نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:42 ب.ظ

فناوری جدید شبکه ملی بریتانیا می تواند به برق رسانی به 500000 خانه دیگر کمک کند

بابا تمیم -21 اکتبر 2022- عکس سهام: انتقال ولتاژ بالا از طریق سیم، مفهوم انرژی.peterschreiber.media/iStock

با عمیق تر شدن بحران انرژی اتحادیه اروپا، شبکه ملی بریتانیا در حال آزمایش فناوری جدیدی است که می تواند ظرفیت خطوط برق هوایی موجود در شبکه انتقال برق خود را افزایش دهد و به جریان انرژی تجدیدپذیر بیشتری اجازه دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که این شرکت منتشر کرد، National Grid با LineVision، تنها شرکتی در جهان که سیستم‌های نظارت بر خطوط هوایی بدون تماس، نصب سنسورها و پلت‌فرم رتبه‌بندی خطوط پویا (DLR) را ارائه می‌کند، همکاری می‌کند.

لیدیا اوگیلوی، مدیر استراتژی و عملیات شبکه گفت: “برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای برق و ارائه کربن صفر خالص، شبکه ما نیاز به رشد دارد، اما در عین حال ما به طور مداوم به دنبال راه هایی برای توسعه ظرفیت زیرساخت های موجود خود هستیم.” شبکه ملی، یک شرکت چند ملیتی بریتانیایی برق و گاز که دفتر مرکزی آن در لندن است.

من مفتخرم که National Grid در استفاده از مهندسی تحول‌آفرین و نوآورانه، با ادغام فناوری‌های تقویت‌کننده شبکه حیاتی مانند LineVision، برای کربن‌زدایی و ارائه قابلیت اطمینان در سطح جهانی، با کمترین هزینه برای مصرف‌کنندگان، پیشرو است.

حسگرها از تجزیه و تحلیل پیشرفته برای محاسبه رتبه بندی خط پویا استفاده خواهند کرد در حالی که به طور مداوم خطوط انتقال را زیر نظر دارند.اندازه، مقاومت، و حداکثر دمای کارکرد ایمن یک خط برق و شرایط آب و هوایی محلی، همگی به رتبه بندی خط پویا کمک می کنند.در گذشته، خطوط انتقال الکتریسیته با استفاده از رتبه بندی خطوط “استاتیک” اجرا می شد که با استفاده از مقادیر محتاطانه و ایستا برای شرایط آب و هوایی پیش بینی شده تعیین می شد.

با رتبه‌بندی خطوط «دینامیک» از LineVision، محدودیت‌های عملیاتی را می‌توان با در نظر گرفتن کیفیت لحظه‌ای هادی و شرایط آب‌وهوای پیش‌بینی‌شده برای محاسبه محدودیت‌های ظرفیت، با خیال راحت افزایش داد.

این شرکت ادعا می کند که بیش از 500000 خانه ممکن است سالانه با 0.6 گیگاوات ظرفیت اضافی که فناوری جدید پتانسیل بازگشایی آن را دارد، تامین شود.

این آزمایش فناوری می تواند سالانه 1.4 میلیون پوند در هزینه های محدود و پرداخت هایی که به ژنراتورها برای توقف تولید برق برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد سیستم انتقال انجام می شود، صرفه جویی کند.

هادسون گیلمر، مدیر عامل LineVision گفت: پلت فرم DLR لاین ویژن می تواند در حال حاضر ادغام انرژی های تجدیدپذیر را در شبکه دو برابر کند و ما خوشحالیم که یک بار دیگر با همکاران خود در National Grid کار می کنیم تا مسیر به سمت شبکه صفر خالص را تسریع کنیم.

ادغام موفقیت آمیز فناوری LineVision در شبکه های شبکه ملی در نیویورک و ماساچوست، ایالات متحده، منجر به آزمایش دو ساله در مدار 275 کیلوولت بین Penwortham و Kirkby در کامبریا، بریتانیا شد.

به گفته این شرکت، شبکه ملی به سرمایه گذاری ادامه می دهد، ظرفیت شبکه را افزایش می دهد و انرژی های تجدیدپذیر مورد نیاز بریتانیا را برای دستیابی به خالص صفر تا سال 2050 به هم متصل می کند.

گیلمر گفت اگر قرار است تا سال 2030 به اهداف بلندپروازانه اقلیمی دست یابیم، اساساً باید اندازه شبکه خود را دو برابر کنیم. و در حالی که ما نیاز به انتقال جدید داریم، باید هم اکنون اقدام کنیم.»

در اوایل ماه جاری، شبکه ملی نسبت به قطع برق احتمالی در صورت قطع تمام خطوط انرژی روسیه هشدار داده بود.شبکه ملی اعلام کرده است که ممکن است در صورت “رویداد غیرمحتمل” کمبود تامین برق برای “اطمینان از امنیت کلی و یکپارچگی سیستم برق در سراسر بریتانیا” خاموش شود.

با این حال، تلاش‌های مجدد شبکه ملی برای تامین برق خانه‌های بیشتر با زیرساخت‌های مشابه ممکن است تا حدودی از بحران انرژی که پس از جنگ روسیه و اوکراین به کشور ضربه زده است، کمک کند.

https://interestingengineering.com/innovation/uk-national-grid-liberate-electricity-new-technology?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-22-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *