نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 2:30 ق.ظ

کاهش تورم ایالات متحده در سه ماهه سوم با بالاترین رشد از سال 2021

کاهش تورم امریکا

29 اکتبر 2023-عکس از Dominik Lückmann

ایالات متحده به تازگی عدد رشد تولید ناخالص داخلی خود را اعلام کرده است – 4.9٪ برای دوره 3 ماهه منتهی به سپتامبر – که بیش از دو برابر تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم (2.1٪) است.

 تولید ناخالص داخلی سلامت اقتصاد یک کشور را با مجموع مقدار کالاها و خدمات تولید شده برای فروش در بازار ردیابی می کند. همچنین شامل برخی تولیدات غیر بازاری مانند خدمات دفاعی یا آموزشی می شود.

ایالات متحده بالاترین رشد پس از همه گیری و کمترین تورم را در بین کشورهای گروه 7 دارد که شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و اتحادیه اروپا می شود.

در واقع، در طول سال 2022، ایالات متحده قوی ترین تولید ناخالص داخلی را در جهان داشت (20.89 تریلیون دلار) که با نزدیک به 25٪ (14.72 تریلیون دلار) چین و ژاپن که با 5.06 تریلیون دلار در رتبه سوم قرار داشت، بالاترین تولید ناخالص داخلی را داشت.در این دوره سه ماهه سوم اخیر، برای مقایسه، اقتصاد چین 1.3 درصد رشد کرد که فقط یک چهارم سریعتر از ایالات متحده بود.

این گسترش بیشتر به دلیل کالاهای مصرفی، با خرده فروشی قوی بود و علیرغم نرخ های بهره بالاتر، «استقامت اقتصاد» را نشان داد.

رویترز گزارش می‌دهد که دستمزدهای بالاتر ناشی از بازار کار فشرده به افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده کمک کرده است و کسب‌وکارها با یک کلیپ سریع برای پاسخگویی به تقاضای قوی دوباره انبار می‌شوند.

به گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد که تورم اساسی در سه ماهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در سایر روندهای مثبت اقتصادی، بیکاری در ایالات متحده با رشد شغلی 29 ماهه متوالی و اضافه شدن 336000 شغل در ماه گذشته، تقریباً دو برابر آنچه انتظار می رفت، زیر 4 درصد باقی می ماند.

بیش از 800000 شغل تولیدی از زمان همه‌گیری ایجاد یا احیا شده است. اگرچه سه چهارم این مشاغل پردرآمد مربوط به بازگشت کارکنانی بود که در طول همه‌گیری از کار بیکار شده بودند، اما شامل 214000 شغل خالص در بخش تولید نیز می‌شود.

جی تیمونز، رئیس و مدیر عامل انجمن ملی تولیدکنندگان، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که دولت بایدن “باید به خاطر دستاوردهای تاریخی و دو حزبی در دو سال گذشته – از جمله قانون زیرساخت ها و علم” تحسین شود.

“این اقدامات در حال حاضر زندگی را بهتر کرده و مشاغل جدید تولیدی را تحریک می کند.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *