نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:17 ق.ظ

با آرامش ، دنیای دیجیتالی ، فناوری رام و قدرتمندی است.

Tech calms down, but still strong as the world goes digital

3 ژوئن 2021توسط Damian J. Troise اعتبار: AP Photo / مارک لنیهان

در این عکس جدید در فروشگاه Apple ، جمعه 21 مه 2021 ، iPad Pro  در نیویورک نمایش داده می شود. جدیدترین iPad Pro در شبکه های بی سیم فوق سریع 5G کار خواهد کرد. سهام این شرکت غول فناوری امسال در حالت استراحت است ، که به نظر می رسد بعلت ضعف در بهبود اقتصاد باشد . به گفته تحلیلگران ، دستگاه های دیجیتال ، نرم افزار و حتی امنیت سایبری با رشد دیجیتالی شدن مصرف کنندگان و کسب و کار ها ، دارای زمینه های اصلی رشد مداوم خواهند بود.

به گفته تحلیلگران ، دستگاه های دیجیتال ، نرم افزار و حتی امنیت سایبری با رشد دیجیتالی شدن مصرف کنندگان و کسب و کار ها ، زمینه های اصلی رشد مداوم خواهند بود. همه گیری ویروس هنگامی که مردم مجبور به کار ، خرید و سرگرمی در خانه می شوند ، تغییرات دیجیتالی را بسیار شدیدتر می کند و این روند در حال حاضر فقط ریشه دوانده است.

کریستینا هوپر ، استراتژیست ارشد بازار جهانی در Invesco گفت: “با نگاه به آینده ، روندهای بسیاری وجود دارد که در طی همه گیری سرعت می گیرند و حتی با بازگشایی اقتصاد نیز با قدرت باقی می مانند.”

سهام فناوری در بیشتر سال جاری بدون رشد بوده و تقریباً 6 درصد سود داشته است ، زیرا سرمایه گذاران با رشد اقتصادی در سایر نقاط رشد می کنند. این مقایسه با سال 2020 است که این بخش 42٪ افزایش یافته است.  در حالی که رشد شدید سال 2020 احتمالاً تکرار نخواهد شد ، شرکت های فناوری و سهام آنها برای رشد طولانی مدت آماده اند.

 بیماری همه گیر افراد بیشتری را به دستگاه های تلفن همراه و سایر فناوری های کار ، خرید و اوقات فراغت گره زد. در حالی که برخی از موارد طبیعی قبل از همه گیری در حال بازگشت است ، بسیاری از عادت های شکل گرفته در سال 2020 باقی خواهند ماند. کار از راه دور به احتمال زیاد در بسیاری از زمینه ها رایج خواهد شد و شرکت ها مجبور به صرف هزینه های بیشتری برای تقویت قابلیت های رایانش ابری و امنیت سایبری می شوند.

بسیاری از شرکت ها مجبور بودند از جلسات حضوری به جلسات مجازی بپردازند و شرکت هایی مانند Zoom Video Communications Inc ناگهان در راس بودند. این فناوری احتمالاً اکنون بخشی دائمی از کار است.

هوپر گفت: “در حالی که کارمندان در حال بازگشت به دفتر کار خود هستند ، ولی بصورت تمام وقت بر نمی گردند و ما همچنان به سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری نیاز خواهیم داشت.”

بر اساس گزارشی از شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای گارتنر ، کسب و کار ها مجبور خواهند شد حداقل 5 سال برنامه های تحول دیجیتالی خود را تسریع کنند زیرا شرکت های بیشتری اقدامات دائمی کار از خانه را انجام می دهند. هزینه های فناوری اطلاعات در سال 2021 می تواند تقریباً 5٪ افزایش یابد و به 332.9 میلیارد دلار برسد.

روند کلیدی دیگر که آینده فناوری را روشن می کند ، پذیرش گسترده زندگی دیجیتالی است زیرا افراد بیشتری به خرید از طریق دستگاه های تلفن همراه عادت می کنند ، از خدمات دیجیتال برای معاملات مالی استفاده می کنند و حتی فعالیت های اوقات فراغت را به دنیای دیجیتال سوق می دهند.

به گفته NielsenIQ ، خرید آنلاین فقط برای کالاهای معمول و بسته بندی شده روزمره از طریق همه گیری بصورت انفجاری رشد نمود . مصرف کنندگان 110 میلیارد دلار از طریق خرید آنلاین برای کالاهای خانگی و سایر اقلام در سال 2020 هزینه کردند که 50٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است. به نظر می رسد همه گیری ها رو به پایان است و افراد بیشتری را به فروشگاه ها بازگرداند ، اما شرکت ها انتظار دارند روند آنلاین ، با سهولت و مزایای صرفه جویی در وقت ، همچنان  بعنوان یک بخش عمده از فروش ادامه داشته باشد.

آمازون دات کام احتمالاً بهترین شرکت در موقعیت همه گیر بوده و در حال عبور از کنار آثار ویروس است. بسیاری از شرکت های دیگر مجبور شده اند به سرعت توانایی های آنلاین خود را تقویت کنند.

به گفته تحلیلگران ، نتایج به دست آمده توجیه قیمت های بالای بسیاری از سهام را نشان می دهد و نشان می دهد که این بخش همچنان یک سرمایه گذاری قوی باقی می ماند حتی اگر سهام با همان نرخ های سال 2020 افزایش نیافته باشد.

جیمی کاکس ، مدیر شریک گروه مالی هریس ، گفت: “آنچه اکنون اتفاق می افتد تغییر جهت مجدد جایی است که افراد در آن تنوع می یابند.” “فناوری با عادی شدن اوضاع بسیار خوب عمل می کند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *