نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:31 ب.ظ

چهار چالش بزرگ نگهداری در ساخت

توسط برایان کریستینسن ، پست مهمان ، Limble CMMS6 جولای 2021

خرید دارایی برای یک مرکز تولید با سرمایه قابل توجهی همراه است. تعمیر و نگهداری ، تعمیر و بهره برداری (MRO) برای حفظ شرایط عملیاتی ایده آل این دستگاهها  ضروری است و همچنین عمر طولانی دارایی ها را تضمین می کند. تعمیر و نگهداری ناکافی منجر به چالش های عملیاتی ، خرابی دستگاه و هزینه بیش از حد  می شود.

کار تعمیر و نگهداری ضروری است اما مجموعه ای از چالش های خاص خود را دارد که باید برطرف شوند. در اینجا چهار مورد از بزرگترین چالش تیم های نگهداری و نحوه مقابله با آنها ارایه می شود.

  1.  عدم استاندارد

روش های نگهداری بخشی از یک برنامه معمول است. رویه های اجرا شده نباید هر بار که انجام می شوند متفاوت باشند. عدم رویه های استاندارد باعث ابهام می شود. تکنسین ها باید به کارهای تکراری پرداخته تا آنها را اصلاح کنند. تنوع موجود در تعمیر و نگهداری ناشی از ابهام باعث ایجاد مشکلاتی در سطوح پایین می شود.

رویه های استاندارد عملیاتی (SOP) به طور مفصل “چه ، چه زمانی و چگونه” از کار تعمیر و نگهداری را تعریف می کنند. SOP روش را کدگذاری می کند و اجرای دستورالعمل را برای هر کسی آسان می کند. SOP فرآیند تعمیر و نگهداری را استاندارد کرده و مبهم بودن را از بین می برد.

2- مشکلات ناشی از خرابی برنامه ریزی نشده

خرابی غیرمنتظره دستگاه باعث اختلال در عملیات می شود. طبق مطالعه ای که توسط وانسون بورن (شرکت تحقیقات بازار) انجام شده است ، تولیدکنندگان به طور متوسط ​​هر سال 800 ساعت توقف برنامه ریزی نشده را تجربه می کنند. توقف برنامه ریزی نشده کارخانه را مختل می کند و  فرآیندهای پایین دست خرابی دستگاه  بیکار خواهند بود. فرآیندهای فعال در بالادست گلوگاه هایی را تجربه خواهند کرد. خرابی برنامه ریزی نشده عملکرد کامل زنجیره تأمین شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد. علت آنها عدم توانایی پیش بینی چنین مشکلی است.

با پیاده سازی صنعت 4.0 ، امکانات و دستگاههای تولید به داده های کامل در مورد پارامترهای عملیاتی دسترسی دارند. این کمک می کند تا در پیشگیری ها روش موفقی را تجربه کنید. این پیش بینی خرابی ماشین و برنامه ریزی برای نگهداری مورد نیاز است. اجرای طرح قبل از بروز مشکلات موضوع را برطرف می کند.

 3- بودجه ناکافی برای نگهداری

کار تعمیر و نگهداری موثر به خودی خود پایان فعالیت های نگهداری نیست. تمام فعالیت های یک کارخانه برای سودآوری تجارت است. مدیران تعمیر و نگهداری و مدیران کسب و کار در مورد کار ضروری نظرات مختلفی دارند. این تعارض ناشی از اهداف متفاوتی است که آنها دنبال می کنند.

برای عملکرد روان و سودآور کارخانه باید تعادل بین دو دیدگاه برقرار شود. مدیران تعمیر و نگهداری باید اهداف سودآوری تجارت را بپذیرند. آنها باید تلاش کنند تا مدیریت ارشد به ارزشها در مورد تعمیر و نگهداری موثر پی ببرد. عدم انجام تعمیر و نگهداری کافی باعث خرابی دستگاه و سایر مشکلات عملیاتی می شود. این امر بر روی بهره وری و در نهایت سودآوری تأثیر می گذارد. تشخیص این امر به مدیریت شرکت کمک می کند تا اهمیت کار تعمیر و نگهداری را درک کند.

4- مدیریت تیم

مدیریت تیم ها یک کار چالش برانگیز است که در هر محیطی دشوار است. تیم های نگهداری عملیات پر خطری را انجام می دهند. مدیریت چنین تیمی حتی چالش برانگیزتر می شود. عدم ارتباط و ارتباط نادرست ، عملیات را به خطر می اندازد. وقتی دستورالعمل ها به درستی پخش نشوند ، مشكلات بوجود می آیند.

ابزارهای دیجیتالی به مدیریت تیم های پیچیده کمک می کنند. CMMS به عنوان مرکزی کلیه اطلاعات مربوط به نگهداری عمل می کند. چنین ابزارهای نرم افزاری ارتباط آسان بین تیم ها و کارمندان را نیز تسهیل می کند. همچنین می تواند تعمیر و نگهداری پیشگیرانه / پیش بینی ، اتوماسیون تعمیر و نگهداری ، مدیریت چک لیست و SOP ها را مدیریت کند. CMMS علاوه بر مدیریت فعالیت های نگهداری ، تیم ها را نیز مدیریت می کند.

کلمات اخر

تعمیر و نگهداری شامل بسیاری از کارهای پیچیده و چالش برانگیز است که نتیجه یک محیط غیرقابل پیش بینی و پیوند بیشتر فعالیتهای انجام شده است. CMMS به شما کمک می کند تا از بسیاری از چالش های گفته شده که با آن روبرو هستید ، جلوگیری کند ، اما باید با سازماندهی مناسب و یک ذهنیت فعال همراه باشد تا واقعاً کارآمد باشد.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *