نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:50 ق.ظ

فرد ایتالیایی مبتکر ، پاک کننده رودخانه ای اختراع کرد که زباله ها را با استفاده از جریان آب جمع می کند

اندی کوربلی -15 ژوئن 2022

یک شرکت ایتالیایی ابزاری عالی برای جلوگیری از رسیدن زباله های پلاستیکی به اقیانوس از طریق رودخانه اختراع کرده است.آنها مجبور بودند تعداد زیادی باکس را چک کنند. این دستگاه باید اجازه می داد تا قایق ها بدون هیچ تلاشی عبور کنند، در حالی که می توانست 24/7 بدون تاثیر بر محیط رودخانه کار کند. نتیجه River Cleaning است، یک راه حل 100% مقیاس پذیر، کم هزینه  از شرکتی به نام Mold.

River Cleaning که به بستر رودخانه تکیه می‌زند، مجموعه‌ای از شناورها است که روی محورهایی می‌چرخند که توسط جریان طبیعی رودخانه تامین می‌شود. شناور در یک خط مورب، با  قیف های  چرخان  بصورت ملایم  زباله های ورودی را به سمت یک نقطه جمع آوری در ساحل هدایت می کند.

قایق های عبوری فقط باید مستقیماً با سرعت کم از میان آنها عبور کنند و پس از آن خطوط لنگر آنها را به جای خود باز می گرداند.

آنها را می توان برای جمع آوری انواع مختلف زباله، مانند ذرات ریز، اقلام بزرگتر مانند بطری های پلاستیکی، و حتی روغن نصب کرد و مطالعات کارایی نشان داده است که River Cleaning می تواند 85 درصد از کل زباله های عبوری از آنها را جمع آوری کند.

بیشتر مردم از گستره آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها اطلاع دارند، اما دانستن اینکه بیشتر این زباله ها از رودخانه ها سرچشمه می گیرند، چندان رایج نیست – حداقل 80٪. که بیشتر این 80 درصد فقط از 100 آبراه بزرگ جهان می آید.

رودخانه‌ها که از میان شهرهای بزرگی مانند کوالالامپور، بانکوک یا شانگهای می‌گذرند، زباله‌ها را به جریان‌های اقیانوسی جهانی هدایت می‌کنند که زباله‌ها را در مناطقی از دریاهای آزاد جمع می‌کند.

پاکسازی رودخانه

River Cleaning یک راه‌حل کاملاً خودکار و بدون تأثیر زیست‌محیطی، اولین محصول در نوع خود بود که پس از اثبات این که این سیستم از محیط آبی و در عین حال احترام به رفاه گونه‌های بومی محافظت می‌کند، به گواهی پایداری دوست دریا دست یافت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *