نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:37 ق.ظ

شرکت سوئدی قفل برق جذر و مد دریایی را با بزرگترین نیروگاه موجی جهان در ترکیه باز می کند

اندی کوربلی – 17 دسامبر 2022 -قدرت موج Eco – SWNS

ترکیه به زودی میزبان بزرگترین نیروگاه جزر و مدی جهان خواهد بود – یک سیستم ۷۷ مگاواتی از ماشین‌های اسکله‌مانند بزرگ که انرژی پاک را از ریتم بی‌پایان دریا تولید می‌کنند.

شرکت سوئدی Eco Wave Power (EWP) با شروع یک پروژه آزمایشی کوچک، قرارداد ساخت و ساز بالقوه در اردو، ترکیه را امضا کرد.

EWP گفت که اگر ثابت شود، این نیروگاه 150 میلیون دلاری اولین نیروگاه انرژی جزر و مدی متصل به شبکه ترکیه خواهد بود و پس از تکمیل، بزرگترین نیروگاه در جهان خواهد بود.

این امواج که به سازه هایی مانند اسکله ها یا دیوارهای دریایی متصل می شوند، پیستون های هیدرولیکی را در داخل بدنه های فلزی نیرو می دهد – به نام شناورها – که به نوبه خود یک توربین در خشکی را نیرو می دهد و سپس انرژی را از طریق یک اینورتر به شبکه می فرستد.

طبق مفاد این قرارداد، Ordu Enerji متعلق به دولت، 9 موج شکن بالقوه مناسب را به EWP برای یک دوره 25 ساله از فعال سازی پایلوت یا نیروگاه مربوطه اختصاص خواهد داد.

با توجه به شرایط خاصی از جمله دریافت نتایج مطلوب از مطالعات امکان سنجی و دریافت مجوزها و مجوزهای مربوطه، قرار است نیروگاه 77 مگاواتی در چند مرحله احداث شود که با یک ایستگاه پایلوت تا 4 مگاوات شروع ادامه ساخت، بهره برداری و نگهداری ظرفیت باقیمانده نیروگاه تا 73 مگاوات می شود..

ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌ها و فروش برق تولیدی نیروگاه بر اساس سهمیه تولید مصوبی که برای سایت تعیین می‌شود بر عهده خواهد داشت.

EWP یک نیروگاه برق متصل به شبکه در بندر یافا اسرائیل دارد و به مدت شش سال یک نیروگاه نمایشی در جبل الطارق راه اندازی کرد.

مصطفی کمال مکیت، رئیس و مدیر عامل Ordu Enerji گفت: “با هدف ایجاد یک شبکه خودکفا، Ordu قدرت موج Eco را به عنوان یک دارایی مهم برای تحقق کامل پتانسیل ما برای انرژی 100٪ پاک می بیند.”

کل شهرداری اردو هیجان زده است که پتانسیل دریا را به طور کامل درک کند و از منبع انرژی نامحدود آن برای تامین برق شبکه برق ما استفاده کند. این پروژه نشان می دهد که Ordu Enerji متعهد به سرمایه گذاری در فناوری های نوآورانه انرژی پاک است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *