نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:11 ق.ظ

لیسبون یکی از پایتخت های دورکاری در جهان در حال تبدیل شدن به یک مرکز فناوری اروپایی

نوشته سوزان آرمسترانگ-02/03/2023-اکوسیستم فناوری منحصربه‌فرد لیسبون آن را در بین کارگران راه دور در اروپا محبوب کرده است. – کپی رایت Canva

این شهر به عنوان پاسخ اروپا به دره سیلیکون ستایش می شود و دلیل خوبی هم دارد: لیسبون به عنوان یکی از سریع ترین اکوسیستم های فناوری در حال رشد و یکی از مطلوب ترین مکان ها برای استارت آپ های فناوری در جهان در حال ظهور است.مطمئناً، هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما سرمایه‌گذاری در صحنه استارت‌آپ در پایتخت پرتغال از سال 2016 هر سال 30 درصد رشد داشته است، یعنی دو برابر میانگین در بقیه اروپا.

استارت‌آپ‌های مستقر در پایتخت پرتغال تا سال 2022 به ارزش 21 میلیارد یورو ارزش داشتند که 26 برابر از سال 2016 افزایش یافته است.

لیسبون دارای اجزای متعددی است که آن را به یک اکوسیستم فناوری منحصر به فرد و کارآمد تبدیل می کند.

کیفیت زندگی، طرح‌های ویزای دولت و مشوق‌های طراحی شده برای جذب کارآفرینان خارجی و این واقعیت که کشور دارای استعدادهای مهندسی با کیفیت بسیار بالایی با هزینه رقابتی است، وجود دارد.

بر اساس آمار یورواستات، این کشور دارای رتبه دوم بالاترین میزان فارغ التحصیلان مهندسی در اتحادیه اروپا است و سالانه حدود 90000 دانشجو فارغ التحصیل می شوند.

همچنین اتصالات هوایی آسان به دیگر مراکز بزرگ فناوری، پوشش شبکه فیبر نوری پرتغال (در رتبه یازدهم جهان) وجود دارد و هر سال 300 روز آفتابی وجود دارد. جای تعجب نیست که لیسبون اکنون خانه بزرگترین جامعه عشایر دیجیتالی جهان است.یک صحنه همکاری فعال وجود دارد که منجر به ایجاد یک محیط عالی برای کارآفرینان، بنیانگذاران، فریلنسرها و استعدادهای فناوری شده است.

صدها رویداد فناوری و ملاقات هایی که هر ساله در آنجا برگزار می شود را به این اضافه کنید، از جمله اجلاس سالانه وب (بزرگترین در نوع خود در جهان). این شهر یک کندوی نوآوری و همکاری است و آماده تولد بسیاری از استارت آپ های جدید است که ممکن است روزی به تک شاخ تبدیل شوند.

و صحبت از تک شاخ ها، پرتغال تا به امروز هفت مورد را ایجاد کرده است: Farfetch، Talkdesk، Feedzai، Remote، Sword Health، Anchorage Digital، و Outsystems – اولین سیستم توسعه نرم افزاری با کد پایین و پیشرو در بازار به ارزش 8.9 میلیارد یورو.

پرتغال تقریباً دوبرابر یونیکورن های همسایه اسپانیا با چهار تک شاخ و سه برابر ایتالیا که دو تکشاخ دارد، دارد. در واقع، این کشور در میان پنج کشور برتر ایجاد کننده تک شاخ در جهان است که بر اساس سرانه تک شاخ اندازه گیری می شود.

لیسبون هیچ برنامه ای برای کاهش سرعت ندارد، به خصوص اگر شتاب دهنده استارت آپ Unicorn Factory Lisboa در این مورد چیزی برای گفتن داشته باشد.

این برند که در اکتبر 2022 راه اندازی شد، یک برند چتر برای استارتاپ لیسبوا است که از بیش از 460 استارت آپ حمایت کرده است که تا کنون 410 میلیون یورو جمع آوری کرده و بیش از 5000 شغل ایجاد کرده اند.

تفاوت با Unicorn Factory Lisboa این است که تمرکز آن بر روی شرکت‌های بزرگ یا استارت‌آپ‌هایی خواهد بود که تا حدودی تأسیس شده‌اند، با یک محصول یا خدمات در حال کار و یک تیم در محل – آن‌ها فقط به آن تقویت اضافی نیاز دارند تا آنها را به سمت بالا مرحله ی بعد برسانند.

کارلوس موداس، شهردار شهر لیسبون، در مراسم افتتاحیه اجلاس وب 2022، گفت: «نوآوری یک ایده نیست، نوآوری یک فرآیند است.

بر اساس گزارش OECD، پرتغال اکنون ارزان ترین کشور اروپا است که می توان در آن تجارت کرد.

با مجموعه ای غنی از استعدادهای فناوری، بدون در نظر گرفتن شرایط مالیاتی سودآور برای شرکت های چندملیتی، منطقی است که برخی از بزرگترین شرکت های جهان – گوگل، زیمنس، IKEA، سیسکو، یونیلور، نستله، فولکس واگن و مرسدس بنز، همه را در اختیار داشته باشند. در سال‌های اخیر مراکز فناوری در منطقه لیسبون ایجاد شده است.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *