نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 10:03 ب.ظ

Bluesky در نهایت به کاربران اجازه می دهد بدون ورود به سیستم به پست ها نگاه کنند

Bluesky در نهایت به کاربران اجازه می دهد بدون ورود به سیستم به پست ها نگاه کنند

Ivan Mehta@indianidle   23دسامبر 2023

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و رقیب توییتر Bluesky بالاخره به کاربران اجازه می‌دهد بدون ورود به سیستم، پست‌های روی پلتفرم خود را مشاهده کنند. مردم هنوز برای ایجاد حساب کاربری و شروع پست کردن نیاز به دعوت دارند، اما می‌توانند پست‌ها را از طریق پیوند بخوانند.

این حرکت همچنین به ناشران اجازه می‌دهد تا پست‌های Bluesky را در وبلاگ‌ها پیوند دهند یا آن‌ها را جاسازی کنند. به علاوه، کاربران می توانند آنها را در چت های فردی یا گروهی به اشتراک بگذارند.

کاربران Bluesky می‌توانند تنظیماتی را از طریق تنظیمات > تعدیل > مشاهده خروج از سیستم تغییر دهند تا از نمایش پست‌های شبکه اجتماعی برای کاربرانی که از سیستم خارج شده‌اند جلوگیری کنند. با این حال، این محدودیت فقط برای وب سایت Bluesky و برنامه خود اعمال می شود. این شرکت گفت که سایر مشتریان شخص ثالث ممکن است به این کلید دست نگذارند و به هر حال پست های شما را نشان ندهند. بنابراین اگر می‌خواهید پست‌ها را با مخاطبان بیشتری به اشتراک نگذارید، باید نمایه خود را خصوصی کنید.

تنظیمات نمایان بودن خروج از سیستم Bluesky برای برنامه و وب سایت خودش اعمال می شود.

در یک پست وبلاگی، جی گرابر، مدیرعامل این شرکت، همچنین از لوگوی ایموجی پروانه ای جدید رونمایی کرد که جایگزین لوگوی عمومی چاه … آسمان آبی با ابرها شده است.

گرابر گفت: «در اوایل متوجه شدیم که مردم به‌طور ارگانیک از ایموجی پروانه 🦋 برای نشان دادن دسته‌های Bluesky خود استفاده می‌کنند. پروانه از ماموریت ما برای تبدیل رسانه های اجتماعی به چیزی جدید صحبت می کند.

امسال، Bluesky برنامه‌های iOS و Android خود را راه‌اندازی کرد و ۲ میلیون کاربر را جذب کرد. این شبکه اجتماعی همچنین پس از مواجهه با انتقادات در مورد نوع محتوایی که در این پلتفرم مجاز است، ابزارهای مختلف تعدیل را به کار برد. در حالی که Bluesky در حال حاضر تنها نمونه در پروتکل AT است، هدف آن ایجاد فدراسیون در اوایل سال آینده است. این بدان معناست که ممکن است سرورها و نمونه های بیشتری را با مجموعه قوانین خود با Bluesky سازگار ببینیم.

اعلام Bluesky در زمانی است که Meta’s Threads آزمایش یکپارچه سازی ActivityPub را آغاز کرده است. پس از اعلام متا در اوایل ماه جاری، آدام موسری، رئیس اینستاگرام و سایر افراد تیم Threads شروع به نمایش حساب‌ها و پست‌های خود در Mastodon و سایر برنامه‌های سازگار کرده‌اند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *