نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:41 ب.ظ

فناوری جدید عملکرد خطوط برق را بهبود می بخشد

15 آگوست 2023 – توسط موسسه علم و فناوری Skolkovo-مجموعه های عایق با آلودگی طبیعی. اعتبار: دیمیتری تیتوف/ اسکولتک

دانشیار بخش تمرین دیمیتری تیتوف و مهندس پژوهشی کلیم وولخوف از مرکز انرژی نتایج آزمایشگاهی را از ارزیابی احتمال یک دلیل مکرر برای قطع برق در روسیه منتشر کردند – فلاش اورهای عایق های ولتاژ بالا در خطوط برق هوایی.

فلاش اور رشته های مقره ناشی از آلودگی سطحی و کاهش ویژگی های فلاش اور مقره ها است. علاوه بر خرابی ها، هزینه های بالایی را برای تعمیرات اضطراری نیز به همراه دارند. این تحقیق بخشی از پروژه ای است که هدف آن توسعه فناوری مدیریت ریسک محور عایق است.

این فناوری جدید که متعلق به کارخانه عایق ها و اتصالات Yuzhnouralsky، تولید کننده پیشرو در مقره های فشار قوی است، اکنون در خطوط برق شرکت برق Rosseti مسکو به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است. این مقاله در مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، کاربردها و ساخت 2023 منتشر شده توسط موسسه مهندسین برق و الکترونیک منتشر شد.

به گفته نویسندگان، تعیین وضعیت عایق ها و میزان آلودگی آنها دشوار است، در حالی که عایق ها یا پس از پایان عملیات یا بر اساس ارزیابی های ذهنی کارکنان شرکت برق جایگزین می شوند. دستگاه جدید – یک پلت فرم سخت افزاری و نرم افزاری با حسگرها و ابزارهای پردازش داده – به عینی تر شدن فرآیند ارزیابی و کاهش هزینه های نگهداری مقره کمک می کند.

در مرحله اول، محققان یک ابزار ریاضی ایجاد کردند که وضعیت عایق را ارزیابی کرده و سپس به سراغ حسگرها رفتند. این مطالعه شامل آزمایش‌هایی از دو نوع بود – در آزمایشگاه‌ها و تاسیسات شبکه برق. ولخوف می‌گوید: «آزمایشگاه‌ها تجهیزات ولتاژ بالا را ارائه می‌کنند که امکان تقلید فرآیندهای عملیات خطوط برق را فراهم می‌کند.

ما از اسیلوسکوپ‌های قابل حمل برای مدل‌سازی حالت‌های مختلف عایق‌ها و شناسایی ویژگی‌های آن‌ها در زمانی که آلوده هستند، مرطوب می‌شوند یا زمانی که تعداد یا نوع آنها تغییر می‌کنند، استفاده کردیم. نوع دوم آزمایش اندازه‌گیری‌های میدانی است. ما داده‌های مربوط به جریان‌های نشتی در مقره‌ها را در حالت واقعی جمع‌آوری کردیم. تاسیسات شبکه نیروگاهی در جمهوری داغستان، مناطق ولگوگراد و تولا و در مسکو. سپس آنها را در یک مجموعه داده قرار داده و پردازش کردیم.”

بر اساس تجزیه و تحلیل اسیلوگرام، نویسندگان 20 پارامتر مهم را برای پارامترهای توسعه مدل ارائه کردند و از بین آنها مواردی را انتخاب کردند که به بهترین شکل وضعیت عایق ها را منعکس می کنند. توسعه و بکارگیری حسگرهایی که می توانند این پارامترها را اندازه گیری کنند ممکن است از حوادث در خطوط برق جلوگیری کند.

ما چندین مرحله آزمایش میدانی انجام دادیم و پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری خود را بهبود بخشیده ایم، که به دنبال کنترل یک عایق خاص با سنسور نیست، بلکه هدف آن ارزیابی وضعیت کل عایق در منطقه شبکه برق است که به ارزش آن می افزاید. نوامبر گذشته، ما در میان برندگان مسابقه “Energoproriyv” (دستیابی به موفقیت در انرژی) بودیم، یک رقابت برای بهترین راه حل های انرژی هوشمند. این پروژه بخشی از برنامه تحقیق و توسعه در شرکت برق Rosseti Moscow شد. ما انتظار داریم که در آینده این شرکت خواهد توانست بدون هیچ محدودیتی از این فناوری استفاده کند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *