نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 7:24 ق.ظ

قیمت گذاری کربن در آینده ، حذف استفاده از انرژی زغال سنگ را تسریع می کند

توسط ژانگ ننان ، آکادمی علوم چین21 ژوئن 2021

اثر قیمت گذاری کربن بر تعداد کارخانه های ذغال سنگی ، ظرفیت برق زغال سنگی و طول عمر مورد انتظار در 29 استان چین ، مناطق خودمختار و شهرداری ها در شکل نمایش داده شده است .

اجرای قیمت گذاری ملی کربن به این معنی است که مدیران کارخانه های زغال سنگ ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های انتشار کربن از طریق تولید برق باشند ، که منجر به هزینه های تولید بالاتر می شود و ممکن است در آینده متحمل ضرر شوند و حتی قبل از پایان عمر طبیعی کارخانه ها مجبور به خارج شدن از کار شوند  .

چین به عنوان کشوری با بزرگترین ظرفیت تولید زغال سنگ در جهان ، در تلاش است بازار کربن سراسری خود را ایجاد کند. قیمت گذاری آینده کربن ملی ممکن است انگیزه ای برای از بین بردن قدرت زغال سنگ و دستیابی به اهداف اوج حذف کربن و خنثی کردن آن باشد.

ارزیابی سیستماتیک اثر قیمت گذاری کربن ملی در از بین بردن کارخانه های برق زغال سنگی چین توسط یک تیم تحقیقاتی مشترک از موسسات علوم و توسعه آکادمی علوم چین (CASISD) ، دانشگاه برق شمال چین ، دانشگاه چین انجام شده است. این اثر در iScience منتشر شده است.

محققان داده های نمونه کاملی از 4540 واحد کارخانه  برق زغال سنگی چین را جمع آوری کردند و یک مدل مالی تصادفی مونت کارلو را برای ارزیابی پایداری مالی عملیات نیروگاه تهیه کردند و تغییر طول عمر هر واحد نیروگاهی ناشی از قیمت گذاری کربن ، کمی شد.

آنها دریافتند که اگرچه واحدهای عملیاتی کارخانه های تولید زغال سنگی در چین جوان هستند و از عمر فنی باقیمانده طولانی برخوردار هستند ، اما بسیاری از عملیات آنها با سیاست فعلی و شرایط بازار نزدیک به شرایط سرنوشت ساز است.

به گفته محققان ، اثر قیمت گذاری کربن تدریجی چین از تولید زغال سنگ عمدتا توسط تکامل قیمت کربن ، روش های تخصیص مجوز کربن و انتقال هزینه کربن به مصرف کننده تعیین می شود.

حتی با کاهش قیمت کربن اولیه 50 CNY / tCO2 با رشد 4٪ در سال و مجوزهای حراج به طور کامل ، متوسط ​​طول عمر باقیمانده تمام نیروگاه ها 5.43 سال کاهش می یابد و انتشار تجمع یافته CO2 از سال 2020 تا 2050 کاهش می یابد. با افزایش بیشتر قیمت کربن به 100 CNY / tCO2 ، پیش بینی می شود  ارزش سهام کارخانه ذغال سنگی فعال شش سال زودتر از بین برود.

علاوه بر این ، اختلاف در اثر قیمت گذاری کربن در بین 29 استان چین ، مناطق خودمختار و شهرداری ها قابل توجه است و مناطق غربی نسبت به مناطق شرقی در معرض خطر قیمت گذاری کربن هستند .

پیشنهاد شده است که سرمایه گذاران بالقوه باید خطرمسدود شدن دارایی هایشان به کارخانه ذغال سنگ را کاملاً تشخیص دهند. موسسات مالی باید در هنگام تصمیم گیری در مورد تأمین بودجه برای سرمایه گذاری در مصرف انرژی با کربن ، محتاط باشند.

برای دولت ، هنگامی که آنها برنامه های توسعه آینده را برای بخش انرژی تنظیم می کنند (به عنوان مثال ، برنامه پنج ساله چهاردهم در طول دوره 2021-2025) ، سیاست قیمت گذاری کربن و سیاست انرژی باید با یکدیگر هماهنگ شوند تا از آینده ای با خطرات بزرگ جلوگیری کنند .

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *