نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:10 ب.ظ

تحول دیجیتال منجر به رشد و تغییر می‌شود

9 مه 2021.analyticsinsight

تحول دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کلید واژه در حوزه فناوری است. اگرچه در سال‌های گذشته در بین شرکت‌های بزرگ رایج بود، اما همه‌گیری کرونا اکنون ابتکارات دیجیتال کوچک را نیز تسریع کرده است. این ضروری است که تجارت در هر اندازه شروع شود از شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​و بزرگ. پیام تحول هر بخش ظاهرا از سوی همه سخنرانان واضح و بلند است. در حالی که برخی از سازمان‌ها از همان مراحل اولیه سیاست خود را به استحاله دیجیتالی تغییر داده و برخی دیگر هنوز در اولین مرحله از ساختمان ده طبقه هستند. به طور خلاصه، کسب و کارهای امروز در مکان‌های مختلف در مسیر تحول دیجیتال قرار دارند.

اختلال دیجیتال، تحول ناشی از ظهور فناوری‌های دیجیتالی و مدل‌های تجاری، واقعیتی در بخش‌های مختلف در سراسر جهان است. این یک تغییر پارادایم است که برای باقی ماندن در بازار و اثرات عمیق ساختاری برای همه سازمان‌ها دارد. این امر منجر به تغییر نحوه عملکرد شرکت‌ها شده است. سازمان‌ها در حال بازنگری در اصول عملیاتی خود و هموار کردن راهبردهای تحول دیجیتال بین روند کار و رشد درآمد هستند. اگرچه برنامه‌های سازمانی مبتنی بر فناوری‌های تحول دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود هستند، اما به تدریج شروع به نوآوری در استراتژی‌های تجاری کرده و اهمیت خود را در هربخش از سازمان ثابت می‌کنند. طبق آمار سال 2020، 91٪ کسب و کار ها درگیر نوعی برنامه دیجیتال هستند، در حالی که 87٪ رهبران ارشد تجارت می‌گویند که دیجیتال سازی در اولویت است. اما انتقال به فناوری‌ها و خدمات دیجیتال برای هر سازمانی متفاوت به نظر رسیده و هر برنامه موفقیت یکسانی را به همراه ندارد.

تغییر فناوری چیز جدیدی نیست، اما این دور از تغییرات با سرعتی بیشتر از گذشته اتفاق می‌افتد. دلایل آن روشن است. فناوری‌های دیجیتال روش‌های کاملاً جدیدی را برای ارائه ارزش به مشتریان، تغییر چشم اندازهای رقابتی و تغییر اقتصاد اساسی بازارها فراهم می‌کنند. با این حال، تهدیدهای غیرقابل انکاری وجود دارد که کارشناسان از آنها به عنوان انگیزه تحول نام می‌برند. خوشبختانه گرچه ممکن است فناوری‌های جدید تجارت را تهدید کنند اما می‌توانند فرصت‌های بی سابقه‌ای را نیز ایجاد کنند. امروز، تحول دیجیتال آغوش خود را به روی شرکت‌های نوظهوری باز می‌کند که از دیگران برای اجرای فن آوری‌های همراه با تغییر پشتیبانی می‌کنند. در همین حال، تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات همچنان افزایش می‌یابد زیرا شرکت‌ها فعالیت‌های خود را دیجیتالی می‌کنند. داده‌ها نشان می‌دهد که موج تحول دیجیتال منجر به افزایش تقاضا برای متخصصان نرم افزار به میزان ۵۳ درصد شده است. با این نرخ، انتظار می‌رود بازار تحول دیجیتال تا سال 2025 به 3294 میلیارد دلار برسد.

با کمک برنامه‌های تحول دیجیتال، سازمان‌ها وظایف روزمره خود را تجدید نظر می‌کنند. به طور خاص، آن‌ها می‌توانند در نظر بگیرند که چگونه آخرین فن‌آوری می تواند باعث تولید و کارآیی بیشتر آن‌ها شود. کمپین تحول دیجیتال مناسب می‌تواند منجر به گردش سریع‌تر درآمد بیشتر و همچنین کاهش خطاها و تجربه مشتری قوی‌تر شود. بنابراین تحول دیجیتال روندهای جهانی موجود در حال حاضر و جاری را در جامعه تسریع و روشن می‌کند.

https://www.analyticsinsight.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *