نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 4:07 ق.ظ

فروش و صادرات ۱۶۰ میلیاردریالی محصولات فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان

فروش و صادرات ۱۶۰ میلیاردی محصولات فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان

۶-۴-۱۴۰۰ ایسنا/لرستان معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان از فروش ۱۶۰ میلیارد ریالی محصولات فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

رحیم بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جاری به نام  تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها حمایت از جریان فناوری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده تا بتواند با پشتیبانی و توانمندسازی واحدهای فناور در بخش‌های مختلف، زمینه را برای ورود قشر جوانان تحصیل‌کرده و صاحب ایده مهیا کرده و به رسالت خود در توسعه زیست‌بوم فناورانه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۷ واحد فناور مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان هستند، ادامه داد: فراهم‌سازی زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در راستای کمک به شکل‌گیری و توسعه پایدار فعالیت‌های نوآورانه در جامعه از طریق ارتقاء و توسعه واحدهای فناور و ایجاد انگیزه برای تولید محصولات فناورانه و نوآورانه از مهمترین اهداف این مرکز است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: همچنین تسهیل مسیر کارآفرینی و ایجاد اشتغال از طریق کمک به ساخت نمونه‌های اولیه طرح و تبدیل نمونه آزمایشگاهی به نیمه‌صنعتی از مأموریت‌های اصلی این مرکز به شمار می‌رود.

این مسئول بیان کرد: طی سال گذشته حجم فروش و صادرات محصولات فناورانه واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان حدود ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: ۹۵ میلیارد ریال از این درآمد به‌صورت فروش داخلی و مابقی به شکل قراردادهای ارزی و صادرات به دیگر کشورها بوده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *