نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 7:39 ب.ظ

تأثیر واقعی فناوری دیجیتال در محل کار

digital technology

تکنولوژی دیجیتالی9 ژوئن 2021© iStock / metamorworks

استفاده از فناوری دیجیتال به طور فزاینده ای در محیط کار فراگیر می شود ، اما تأثیرات واقعی آن بر اشتغال چیست؟

می دانیم که فناوری دیجیتال در همه زمینه های زندگی ما تأثیر داشته است. ما می توانیم تقریباً تمام زندگی خود را از طریق قرارهای ملاقات گرفته تا پرداخت قبوض از طریق تلفن های هوشمند خود مدیریت کنیم. نوآوری های فن آوری همچنین راهی در محل کار پیدا کرده است ، که انقلابی در نحوه کار ما ایجاد می کند.

از آنجایی که فناوری دیجیتال در محل کار تعبیه شده است ، می تواند بخشی از کارکنان را ناراحت کند. با وجود فناوری هایی از جمله هوش مصنوعی و اتوماسیون که می توانند عناصری از مشاغل ما را تکرار کنند ، دلیل این امر ساده است. نیمی از کارگران انگلستان معتقدند که ممکن است در دهه آینده با اتوماسیون ، هوش مصنوعی یا روبات جایگزین شوند و 61٪ دیگر نگران AI هستند.

گرچه اجتناب ناپذیر است که فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی جایگزین برخی مشاغل دستی با مهارت کم می شود ، اما خبر خوب این است که باعث ایجاد مشاغل بیشتر از در مقایسه با این مقدار خواهد شد. طبق نظر مجمع جهانی اقتصاد ، این فناوری 85 میلیون شغل را در سطح جهان جابجا و 97 میلیون نقش جدید را تا سال 2025 ایجاد می كند. علاوه بر این ، موقعیت های ماهرتی را افزایش می دهد و به كارکنان اجازه می دهد كارآیی و بهره وری بیشتری داشته باشند.

هوش مصنوعی و اتوماسیون چگونه نیروی کار را تغییر می دهد؟

مانند هر انقلاب صنعتی ، مشاغلی که به احتمال زیاد توسط فناوری دیجیتال از کار می افتند ، مشاغلی هستند که دارای ویژگی با مهارت کم هستند و به راحتی با اتوماسیون جایگزین می شوند. ONS پیش بینی می کند که نقش هایی که در بیشترین خطر برای اتوماسیون وجود دارد ، پیشخدمت ها ، کارگران پر کننده قفسه ها ، “مشاغل اولیه فروش”، کارکنان خط و دستیاران آشپزخانه و پذیرایی باشد.

در ظاهر ، این موضوع نگران کننده است. اما این نقش ها تنها 7.4 درصد از کل مشاغل انگلستان را تشکیل می دهند. حذف مشاغل دستی همیشه محصول جانبی پیشرفت های فنی بوده است. دیگر در انگلستان نقشی مانند اپراتورهای آسانسور ، راهنماهای اتوبوس یا اپراتورهای سنتی نداریم زیرا دیگر به آنها نیازی نداریم. این مشاغل توسط فناوری غیرضروری شده و مشاغلی که تقاضای بیشتری داشتند جایگزین آنها شد.

نقش هایی که در کمترین خطر خلاص شدن قرار دارند شامل دندانپزشکان ، معلمان و پزشکان هستند. علاوه بر این ، مدیران ارشد و مدیران در معرض خطر پایین در مواجهه با اتوماسیون هستند. این نقش ها همه دارای عناصر طبیعی انسانی هستند که باعث می شوند آنها اساسی و غیر قابل تعویض باشند. برخی از نقشهایی که در معرض خطر متوسط ​​هستند ، از جمله رانندگان HGV و اپراتور های ساختمانی ، هستند . این بدان معناست که این نقش ها حیاتی هستند اما می توانند کارآمدتر شوند و به کارکنان اجازه می دهد در روز کاری خود به موفقیت های بیشتری دست یابند.

چالش واقعی فناوری دیجیتال

این واقعیت که فناوری دیجیتال شغل بیشتری نسبت به مشاغل از دست رفته ایجاد می کند ، به این معنی است که بزرگترین نگرانی از دست دادن خالص شغل نیست بلکه یک شکاف مهارت دیجیتال است.

مهارتهای نرم ، از جمله تفکر انتقادی ، حل مسئله ، تحمل استرس و خود مدیریتی ، تقاضای زیادی خواهد داشت. این خبر خوبی است زیرا این مهارت ها ذاتاً انسانی هستند. بنابراین ، گرچه برخی از نقش های با مهارت نرم دیگر لازم نیست ، اما ویژگی های اساسی در آینده توسط روبات ها قابل تکرار نیستند.

با این حال ، موسسه یادگیری و کار گفته است که انگلستان در آستانه کمبود مهارت “فاجعه بار” است ، به ویژه هنگامی که صحبت از مهارت های دیجیتالی می شود. مهارتهای فنی روزمره ، مانند درک چگونگی انجام کارها با استفاده از تلفن همراه یا رایانه ، بیشترین تقاضا را دارند. علاوه بر این ، مهارت های تخصصی در زمینه هایی از جمله هوش مصنوعی ، نرم افزار ابری و اتوماسیون به طور فزاینده ای تقاضای زیادی دارند. با این حال ، آنچه که ما شاهد آن هستیم این است که فارغ التحصیلان تحصیلات دانشگاهی به نیروی کار وارد می شوند و در هر دو زمینه اصلی مهارت ندارند.

چرا فناوری های نوظهور برای کارگران خوب است

فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون نه تنها اشتغال بیشتری ایجاد می کنند ، بلکه به افراد امکان می دهد در نقش های موجود و آینده خود بهره وری بیشتری داشته باشند. افزایش کارایی دوباره نگرانی در مورد امنیت شغلی را ایجاد می کند. اگر کار شما در نیمه وقت قابل انجام است ، چرا به کار تمام وقت خود ادامه می دهید؟

تحقیقات نشان داده است که قبل و در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، کارگران در انگلیس ساعات کاری بیش از حد طولانی را سپری کرده اند. نظرسنجی CIPD در سال 2019 نشان داد که از هر 5 کارگر انگلستان سه نفر 10 ساعت در هفته در وقت اضافی قرار می گیرند. یک پنجم گفته اند که آنها در کار خود و تحت “فشار بیش از حد” خسته شده اند ، در حالی که دو سوم دیگر مشکلات بهداشتی مربوط به کار را تجربه کرده اند.

به همین ترتیب ، در حالی که کار در خانه باعث تعادل بهتر زندگی برای بسیاری از افراد شده است ، کارکنان در انگلیس به طور متوسط ​​دو ساعت در روز بیشتر کار می کنند و اکثریت آنها تا ساعت 8 شب از سیستم خارج نمی شوند. با این حساب ، افزایش کارایی امکان حل این بحران بیش از حد کاری را دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *