نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:45 ب.ظ

تأثیرات انتقال  وضعیت فعلی به خانه های تمام برقی چیست؟

1 آگوست 2023 -توسط تریوس مور، آلن پیرز و جو هرلی، گفتگو-اعتبار: Shutterstock

اتصالات گاز برای تمام مسکن ها و بخش های فرعی جدید در ویکتوریا از اول ژانویه سال آینده ممنوع خواهد شد. نتیجه بلندمدت تغییر قابل توجه دولت ایالتی در مصوبات برنامه ریزی، مسکن تمام برقی خواهد بود. ACT تغییرات مشابهی را در اوایل سال جاری ایجاد کرد، در راستای دور شدن از گاز در سراسر اروپا و سایر مکان‌ها، اگرچه کریس مینز، نخست‌وزیر NSW از انجام همین کار خودداری کرده است.

حدود 80 درصد خانه ها در ویکتوریا به گاز متصل هستند. این جذب بالا به دلیل مقرون به صرفه تر و پایدارتر بودن گاز نسبت به برق در دهه های گذشته بود. با افزایش تولید برق تجدیدپذیر و کاهش هزینه ها، وضعیت به شدت تغییر کرده است.

تحقیقات بیش از یک دهه نشان داده است که مزایای خانه های تمام برقی در بسیاری از مکان ها وجود دارد. خانه‌های جدید ساخته شده بر اساس استانداردهای اجباری عملکرد انرژی ساختمان (افزایش از 6 به 7 ستاره در ویکتوریا در می 2024) به سیستم‌های گرمایش و سرمایش کوچک‌تر و ارزان‌تر نیاز دارند. نصب تهویه مطبوع چرخه معکوس برای خنک کردن، یک بخاری مقرون به صرفه را به عنوان یک امتیاز ارائه می دهد.

صرفه جویی در عدم نیاز به لوله های گاز، لوازم خانگی و زیرساخت های تامین گاز به جبران هزینه های وسایل برقی بسیار کارآمد کمک می کند. اجباری کردن خانه های کاملاً برقی به این معنی است که صرفه جویی در مقیاس باعث کاهش بیشتر هزینه ها می شود.

این ممنوعیت چه کمکی می کند؟

برای دستیابی به توسعه پایدار از نظر زیست‌محیطی، اصلاحات در سیاست‌گذاری و مقررات برنامه‌ریزی برای تبدیل نوآوری و بهترین عملکرد به رویه اصلی ضروری است. سیاست برنامه‌ریزی به‌ویژه برای ساختمان‌های آپارتمانی و سایر مسکن‌هایی که ممکن است اجاره داده شوند یا دارای شرکت مالک باشند، اهمیت دارد. بهسازی برای بهبود بهره وری انرژی در این شرایط می تواند دشوار باشد.

ممنوعیت گاز در خانه های نوساز و نوسازی شده باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود. همچنین برای خانواده ها سالم تر است و هزینه های مراقبت های بهداشتی و همچنین قبوض انرژی و هزینه های زیرساخت را کاهش می دهد. دولت ویکتوریا پیشنهاد می کند که این تغییر باعث صرفه جویی در خانوارهای تمام برقی در حدود 1000 دلار در سال می شود. خانه‌هایی که دارای انرژی خورشیدی هستند، وضعیت بهتری خواهند داشت.

به نظر می رسد دولت حمایت گسترده ای را برای اطمینان از وقوع این تغییرات ارائه می دهد، اما این امر باید به دقت نظارت شود.

برخی از خانواده ها با هزینه های اضافی برای لوازم برقی و پنل های خورشیدی مواجه خواهند شد. اعلان 10 میلیون دلاری دولت برای کمک هزینه برق رسانی مسکونی باید به برخی از این هزینه ها کمک کند در حالی که صنعت تعدیل می کند.

اثرات و منافعی برای اقتصاد محلی خواهد داشت. برخی از مشاغل ممکن است از بین بروند، به ویژه در صنعت لوازم گاز و لوله کشی. دولت از حمایت مالی برای بازآموزی افراد خبر داده است و آنها همچنان نقش اساسی در بخش مسکن موجود خواهند داشت.

بسیاری از وسایل گازسوز از جمله اجاق گاز و آبگرمکن گازی آنی وارد می شوند. برخی از اجزای محصولات الکتریکی کارآمد، مانند مخازن ذخیره آب گرم، به صورت محلی ساخته می شوند. فعالیت های محلی، از جمله توزیع، فروش، طراحی، نصب و نگهداری، بخش عمده ای از هزینه های کلی را شامل می شود.

چالش های تغییر باید مدیریت شوند

مزایای پایداری به آنچه در شبکه انرژی اتفاق می افتد بستگی دارد. ما به انرژی های تجدیدپذیر، ذخیره انرژی و مدیریت هوشمندتر تقاضای برق نیاز داریم.

تغییر به خانه‌های تمام برقی ممکن است به معنای افزایش تقاضای گرمایشی در زمستان باشد. اپراتورهای بازار انرژی و دولت ها باید تغییرات تقاضا را به دقت بررسی کنند تا از مشکلات قابلیت اطمینان که قبلاً در تابستان شاهد آن هستیم جلوگیری کنند. با این حال، بهبود بهره وری انرژی، ذخیره سازی انرژی و مدیریت تقاضا به کاهش این بار (و هزینه های خانگی) کمک می کند.

در حالی که مزایای آن برای خانه‌های جدید واضح است، تغییرات ممکن است هزینه‌های گاز و فقر انرژی را برای ساکنان خانه‌های موجود که به راه‌حل‌های برق کارآمد روی نمی‌آورند، افزایش دهد. دولت مجدداً تخفیف‌های مالی را برای کمک به خانوارها برای تعویض گاز تأیید کرده است.

علاوه بر این، مسکن موجود ممکن است با مشکلات کیفیت و عملکرد ساختمان مواجه شود. برخی ممکن است به ارتقای سیم کشی برق به عنوان بخشی از انتقال نیاز داشته باشند.

پذیرش اجتماعی برخی از وسایل برقی نیز ممکن است یک مسئله باشد. برای مثال، تحقیقات ما نشان می‌دهد که برخی از خانواده‌ها از احساس گرمایش با چرخه معکوس تهویه مطبوع خوششان نمی‌آید. دیگران پخت و پز روی اجاق گاز القایی را دوست ندارند.

ممکن است برای افزایش پذیرش و اجتناب از واکنش های منفی، آموزش مصرف کننده و اصلاحات در لوازم و ساختمان ها مورد نیاز باشد.

برخی از لوازم برقی در خارج از کشور در دسترس هستند اما در استرالیا نیستند. تقاضای بیشتر ممکن است دامنه واردات را افزایش دهد. به عنوان مثال، پمپ‌های حرارتی روی زمین می‌توانند حس گرمایش را شبیه گرمایش گازی کنند و در عین حال خنک‌کننده مؤثری را ارائه دهند.

ما نباید فرض کنیم که وسایل برقی همه یکسان هستند. برای بهبود حمایت از مصرف کننده، اقدام در مورد استانداردهای ضعیف و اطلاعات عمومی محدود و ناسازگار لازم است. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به نویز

و کارایی تحت طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی باید استاندارد شود.

دور کردن مسکن از گاز گام مهمی در گذار به اقتصاد و سیستم انرژی بدون کربن است. برای اطمینان از موثر، پذیرفته شدن و عادلانه بودن این انتقال، مدیریت دقیقی لازم است.

اصلاحات برنامه ریزی مستمر نیز برای تضمین توسعه پایدار زیست محیطی مسکن و جوامع ضروری است. دیگر اولویت‌های فوری شامل سرمایش و سبز کردن شهری و رویکردهای اقتصاد دایره‌ای برای کاهش اثرات مواد و ضایعات مسکن و در نتیجه کربنی است که وارد ساخت و ساز خانه‌ها می‌شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *