نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:35 ق.ظ

محققان مواد خود ترمیمی را تولید می کنند

لوکیا پاپادوپولوس -19 فوریه 2022 – ربات نرم خود ترمیم شونده با نگه داشتن چاقو در سمت چپ و کاکتوس در سمت راست SHERO

شکی نیست که مواد خود ترمیم کننده فواید زیادی دارند. یکی از قابل توجه ترین آنها در توسعه دست های مصنوعی واقعی و سایر برنامه های رباتیک نرم است.

اکنون، به عنوان بخشی از پروژه SHERO، محققان دانشگاه کمبریج نمک و مواد ژلاتینی ارزان قیمتی تولید کرده اند که می توانند فشار، دما و رطوبت را از طریق حسگرهای نرم حس کنند و در دمای اتاق خود را ترمیم کنند.

این پیشرفت قرار است انقلابی در زمینه رباتیک و شاید چند صنعت دیگر ایجاد کند.

دیوید هاردمن از دپارتمان مهندسی کمبریج در بیانیه‌ای گفت: «ادغام حسگرهای نرم در رباتیک به ما این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری از آن‌ها به دست آوریم، مانند اینکه چگونه فشار روی ماهیچه‌هایمان به مغزمان اجازه می‌دهد اطلاعاتی درباره وضعیت بدنمان به دست آورد.»

این مواد جدید با همتایان قبلی خود متفاوت هستند زیرا برای خودترمیمی نیازی به حرارت ندارند. آنها همچنین می توانند به طور مستقل (بدون دخالت انسان) تشخیص دهند که آسیب دیده اند، به طور موقت خود را درمان کنند و سپس فعالیت های قبلی خود را از سر بگیرند.

در کار خود، محققان از حسگرهای چاپی حاوی کلرید سدیم (نمک) به جای جوهر کربن استفاده کردند که به این معنی است که مواد حاصل ارزان و آسان ساخته می شوند (چه با چاپ سه بعدی یا ریخته گری). آنها همچنین به دلیل استحکام و پایداری و توانایی آنها برای ماندگاری طولانی بدون خشک شدن از بسیاری از جایگزین های موجود بهتر هستند.آخرین اما نه کم اهمیت، آنها از مواد آسان برای یافتن، ایمن برای مواد غذایی تشکیل شده اند.

دکتر توماس جورج توروتل، یکی از نویسندگان، همچنین از دپارتمان مهندسی، گفت: «این حسگر واقعاً خوب است، با توجه به اینکه ساخت آن ارزان و آسان است. ما می‌توانیم یک ربات کامل از ژلاتین بسازیم و حسگرها را در هر کجا که نیاز داریم چاپ کنیم.»

از آنجایی که مواد به خوبی با انواع مختلف مواد دیگر پیوند می‌خورند، به راحتی می‌توان آن‌ها را در بسیاری از انواع روباتیک گنجاند. محققان اکنون در حال بررسی کاربردهای اضافی برای مواد خود ترمیم شونده مانند پوست های مصنوعی و پوشیدنی ها هستند.

این مطالعه در مجله NPG Asia Materials منتشر شد. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *