نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:20 ق.ظ

اسکلت بیرونی ساخت ایتالیا باعث راه رفتن و ایستادن کاربران ناتوان می شود

اسکلت بیرونی ساخت ایتالیا باعث راه رفتن و ایستادن کاربران ناتوان می شود

اندی کوربلی -28 فوریه 2024-اسکلت بیرونی روباتیک دوقلو توسط Istituto Italiano di Tecnologia

این یک اسکلت بیرونی روباتیک جدید است که در ایتالیا ساخته شده است و نوید بهبود کیفیت زندگی و تحرک افراد معلول یا آسیب دیده را به روشی خلاقانه می دهد.کنترل‌ها بسته به سطح استفاده‌ای که پوشنده از پاهای خود دارد، دارای سه حالت کار هستند و از قطعات سبک وزن و قابل تعویض تشکیل شده است.

این اسکلت بیرونی که از طریق مشارکت مؤسسه فناوری ایتالیا و مؤسسه بیمه ملی آسیب‌های محیط کار ساخته شده است، «دوقلو» نامیده می‌شود و طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در موزه علم و فناوری میلان برگزار شد، رونمایی شد.

موتورهایی با باتری که در مفاصل زانو و لگن قرار دارند، حرکت عادی را بر اساس سه حالت مختلف، حالت Walk، حالت Retrain و حالت TwinCare نیرو می دهند.

حالت پیاده روی برای کاربرانی است که از کمر به پایین فلج هستند و با راه رفتن و سرعت راه رفتن قابل تنظیم پاهای خود را برای آنها حرکت می دهند.

حالت آموزش مجدد برای کاربرانی است که تا حدودی روی پاهای خود کنترل دارند و نیاز به افزایش قدرت و تحرک دارند. برای تطبیق با این موضوع، اسکلت بیرونی به هنگام احساس حرکت کمکی را ارائه می‌کند، شبیه به کمک پدال برقی در دوچرخه‌های برقی.

در نهایت در حالت TwinCare، اسکلت بیرونی به افرادی که تنها از یک پا آسیب دیده اند کمک می کند. نرم افزار موجود در تبلت اندرویدی، حرکت و راه رفتن یک پای کاربردی را با اسکلت بیرونی پیچیده شده در اطراف پای غیرعملکردی مطابقت می دهد و از یکنواخت و متعادل بودن حرکات اطمینان می دهد.

دوقلو که از سال 2013 در حال توسعه است، عمر باتری حدود 4 ساعت دارد و با ماژول های آلیاژ آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است که می توانند برای حمل و نقل یا در صورت نیاز به ارتقا از هم جدا شوند.

این هنوز هم فقط یک نمونه اولیه است و باید از عصاها برای کمک به حفظ تعادل استفاده شود، اما دیدن چنین فناوری پیشرفته ای که از جانب معلولان توسعه می یابد، منظره ای الهام بخش است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *