نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 1:29 ب.ظ

فرصت سرمایه‌گذاری یونیسف برای شرکت‌های نوپای فناوری محور

innovation

۲۹ ژوین – صندوق نوآوری یونیسف به دنبال سرمایه‌گذاری ‌بدون سهم سرمایه تا سقف ۱۰۰ هزار دلار (دلار آمریکا و/یا رمز ارز) برای تامین مالی و حمایت فنی (در مرحله کشت ایده) برای شرکت‌های نوپای فناورانه انتفاعی است که پتانسیل کمک به بشریت را دارند.

اگر شما استارت‌آپی دارید که از یادگیری ماشینی (ML)، علوم داده (DS)، یا هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند وکسب و کارتان در یکی از کشورهایی که برنامه‌های کشوری یونیسف در آن اجرا می‌شود ثبت شده است، و همچنین دارای نمونه اولیه کارآمد با نتایج امیدوارکننده متن‌بازهستید (یا مایل  هستید نمونه کارتان را به صورت متن باز درآورید)، صندوق نوآوری جهانی یونیسف آماده همکاری با شماست.

مهلت ارسال درخواست: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ (برابر با ۲ آگوست ۲۰۲۱)

* صندوق نوآوری یونیسف، بانوان صاحب کسب و کار را به ارسال درخواست ترغیب می نماید.

چالش

بیش از ۴ میلیارد نفر (که ۲۹ درصد از آنها بین ۱۸ الی ۲۴ سال سن دارند) به اینترنت و در نتیجه محصولات دیجیتال که می‌توانند زندگی آنها را به شکل قابل توجهی بهبود بخشند، دسترسی ندارند. کووید-۱۹ به برجسته شدن شکاف دیجیتال بین و درون کشورها و مناطق و قرار گرفتن دسترسی به بستر­­ها و خدمات دیجیتال به عنوان یک اولویت کمک کرد.

جهان با بحران یادگیری روبه روست. با اینکه کودکان و نوجوانان بیشتری نسبت به گذشته در مدارس ثبت نام شده اند، ولی هنوز ۲۵۰ میلیون کودک بازمانده از تحصیل وجود دارندکه مهارت‌های مورد نیاز برای رشد و خروج از فقر را فرا نمی‌گیرند. کیفیت و دسترسی به آموزش و فرصت‌های توسعه مهارت به خصوص برای کودکان و نوجوانان به حاشیه رانده شده شامل دختران و کودکان دارای معلولیت محدود هستند.

همه‌گیری کووید-۱۹، نابرابری‌ها در دسترسی به بهداشت عمومی و خدمات درمانی برای کودکان و نوجوانان را تشدید نموده است. در حالی که کودکان در ظاهر از اثرات مستقیم مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ مصون بوده‌اند، ولی اثرات غیر مستقیم ناشی از سیستم‌های سلامت تحت فشار، دهه‌ها پیشرفت را تهدید می‌کند. امروز بیش از گذشته نیاز به تسریع اثرات در حوزه سلامت شامل واکسیناسیون دوران کودکی وجود دارد تا از ادامه زندگی و کامیابی کودکان و نوجوانان و رسیدن به اهداف توسعه پایدار اطمینان حاصل شود.

آنچه ما به دنبالش هستیم

ما به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی هستیم که از فناوری‌های یادگیری ماشینی (ML)، علوم داده (DS)، یا هوش مصنوعی (AI) برای توسعه نرم ‌افزارهایی که به سوالات اساسی زیر پاسخ می‌دهند، استفاده می‌کنند:

حوزه اول:

آیا شما بسترهایی را برای ارائه خدمات شخصی‌سازی شده توسعه می‌دهید و یا ابزارهایی را برای خودکار کردن فرآیند‌ها و تصمیم‌گیری فراهم می‌کنید؟

  • راهکارهای یادگیری تطبیقی که از خودیادگیری حمایت کرده و معلمان را در ارائه یادگیری شخصی‌سازی شده یاری می‌نمایند.
  • راهکارهای برخط که از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی یا تطبیق محتوای و اطلاعات به زبان‌های مختلف استفاده می‌کنند.
  • دستیار صوتی و چت‌بات‌های توسعه‌یافته با استفاده از هوش مصنوعی که به ارائه کمک یا راهنمایی شخصی‌سازی شده برای کودکان، معلمان و کارمندان خدمات درمانی (از جمله کارکنان محلی بهداشت و شامل بهداشت روان و رفاه روانی-اجتماعی) می‌پردازند.
  • نرم‌افزارهایی که می‌توانند روند ها را بررسی، مشکلات را شناسایی و عملکرد را ارزیابی کنند از جمله ولی نه محدود به تشخیص سلامت، ارزیابی‌های خودکار و غیره.
  • ابزارهایی برای تبدیل محتوا به قالب‌های قابل دسترس/طراحی جهانی شده مانند متن به صدا، تصویر به متن شامل ساختار قابل پیشبینی ارتباط مکمل و جایگزین و آواتار زبان اشاره.

حوزه دوم:

آیا شما ابزارهایی را برای بهینه‌سازی عملکرد سیستم برای دسترسی و ارائه خدمات بهتر، توسعه می‌دهید؟ یا در حال تلاش برای استفاده از علوم داده، یادگیری ماشین یا تکنیک‌های هوش مصنوعی برای ایجاد بینش‌های جدید از داده‌ها هستید؟

  • بکارگیری تکنیک‌های بهینه‌سازی برای بهبود ارائه خدمات (سلامت)، اختصاص منابع (اتصالبه اینترنت)، یا ارائه محتوای (آموزش).
  • بکارگیری یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی برای درک روابط بین متغیرهای مختلف که بر شاخص‌های توسعه (شامل یادگیری، اقتصادی-اجتماعی، سلامت یا زیرساخت) تاثیر می‌گذارند.
  • تحلیل پیش‌بینی برای درک تغییرات در جهان مانند الگوهای جدید، فاکتورهای ریسک یا تقویت‌کننده آسیب‌شناسی و برآمدهای ناخوشایند، یا پروتکل ها و مدل‌های تشخیصی.
  • استفاده از پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) یا تکنیک‌های مشابه برای تحلیل متن‌های بسیار طولانی و حجیم مانند روند‌های بازار کار یا پیش‌بینی کارایی در بازیابی یا اختصاص منابع.

حوزه سوم:

آیا شما در حال تولید یا جمع‌آوری داده برای اهداف زیر هستید؟

  • جمع‌آوری و ترکیب داده‌های موجود از منابع مختلف
  • ایجاد داده‌های جدید از طریق جمع‌آوری داده، جمع سپاری یا بسترهای شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد راهکارهایی برای اندازه‌گیری و پایش خدمات ارائه شده (مثلا در حوزه‌های سلامت یا آموزش)
  • استفاده از روش‌های جدید برای ایجاد و تایید مقادیر زیادی از داده‌های آموزشی

پیش زمینه

صندوق نوآوری یونیسف برای تامین مالی راهکارهای متن‌باز مرحله اولیه که به کودکان کمک می‌کنند، طراحی شده است. انگیزه اولیه صندوق نوآوری یونیسف، شناسایی «خوشه‌ها» یا پورتفولیویی از ابتکارات فناوری‌های نوظهور است تا بتواند بازارها را به اشتراک بگذارد، درباره این فناوری‌ها یاد بگیرد و آنها را برای بهرمندی کودکان هدایت کند. ما در خوشه‌های راهکارهایی که صنایعی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار در فضاهای فناوری پیشرو مانند بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی، واقعیت افزوده و مجازی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی داشته باشند، سرمایه گذاری می‌کنیم.

صندوق نوآوری یونیسف به خصوص به دنبال راهکارهایی است که:

  • چالش‌هایی را که بر سر راه تسریع دست‌یابی به نتایج برای کودکان وجود دارد،  مرتفع نمایند.
  • قابل بهینه‌سازی برای فضاهایی با منابع محدود (مانند اتصال به اینترنت پایین و دسترسی موبایل) باشند.
  • به جای گسترش نابرابری بر کاهش نابرابری تمرکز کنند.
  • قابلیت ارائه به زبان‌های مختلف از جمله زبان‌های کوچکتر را داشته باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *