نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:34 ق.ظ

چرا به شرکت‌های انرژی ایرلندی گفته شده است که ادعاهای 100% «گمراه‌کننده» انرژی‌های تجدیدپذیر را کنار بگذارند؟

توسط Rosie Frost • 10/02/2023 –

یک سازمان دیده بان تبلیغات دریافته است که شرکت های برق در ایرلند مصرف کنندگان را با ادعای تامین 100 درصد انرژی تجدیدپذیر گمراه می کنند.سازمان استانداردهای تبلیغاتی ایرلند (ASAI) 100 درصد ادعاهای انرژی تجدیدپذیر را که در سراسر صنعت استفاده می شود، در تبلیغات شرکت انرژی Energia بررسی کرد. این شکایت سناتور لین بویلان سن فین را تایید کرد.

سناتور بویلان می‌گوید: « فعالان مبارزات انتخاباتی سال‌ها زنگ خطر را درباره ادعاهای ساختگی «انرژی‌های تجدیدپذیر 100 درصد» به صدا درآورده‌اند.

افرادی که تلاش می کنند کار درست را انجام دهند، ناخواسته از سوخت های فسیلی هنگام خرید محصولات ظاهراً سبز حمایت می کنند.

     چرا ادعاهای انرژی تجدیدپذیر “گمراه کننده” هستند؟

ایرلند تنها دارای انرژی بادی و خورشیدی کافی برای تامین 30 تا 40 درصد برق مورد نیاز کشور است. این بدان معناست که مشتریانی که برای طرح های 100 درصد تجدیدپذیر ثبت نام کرده اند، همچنان از نفت، گاز، زغال سنگ و ذغال سنگ نارس انرژی دریافت می کنند.اما شرکت‌ها هنوز هم می‌توانند ادعا کنند که به دلیل یک طرح اروپایی به نام گارانتی مبدا (GO) 100 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه می‌کنند.

آنها به کشورها اجازه می دهند کمبود انرژی سبز خود را با گواهی هایی که از شرکت های انرژی تجدیدپذیر در کشورهای دیگر خریداری می کنند، جبران کنند.

اکثر GOهای خریداری شده در ایرلند از نروژ می آیند. اما هیچ ارتباط انرژی بین نروژ و ایرلند وجود ندارد به این معنی که انرژی تجدیدپذیر نمی تواند در این کشور استفاده شود.دستورالعمل انرژی های تجدیدپذیر اتحادیه اروپا و قوانین ایرلند استفاده از GO را مجاز می دانند.

اگرچه استفاده از GO ها قانونی است و توسط تنظیم کننده انرژی در ایرلند نظارت می شود، ASAI دریافت که ادعاهایی که شرکت ها 100 درصد انرژی تجدیدپذیر را تامین می کنند برای مشتریان گمراه کننده است.

سازمان دیده بان تبلیغات گفت که شش بخش از آئین نامه رفتار تبلیغ کنندگان خود شکسته شده است، از جمله یک بخش که می گوید “تبلیغ کنندگان نباید از زودباوری، بی تجربگی یا عدم آگاهی مصرف کنندگان سوء استفاده کنند”.

Energia این شکایت را رد کرد و به مشروعیت طرح GO اشاره کرد و گفت که در حال همکاری با ASAI برای ارسال پیام در تبلیغات است.

سناتور بویلان می‌گوید: «اگر شرکتی برای اغراق در ادعاهای سبز خود قوانین را زیر پا گذاشته بود، این یک چیز بود.اما در اینجا، رگولاتور گفت که شرکت از تمام قوانین پیروی می کند و ASAI همچنان می گوید که در حال فعالیت سبز است.

چرا یافته های ناظر تبلیغات ایرلندی قابل توجه است؟

سناتور بویلان می‌گوید که یافته‌های ASAI نوآورانه است زیرا نه تنها نشان می‌دهد که یک شرکت بزرگ برق مشغول کار سبز است، بلکه این کار را با پیروی از قوانین پیرامون سازمان‌های دولتی انجام داده است.

او توضیح می دهد: “گزارش ASAI اعتبار کل سیستم نظارتی حاکم بر نحوه گزارش انرژی های تجدیدپذیر را زیر سوال می برد.”

با وجود افرادی که مشتاق انجام کار درست و حمایت از انرژی های تجدیدپذیر هستند، بویلان می گوید که یک سیستم گواهینامه قوی مورد نیاز است – بنابراین ما می توانیم از برقی که به عنوان انرژی تجدیدپذیر به بازار عرضه می شود، مطمئن باشیم.در همین حال، من فکر می کنم ممنوعیت تبلیغات محصولات سوخت فسیلی از جمله برق حاصل از سوخت های فسیلی – باید یک موضوع فوری باشد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *