نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:55 ب.ظ

شبکه های اجتماعی به دستگاه های آشوب تبدیل شده اند. آیا می توان آنها را مهار کرد؟

    رمزی خباز03 فوریه 2021

در ژانویه سال جاری، یک پیام  هیئت مدیره Reddit به نام r / WallStreetBets سهام یک خرده فروش بازی ویدیویی GameStop را بصورت سرسام آور افزایش داد و میلیاردها دلار برای برخی از صندوق های سرمایه گذاری وال استریت هزینه کرد. هرچقدر که داستان بازرگانان خرده فروشی در حال تکان دادن بازارها باشد  آثارش وحشتناک است . ما قبلاً نیز شاهد چنین اتفاقی بوده ایم: این دفعه فقط تفاوت در توانایی مردم برای برقراری ارتباط و هماهنگی به صورت دسته جمعی در سیستم عامل های آنلاین است. نمونه های اخیر آن به طرز چشمگیری تغییر می کند ، از افراد نسبتاً سالم (برای مثال هزاران نوجوان ) که برای حضور در یک راهپیمایی هماهنگ می شوند گرفته تا شورشیان با هدف خرابکاری که با استفاده از سیستم عامل های Gab و Parler برای برنامه ریزی و اجرای حمله خود به پایتخت آمریکاتحریک شدند .  این داستانی است که احتمالاً از این به بعد شاهد تکرار آن با روشهای جدید ، با افزایش نظم بیشری خواهیم بود.

اکنون این سوال مطرح است: ما – به عنوان شهروندان ، شرکت ها و دولت ها – چگونه می توانیم از قدرت رو به رشد سیستم عامل های آنلاین استفاده کنیم و نتایج آنها را بر زندگی واقعی حساب کنیم؟

برای تلاش برای پاسخ به این سوال ، من از سنان آرال ، مدیر ابتکار MIT در اقتصاد دیجیتال و نویسنده کتاب ماشین هایپ پرسیدم : چگونه رسانه های اجتماعی انتخابات ، اقتصاد و سلامتی ما را مختل می کنند – و چگونه باید خود را سازگار کنیم ، عاقبت اینگونه داستانها در روند در حال ظهور فعالیت های ناخوشایند و عمیق با پیامدی غیر قابل پیش بینی در سیستم عامل های آنلاین قرار می گیرد؟

کنترل مجدد سیستم عامل های آنلاین به چه معناست؟

ما خطرات زیادی را دیده ایم که می تواند از شبکه های اجتماعی ناشی شود – به خصوص اخیراً. اما ما همچنین قول بسیار زیادی داده ایم. بنابراین ، من می خواهم به این سوال فکر کنم ، “چگونه می خواهیم به وعده های رسانه های اجتماعی دست پیدا کنیم و از خطرات جلوگیری کنیم؟”به نظر من چهار اهرم در اختیار داریم: پول ، کد ، هنجارها و قوانین.

در کتاب خودتان ، که در سپتامبر گذشته منتشر شد ، شما رویدادی مانند حمله به پایتخت در 6 ژانویه را پیش بینی کردید. شما همچنین احتمال بروز اختلال اقتصادی را توصیف کردید ، که بی شباهت به آنچه هفته گذشته با داستان GameStop دیدیم نیست. با مدتی فکر کردن در مورد توانایی مخرب شبکه های اجتماعی ، برداشت شما از وقایع ژانویه 2021 چیست؟

من فکر می کنم در زمان واقعی شاهد جامعه ای هستیم که با ظهور رسانه های اجتماعی به عنوان یک نیروی بسیار قدرتمند دست و پنجه نرم می کنیم. کارشناسانی که این موارد را مطالعه کرده اند ، بار ها ، هشدار داده اند که این نوع آشفتگی ها ممکن است در نتیجه سیستم عامل های آنلاین اتفاق بیفتد. و این اولین بار نیست که شاهد فعالیت رسانه های اجتماعی در یک تهدید واقعی برای دموکراسی ها یا برهم زدن اقتصاد هستیم. اما مقیاس ، تبلیغات و افراطی بودن این رویدادهای اخیر در ایالات متحده احساس جدیدی دارد.

در آینده نزدیک درمورد چه پتانسیل مختل کننده ای نگران هستید؟

خوب ، سومین عنصر trifecta در زیرنویس کتاب من سلامت عمومی است. من فکر می کنم این مربوط به زمان حاضر وموضوع همه گیری است زیرا تردید در مورد واکسن با اطلاعات غلط تکثیر می شود. و ما در حال حاضر شروع به دیدن برخی از آن در حال حاضر بودیم که معترضان ضد واکسن که توسط اطلاعات غلط رسانه های اجتماعی دامن زده می شوند ، سایت واکسیناسیون در استادیوم داجر را چند روز پیش تعطیل کردند .

در این ماه ، ما مشاهده کرده ایم که سیستم عامل ها بسیار شدیدتر خودتنظیم می شوند. توییتر و فیس بوک و سایر سیستم عامل ها رئیس جمهور سابق ترامپ را ممنوع کردند. Discord به طور خلاصه r / WallStreetBets را ممنوع کرد و سیستم عامل معاملات Robinhood تجارت در GameStop ، AMC و Blackberry را محدود کرده است. شما از این تلاش ها چه چیزی برداشت می کنید؟

وقایع قطعاً از جهات مهم متفاوت هستند ، اما هر دو سوال اساسی را در مورد تعدیل محتوا ایجاد می کنند. ما از نظر تاریخی دیده ایم که رسانه های اجتماعی  با یک سیاست عملی آغاز می شوند. اما در حدود یک سال گذشته ، ما شاهد افزایش فشارافکار عمومی هستیم – و طیف وسیعی از تنظیم مقررات را افزایش می دهیم. ما پرونده ضد انحصاری علیه فیس بوک را تدوین کرده ایم. در مواجهه با این نوع فشارها و همچنین شواهد بیشتر مبنی بر تأثیر سیستم عاملها بر رفتارهای واقعی از روشی که جامعه نمی خواهد آنها را ببیند ، این شرکتها شروع به اقدامات تهاجمی تر برای دفاع از خودمی کنند .

چه نتایجی از این داستان مهم خواهد بود؟

خوب ، من فکر می کنم که موضوع GameStop در حال حاضر بسیار سریع فراتر از یک سهام – به AMC و سپس به Blackberry – گسترش یافته است تا به نوعی یک جنبش اجتماعی تبدیل شود ، درست است؟ بنابراین ، ادامه این اتفاق یا عدم آن به چند مورد بستگی دارد. شماره یک ، چه کسی از نظر مالی سوخت؟ شماره دو ، چه نوع پاسخ نظارتی را از SEC مشاهده می کنیم؟ این نتایج حکایت از وقایع بعدی خواهد داشت.

به نظر شما داستان کم ارزش GameStop چیست که فکر می کنید مردم باید به آن توجه کنند؟

من فکر می کنم برای مردم مهم است که درک کنند وقتی صحبت از بازار می شود ، رسانه های اجتماعی به صورت جداگانه کار نمی کنند. مطمئناً ، رسانه های اجتماعی مکانیزمی برای حضور مخاطبین است که در آن افراد زیادی می توانند رفتار خود را هماهنگ کنند ، یا اطلاعات غلطی را منتشر کنند ، یا تصمیم به خرید و فروش سهام و غیره بگیرند. به الگوریتم های معاملات خودکار ، و همچنین توصیه هایی به سرمایه گذاران نهادی برای خرید یا فروش سهام جذب شوند. و بنابراین یک حلقه بازخورد وجود دارد. سرمایه گذاران سیستم های سنجش خود را به  رفتار جمعیت وصل کرده اند. این در نهایت داستان را پیچیده می کند. این دو سیستم در تضاد با یکدیگر نیستند ، در واقع یک سیستم بزرگ در هم پیچیده می شوند.

https://hbr.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *