نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:28 ق.ظ

هایپرکار طراحی شده که با سوخت ساخته شده از پلاستیک کار می کند

30 دسامبر 2022-یک شرکت خودروسازی ایتالیایی از ابرخودرویی رونمایی کرد که روی زباله کار می کند.

ابرخودروهای ایتالیایی به سمت آلاینده صفر گرایش دارند، با موتورهای 12 سیلندر عظیم که برای مایل در هر گالن اهمیت چندانی ندارند.

برتون‌ها به‌خاطر طراحی‌های نمادینی مانند شکل تیز «Italian Wedge» لامبورگینی Countach شناخته می‌شوند، اما GB110 جدید آن‌ها اولین خودروی با عملکرد بالا است که با سوخت ساخته شده از زباله‌های پلاستیکی عرضه می‌شود.

Bertone برچسب قیمتی برای این خودرو منتشر نکرده است، اما می‌گوید که «شبیه به یک اثر هنری» خواهد بود و به مالکان بالقوه اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از تغییرات را متناسب با «سلیقه‌ها و هویت منحصربه‌فرد» انتخاب کنند.

Jean-Franck Ricci، مدیر عامل Bertone می‌گوید که آنها با شرکت Select Fuel که یک فناوری ثبت اختراع را برای تبدیل مواد پلی کربنات به سوخت تجدیدپذیر توسعه داده است، همکاری کرده‌اند.

ریچی گفت: “ما معتقدیم که آلودگی زدایی به راه حل های متفاوتی با ترکیبی از فناوری ها نیاز دارد.”

زباله های پلاستیکی باید به عنوان یک منبع ارزشمند مورد بررسی قرار گیرند. از طریق شراکتمان با Select Fuel، ما آنچه را که زمانی ضایعات بود می‌گیریم و آن را به شکل اصلی خود تبدیل می‌کنیم.»

ادعا می شود که GB110 با قدرت 1100 اسب بخار می تواند 0-60 مایل در ساعت را در 2.79 ثانیه با حداکثر سرعت در جایی بیش از 236 مایل در ساعت برساند.

Select Fuel در بیانیه ای گفت: «ما می دانیم که زباله های پلاستیکی یک مشکل بزرگ زیست محیطی است. ما متعهد به توسعه فناوری هایی هستیم که مواد پلی کربنات را به سوخت های تجدیدپذیر و پایدار تبدیل می کند.

سوخت‌های ما در همه چیز از صنعت حمل‌ونقل و سوخت تجدیدپذیر هوانوردی گرفته تا اتومبیل‌های ورزشی و خودروهای اسپرت پیشرفته از جمله Bertone GB110 استفاده می‌شوند.

https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *