نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:02 ق.ظ

چهار خط قرمز که هنگام خرید خانه جدید باید مراقب آنها باشید

مدیریت انرژِ ی

20 اکتبر 2023 -نوشته الخاندرو مورنو رانگل، مکالمه-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

آیا تا به حال به خرید یک خانه سازگار با محیط زیست فکر کرده اید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ اگر چنین است، می‌توانم بگویم، همانطور که حدود یک سال پیش وقتی تصمیم گرفتم اولین خانه‌ام را بخرم، جای شما بودم.

در بحبوحه تشدید بحران آب و هوایی، تغییر قابل توجهی به سمت ساخت خانه های کم مصرف صورت گرفته است. دولت بریتانیا قصد دارد از سال 2035 تمام خانه‌های جدید را با گرمایش کم کربن بسیار کارآمد در مصرف انرژی کند.

با این حال، برای کسانی از ما که ترجیح می دهند در مرکز شهر یا نزدیک به آن زندگی کنند، انتخاب مسکن جدید کاملاً محدود است. جایگزین‌ها خانه‌ها و آپارتمان‌های موجود هستند که بسیاری از آن‌ها چندین دهه پیش بدون توجه به بهره‌وری انرژی ساخته شده‌اند.

به عنوان یک متخصص برجسته در کربن خالص صفر، فکر می کردم تمام دانش لازم برای انتخاب درست را دارم. اما، تحت تأثیر احساسات، شهود، موقعیت مکانی و مناظر خیره کننده، اشتباهات پرهزینه ای مرتکب شدم. اینها شامل انتخاب خانه ای بدون عایق، پنجره های تک جداره و سیستم گرمایشی بود که نیاز مبرمی به ارتقا دارد.

با این وجود، این اشتباهات درس های ارزشمندی را برای من به ارمغان آورده است که می تواند برای شما مفید باشد، اگر به دنبال یک خانه جدید هستید. در اینجا چهار علامت گویا وجود دارد که نشان می دهد یک ملک آنطور که می تواند دوستدار محیط زیست نیست.

1. پنجره های تک جداره

طبق مطالعه‌ای که در سال 2011 توسط مؤسسه ساختمانی منشور، یک سازمان مدیریت و رهبری ساخت و ساز جهانی انجام شد، یک خانه معمولی در بریتانیا 10 درصد گرمای خود را از طریق پنجره‌ها و 15 درصد از طریق درهای خارجی از دست می‌دهد. این گرمای زیادی است.

بنابراین، مهم است که به پنجره های خانه آینده خود توجه کنید. مراقب پنجره های تک جداره و هر شکافی بین قاب ها باشید که می تواند منجر به هدر رفتن انرژی شود.

خبر خوب این است که می توانید با انتخاب پنجره ها و قاب های مناسب، آسایش حرارتی را بهبود بخشیده و هزینه های انرژی را کاهش دهید. نصب شیشه های دوجداره درجه A روی پنجره ها در یک ملک تک جداره و نیمه جدا در بریتانیا می تواند سالانه 155 پوند در هزینه انرژی و 375 کیلوگرم انتشار دی اکسید کربن صرفه جویی کند.

2. دیوارهای سرد

یک خانه با عایق کاری ضعیف می تواند منجر به مصرف انرژی غیر ضروری نیز شود. در واقع، یک خانه استاندارد در بریتانیا تقریباً 35٪ گرمای خود را از طریق دیوارها و 15٪ از طریق پشت بام از دست می دهد.

دیدن عایق سخت است، اما می توانید با احساس کردن دیوارها آن را بررسی کنید. اگر نقاط سرد را به خصوص در طول زمستان تشخیص دهید، ممکن است نشان دهنده عایق ضعیف باشد.

هنگامی که شک دارید، مشورت با گواهی عملکرد انرژی خانه ای که قصد خرید آن را دارید، اقدامی عاقلانه است. این باید به شما بگوید که آیا عایق وجود دارد، چه نوع عایق است (عایق ساخته شده از مواد طبیعی مانند الیاف چوب یا پشم گوسفند بهترین گزینه سازگار با محیط زیست است)، و اینکه چقدر برای مکان شما مناسب است.

تحقیقات خود من نشان می دهد که خانه های اسکاتلندی با عایق بندی مناسب 24 درصد بیشتر احتمال دارد دمای داخل خانه را بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد حفظ کنند و 67 درصد کمتر احتمال گرمای بیش از حد را تجربه می کنند (جایی که دمای داخل خانه بیش از 25 درجه سانتیگراد است). اما با وجود این واقعیت، کمی بیش از نیمی (52٪) از خانه های بریتانیا در سال 2021 دارای عایق حفره ای یا دیوار جامد بودند.

3. دیگ های قدیمی

هنگامی که به ملکی نگاه می کنید، یکی از اولین چیزهایی که باید بپرسید این است که آیا می توانید دیگ بخار یا سیستم گرمایش را آزمایش کنید. اگر رادیاتورها گرم نشوند، با صدای تق تق یا کوبیدن مواجه شوید یا بوی نامطبوع را از دیگ تشخیص دهید، احتمالاً نیاز به تعویض دارد.

به طور متوسط، گرمایش و آب گرم بیش از نیمی از هزینه ای را که در یک سال صرف قبض انرژی می کنید، تشکیل می دهد، بنابراین داشتن یک دیگ خوب مهم است. دیگ های مدرن کارآمدتر از دیگ های قدیمی تر هستند، تا حدی به این دلیل که آنها “تراکم” هستند. این بدان معنی است که آنها گرما را از گاز خروجی بازیابی می کنند و از آن برای گرم کردن آب گرمایش مرکزی استفاده می کنند.

مطمئن شوید که به طور کامل ترموستات و ویژگی های بویلر ملک را بررسی کرده اید. دیگ‌های خاصی با OpenTherm سازگار هستند، به این معنی که می‌توانند با یک ترموستات هوشمند ارتباط برقرار کنند و در نتیجه تنظیم دمای خانه را افزایش دهند.

سیستم گرمایش دیگری که ممکن است بخواهید به دنبال آن باشید پمپ های حرارتی هستند. اینها بسیار کارآمدتر از فناوری‌های گرمایش معمولی هستند و برای خانه‌هایی که به خوبی عایق‌بندی شده‌اند مناسب هستند. اما، مانند دیگ های برقی، صرفه جویی در کربن مرتبط با پمپ های حرارتی به میزان سبز بودن برقی که به آنها انرژی می دهد بستگی دارد.

4. رادیاتورهای نشتی دار انرژی

رادیاتورها روش معمولی هستند که ما گرما را در اطراف خانه خود توزیع می کنیم. با این حال، رادیاتورهای قدیمی ممکن است دارای انسداد باشند که منجر به توزیع نامناسب دما و در برخی موارد، عدم گرما می شود.

رادیاتورها را از نزدیک بررسی کنید. هر نشانه ای از نشت آب در اطراف رادیاتورها را جستجو کنید و در حین کارکردن سیستم گرمایشی به صداهای غیرعادی گوش دهید. اگر به نظر می رسد که آنها یک دهه یا بیشتر عمر کرده اند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

گرمایش از کف گرما را نسبت به رادیاتوهای سنتی به طور یکنواخت در سراسر خانه توزیع می کند.

یکی دیگر از جایگزین‌های بالقوه سازگارتر با محیط زیست، گرمایش الکتریکی است – اما باز هم، پایداری آن در نهایت به این بستگی دارد که آیا تامین‌کننده انرژی شما از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند یا خیر.

توجه به این نکته مهم است که پیدا کردن ملکی با تمام ویژگی های دوستدار محیط زیست ممکن است چالشی ایجاد کند. با این حال، برخی از این ویژگی‌ها، به‌ویژه پنجره‌های دوجداره، در اکثر خانه‌ها نصب می‌شوند و مزایای قابل‌توجهی در آینده به همراه خواهند داشت.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *