نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:24 ق.ظ

این چارچوب قدیمی را امتحان کنید تا امروز شما را نوآورتر کند

-[عکس‌های بدون اسپلش: رنه مولر(فلز); جونگ مارش/Unsplash(آب); الکساندر جاکوتونی (چوب)؛ فرشته ریکاردو گومز (آتش); موریتز کیندلر (زمین)]

هر مرحله از نوآوری چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد. شرکت ها و کارمندانی که قصد دارند درازمدت دوام بیاورند، نه با امید به وضعیت پایدار، بلکه از طریق اختراع مجدد مستمر زنده خواهند ماند.

این چارچوب قدیمی را امتحان کنید تا امروز شما را نوآورتر کند.

ما اغلب این اشتباه را مرتکب می شویم که به نوآوری به عنوان یک اتفاق نگاه کنیم. یک محصول یا خدمات “تک شاخ” که شروع به کار می کند و جهان را همانطور که قبلا می شناختیم تغییر می دهد. اما، در واقعیت، نوآوری به ندرت یک رویداد یکباره است.

به احتمال زیاد کارآفرین یا کارآفرینی را پیدا نخواهید کرد که اولین ایده‌اش موفقیت بزرگی باشد. نوآوران موفق محیطی را ایجاد می‌کنند که تحول را تشویق می‌کند، چه در شرکت‌ها و چه در زندگی شخصی‌شان. آنها اغلب در حال پرورش مجموعه ای از ایده ها در مراحل مختلف نوآوری هستند که منجر به جریان مداوم نوآوری می شود.

یکی دیگر از خطاهایی که ما در بحث نوآوری مرتکب می شویم، محدود کردن دامنه مرجع ماست. چارچوب های مدرن ما برای تغییر تنها 50 تا 100 سال گذشته تاریخ را پوشش می دهد. فراموش می کنیم که نوآوری قبل از ظهور اینترنت است. در واقع، فیلسوفان باستانی در چین و هند هزاران سال است که به مطالعه تغییر و نوآوری می پردازند. برای استفاده از مخزن عمیق‌تری از تجربه، تحقیقاتم مرا به این سنت‌های باستانی – تائوئیسم، هندوئیسم و بودیسم – برد تا نظریه‌های آزمایش‌شده‌ای را کشف کنم که می‌توانید برای اینکه امروز شما را نوآورتر کند، به کار ببرید.

چرخه وو زینگ

بزرگترین متفکران چین مشاهدات خود را در مورد تغییر به مجموعه ای از متون مستند کردند که اکنون شالوده تفکر چینی را تشکیل می دهند: آی چینگ (کتاب تغییرات)، تائو ته چینگ، هنر جنگ، و 36 استراتژی. اگر این متون را با هدف جمع‌آوری درس‌هایی که می‌توانیم در دنیای مدرن اعمال کنیم، بخوانید، چندین چارچوب باستانی را خواهید یافت که ابزارهای کاربردی و در دسترس را ارائه می‌دهند که می‌توانیم از آنها برای ایجاد نوآوری مستمر در زندگی و کار خود استفاده کنیم.

I Ching به طور خاص پنج مرحله از تکامل را مشخص می کند که هر یک توسط یک عنصر فیزیکی نشان داده می شود: فلز، آب، چوب، آتش و خاک، که به طور مداوم در یک الگوی “تخریب خلاق” به نام چرخه وو زینگ تکرار می شوند. تمام نوآوری ها از هر یک از پنج مرحله عبور می کنند: فلز به آب به چوب، سپس آتش و در نهایت زمین. اگر می خواهید در رهبری یک نوآوری (یک کسب و کار، محصول یا ایده جدید) مهارت بیشتری داشته باشید یا به سادگی از رکود در زندگی خود جلوگیری کنید، مجموعه ایده های شما باید هر پنج مرحله را پوشش دهد و باید به طور مداوم حرکت آنها را ارزیابی کنید. چرخه.

فلز: نارضایتی

نوآوری ها زمانی متولد می شوند که محیطی سفت و سخت و بی روح شود. بدون نارضایتی، دلیلی برای اختراع مجدد ابزارها یا روش های جدید برای انجام کارها نخواهیم داشت. فاز فلزی زمانی اتفاق می افتد که سیستم شما در مجموعه ای ثابت از باورها، فرضیات، نگرش ها یا عادات گیر کرده است که نمی تواند به سرعت به تهدیدها یا فرصت های جدید پاسخ دهد.

من اخیراً با کلی ریچ، یک کارآفرین داخلی که در دهه 1990 برای SC جانسون کار می کرد، صحبت کردم. Kelley نوآوری های زیادی را در شرکت های بزرگ راه اندازی کرده است و اکنون مدیر اجرایی تجاری سازی در مرکز IDEA در دانشگاه نوتردام است. به عنوان مدیر برند در SC جانسون، او شاهد آغاز اینترنت بود و می‌دانست که سازمانش برای ادامه ارائه محصولات به مشتریان در آینده به یک راه‌حل تجارت الکترونیک نیاز دارد. اما محیطی که او با آن روبرو شد فلزی بود. همکارانش هشدار دادند که او با یک ماموریت غیرممکن روبرو شده است. تیم فروش به او گفت: “این بخشی از برنامه نیست.” کلی می دانست که زمان انتقال به مرحله بعدی فرا رسیده است.

آب: تخیل

نوآوری زمانی شکل می گیرد که یک فرد یا گروه کوچکی از مردم متوجه شوند (در حالت فلزی) گیر کرده اند و برنامه ای برای تغییر آینده ایجاد کنند. آنها شروع به درک این نکته می کنند که آنچه را که زمانی غیرممکن می دانستند، واقعاً قابل دستیابی است. درست همانطور که کلی شروع به شکل دادن به ایده خود در مورد یک راه حل تجارت الکترونیک کرد، اینها ایده هایی هستند که شما در نظر گرفته اید اما هنوز گامی برای حرکت به سمت عمل برنداشته اید.

به گفته الکس اوستروالدر، نویسنده کتاب The Invincible Company، کارآفرین و یکی از تأثیرگذارترین متخصصان نوآوری در جهان، قرار نیست همه ایده ها از این مرحله خارج شوند. تحقیقات او در مورد سرمایه داری خطرپذیر در مراحل اولیه این سوال را مطرح کرد: “برای یافتن یک نوآوری برنده، چند سرمایه گذاری 100 هزار دلاری لازم است؟” نتایج یک پاسخ هشداردهنده را نشان  داد تنها چهار ایده از هر هزار ایده می‌توانند مقیاس شوند و به یک نوآوری موفق تبدیل شوند. توصیه او: یاد بگیرید که پروژه ها را زودتر به اجرا بکشید. با بازنشستگی پروژه‌هایی که نتیجه نمی‌دهند موافق باشید، تا بتوانید زمان و منابعی را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که شواهدی را ارائه می‌کنند، آزاد کنید.

چوب: سازند

هنگامی که ایده های مناسب را پیدا کردید، این زمانی است که آنها شروع به جمع شدن می کنند

در نهایت از سوی دیوید می، رئیس وقت SC جانسون، از ایده تجارت الکترونیک خود حمایت کرد. او منابع را جمع آوری کرد تا یک تیم چند کاره به رهبری کلی ایجاد کند که به کانال جدید و در حال ظهور اختصاص داده شود. این مرحله اغلب نیاز به فداکاری و ایمان دارد، زیرا پیشرفت می تواند کند باشد.

ویتنی جانسون، مدیر عامل شرکت Disruption Advisors و نظریه پرداز نوآوری و اختلال، چرخه اختراع مجدد شخصی را به عنوان یک منحنی S توصیف می کند. وقتی ایده یا فعالیت جدیدی را شروع می کنید، در انتهای منحنی S قرار دارید. سپس وارد مرحله رشد آهسته و ناراحتی می شوید. شاید شما نقش جدیدی را بر عهده گرفته اید و به نظر می رسد که نمی دانید چه کاری انجام می دهید. نوآوران موفق این فرآیند را عادی می کنند. آنها مراحل چرخه را تشخیص می دهند و با آگاهی از اینکه بخشی ضروری از تغییر است، با ناراحتی راحت می شوند.

آتش سوزی: شکست

متأسفانه ما در ایالات متحده در چند هفته گذشته بیش از حد با آتش آشنا شده ایم. درست مانند یک آتش سوزی که می تواند از یک جرقه کوچک فوران کند، این زمانی است که ایده شما گسترش می یابد و گسترش می یابد. مردم به طرف شما می پیوندند و می خواهند بخشی از این موج جدید تغییر باشند. ویتنی جانسون آن را “نقطه شیرین” می نامد. کلی بخش جدید خود را راه اندازی کرد و به مشتریان تجارت الکترونیک راهی برای خرید محصولات شرکت داد. مدیریت این مرحله نیازمند رویکردی متفاوت از صبری است که فاز Wood می‌خواست. این نیاز به سرعت، خلاقیت و محاسبه دقیق رفتار رقبا دارد.

زمین: تحکیم

هر نوآوری یا مهارت جدیدی در نهایت به بلوغ می رسد و حل می شود. مانند زمین می شود: پایدار، سازگار و قابل اعتماد. آنچه شما را در مرحله Fire موفق کرد، چیزی نیست که شما را در دوران بلوغ موفق نگه می دارد. موفقیت مداوم شما به ثبات بستگی دارد تا غیرقابل پیش بینی بودن. برای بسیاری از مبتکران داخلی، این زمان آن است که باتوم را به کسانی بسپارند که در مدیریت و اجرا عالی هستند.

چرخه تکرار می شود

سپس این چرخه تکرار می شود. شما می خواهید تا زمانی که ممکن است روی زمین بمانید، اما در نهایت سفت خواهید شد، به فلز باز می گردید و دوباره متولد می شوید. هر مرحله از نوآوری چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد. شرکت‌ها و کارمندانی که قصد دارند درازمدت دوام بیاورند، نه با امید به وضعیت پایدار زمین، بلکه از طریق اختراع مجدد مستمر زنده خواهند ماند.

اندکی پس از اینکه کلی یک بخش تجارت الکترونیک موفق ایجاد کرد، حباب دات کام ترکید. فاز زمین به فلز بازگشت. کلی آن را به عنوان یک شکست تلقی نکرد و رهبری او عقاید رادیکال او را مجازات نکرد. در عوض، آنها آموخته های او را از پروژه جمع آوری و ادغام کردند تا برای فرصت های آینده آماده شوند.

تعادل را پیدا کنید

شما باید برای یافتن تعادل در تمام مراحل تلاش کنید. من از کلی پرسیدم که آیا او تمایل دارد روی یک نوآوری واحد تمرکز کند یا روی چندین نوآوری. او پاسخ داد: “من همیشه چندین مفهوم دارم که در هر لحظه در حال بررسی آنها هستم.” تئوری نوآوری به ما می گوید که 70 درصد در محصولات و فعالیت های اصلی (زمین)، 20 درصد در فعالیت های مجاور جدید (آتش) و ده درصد در ایده های رادیکال و مخرب (آب و چوب) سرمایه گذاری کنیم. ما همچنین باید به طور مداوم ایده هایی را که تاریخ انقضا آنها (فلز) گذشته است را از بین ببریم.

در زندگی خودم، بازتاب هر مرحله را می بینم. پس از چند سال یادگیری گیتار، من آن را به عنوان متال انتخاب کردم. مثل یک کار سنگین است که دیگر برایم شادی نمی آورد، بنابراین برای مدتی گیتارم را آویزان می کنم. من علاقه زیادی به آشپزی دارم و می خواهم روزی یک کتاب آشپزی بنویسم – که هنوز در مرحله آب است. پس انداز پول برای تحصیلات دانشگاهی سه فرزندم نشان دهنده چوب است. آنها یک سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند در حالی که همسرم در حال قدم گذاشتن در یک فرصت شغلی بزرگ است – زمان آتشین برای خانواده ما. من در اوایل سال جاری تغییرات اساسی در رژیم غذایی و ورزش انجام دادم و عادات من در زمین مستقر شده است، این بستگی به ثبات و تعهد من برای حفظ آن دارد.

نوآوری و اختراع مجدد مستمر برای بقای ما حیاتی است – به عنوان یک جامعه، در شرکت های ما و به عنوان افراد. موفقیت شما به توانایی شما در استقبال از تغییرات مداوم و ایجاد محیطی از نوآوری بستگی دارد.

https://www.fastcompany.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *