نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 10:08 ق.ظ

هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی

هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی

20 نوامبر 2023 – توسط دیوید بردلی، Inderscience-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک مرور ادبیات مفصل منتشر شده در مجله بین المللی نوآوری و تحقیقات کسب و کار، به تعامل بین ابزارهای هوش مصنوعی (AI) و مدیریت منابع انسانی (HRM) پرداخته است. هدف این بررسی ارائه شفافیت در پویایی های ظریف شکل دهنده عصر دیجیتال است.

اصطلاح هوش مصنوعی، دهه‌ها است که به صورت محاوره‌ای، در داستان و علم استفاده می‌شود. هرگز تعریف مورد توافق جهانی از این واژه وجود نداشته است. تلاش برای به دست آوردن چنین تعریفی عموماً به دلیل ماهیت همیشه در حال تحول فناوری با مانع مواجه می شود. با هجوم فعلی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توانند متن، تصاویر، موسیقی، ویدیوهای جعلی عمیق، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و موارد دیگر تولید کنند، نیاز مبرمی به تعریف مزایا و محدودیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد.

Mohand Tuffaha و M. Rosario Perello-Marin از Universitat Politècnica de València در اسپانیا، به نقش هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی (HRM) پرداخته‌اند. این بررسی به شکاف دانش ما در مورد هوش مصنوعی در HRM می‌پردازد و تعریف دقیقی از هوش مصنوعی در زمینه HRM ارائه می‌دهد. این مطالعه 559 مقاله منتشر شده بین سال‌های 2010 تا 2020 را بررسی کرد که موضوعات «AI» از جمله یادگیری ماشین (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP) و شبکه‌های عصبی مصنوعی را پوشش می‌داد.

بر اساس بررسی خود، محققان توانستند دستورالعمل هایی را برای کسانی که نیاز به پیمایش پیچیدگی های فناوری های هوش مصنوعی در سازمان های خود در حوزه مدیریت منابع انسانی دارند، ارائه دهند. آنها اشاره می کنند که علیرغم علاقه روزافزون به هوش مصنوعی در بین مدیران منابع انسانی و دانشگاهیان، مسائل مربوط به امنیت داده ها، حریم خصوصی و اقتصاد هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که در حالی که استخدام حوزه‌ای است که در این حوزه به خوبی کاوش شده است، نیاز به تحقیقات بیشتری در زمینه توسعه حرفه‌ای و ارزیابی عملکرد وجود دارد که در آن هوش مصنوعی می‌تواند به آن کمک کند.

از دیدگاه مدیریتی، یافته های حاصل از بررسی می تواند برای هدایت مدیریت و به طور خاص شیوه های مدیریت منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرد. بینش‌هایی که کار ارائه می‌دهد باید به مدیریت اجازه دهد تا آنچه را که می‌توان از آن به عنوان محل کار تراز دیجیتالی نامیده می‌شود، توسعه دهد. علاوه بر این، همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، این بررسی بر نیاز به تنظیم استراتژی‌هایی برای پذیرش هوش مصنوعی در HRM تاکید می‌کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *