نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:15 ق.ظ

آزمایش و یادگیری از روباتیک و سیستم های خودمختار در محیط زیست

4 آگوست 2023 -توسط دانشگاه منچستر-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مقاله تحقیقاتی در مورد استفاده و تعامل فناوری‌های اتوماسیون و رباتیک در محیط از جمله در طبیعت در Geoforum منتشر شده است. خلاصه آن بشرح زیر است.

آب و هوا و اکولوژی و اتوماسیون دو چالش تعیین کننده عصر کنونی هستند، با این حال تحقیقات کمی در مورد تعامل آنها وجود دارد. در سراسر مناظرمحیطی از کشاورزی گرفته تا حفاظت از معدن و اصلاح آب و هوا، فن‌آوری‌های اتوماسیون به طور فزاینده‌ای به عنوان کلید رفع، مدیریت و حتی فراتر از اکولوژی‌های آشفته دوره آنتروپوسن که بازتولید اجتماعی و اقتصادی را تهدید می‌کنند، ارائه می‌شوند.

این مجموعه در حال ظهور از بینش‌ها، آزمایش‌ها و استفاده از قابلیت‌های سیستمی فن‌آوری‌های رباتیک و سیستم خودمختار همراه (مانند حسگرهای پیشرفته بینایی ماشین، هوش مصنوعی، رباتیک) برای دیدن، شناختن و مداخله در دنیای بیوفیزیکی به روش‌های جدید است. ما استدلال می کنیم که این به طور بالقوه نشان دهنده تغییری فراتر از منطق کاهش و انطباق به سمت طبیعت مهندسی در مواجهه با تهدیدات زیست محیطی همگرا است.

با ترکیب بینش‌های موجود از ادبیات موجود، ما یک چارچوب مفهومی برای درک «اکولوژی‌های جدید اتوماسیون» و برنامه‌های متنوع و خاص سایت در آنچه که «اکولوژی‌های عملیاتی» می‌نامیم، ایجاد می‌کنیم. سپس طیفی از نمونه‌های متنوع را بررسی می‌کنیم، و پیش از بحث درباره منطق‌ها، مضامین و جهت‌گیری‌های کلیدی برای تحقیقات انتقادی، یک گونه‌شناسی از اکولوژی‌های عملیاتی ایجاد می‌کنیم.

به طور کلی، این مقاله کمک قابل توجه و بدیعی به دانش در جغرافیای انتقادی و تلاقی کمتر تحقیق شده بین بوم شناسی سیاسی و مطالعات اتوماسیون می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *