نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 1:09 ق.ظ

گذرنامه برای باتری های بازیافتی لیتیومی

5 آوریل 2021توسط جنیفر جی بورک ، آزمایشگاه ملی اوک ریج

دانشمندان آزمایشگاه ملی اوک ریج روشی را برای شناسایی ترکیب شیمیایی بی نظیر هر باتری لیتیوم یونی در سراسر جهان ابداع کرده اند ، اطلاعاتی که می تواند بازیافت را تسریع کند ، مواد حیاتی را بازیابی کرده و جریان زباله در حال رشد را حل کند.

مشابه نحوه مهر و موم پلاستیک ها با کد بازیافت مشخص شده برای آرایش آنها ، باتری های لیتیوم یونی را می توان با آنچه که محققان ORNL به عنوان یک گذرنامه هویت جهانی باتری توصیف کردند ، رمزگذاری کرد ، که به عنوان کد QR قابل اسکن یا با تراشه رایانه قابل دسترسی است. این روش می تواند به فرایند بازیافت کننده ها کمک کند تا مواد مورد نیاز را با کارآیی بیشتری پیدا کنند و طیف گسترده ای از طرح های مورد استفاده برای تولید باتری های لیتیوم یونی را در خود جای دهند.

ایلیاس بلهارواک از ORNL گفت: “این گذرنامه می تواند به بازیافت کنندگان کمک کند تا با جریان مخلوط مواد مقابله کنند زیرا در حال حاضر هیچ ترکیب شیمیایی استانداردی برای تولید باتری لیتیوم یون وجود ندارد.” “این چالش در حال افزایش است که ما شاهد هستیم این باتری ها بیشتر در وسایل نقلیه الکتریکی ، ذخیره انرژی و دستگاه های الکترونیکی استفاده می شوند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *