نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 7:23 ق.ظ

چگونه تحول دیجیتال را برای کسب و کار کوچک خود انجام دهید

ریوا لسونسکی-14 ژوئن 2023

تحول دیجیتال امروز یک موضوع داغ است، اما چه معنایی برای کسب و کارهای کوچک دارد؟ اریک لامار، کیت اسماژ و رادنی زمل، شرکای ارشد شرکت مشاوره مدیریت جهانی مک کینزی، کتابی در ماه ژوئن منتشر کرده‌اند که به این موضوع می‌پردازد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، افزایش تجربه مشتری وهدایت ،  خود را بسازند و سودآوری از طریق یک فرآیند دائماً در حال تحول منعطف کنند. ».

آنها اخیراً برای سریال “گفتگوهای نویسنده” مک کینزی مصاحبه کردند. و در حالی که بسیاری از مواردی که آنها به آن اشاره می‌کنند مربوط به کسب‌وکارهای بزرگ است، صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند درباره «بهره‌گیری از قدرت تحول دیجیتال» بیاموزند.

اسماژه می‌گوید آن‌ها این کتاب را بعد از اینکه دیدند مشتریانشان «در حال مبارزه با آنچه واقعاً برای ایجاد تحول دیجیتال لازم است» نوشته‌اند، زیرا «چگونگی» آن واقعاً سخت است.

نقش هوش مصنوعی در تحول دیجیتال

زمل گفت که همه در حال حاضر درباره هوش مصنوعی مولد صحبت می‌کنند، و کسب‌وکارها باید به این فکر کنند که چگونه «از آن ارزش کسب می‌کنند… و این ارزش را برای کسب‌وکارتان به‌دست می‌آورند».

این توصیه در مورد مشاغل کوچک نیز صدق می کند. بسیار مهم است که بفهمید هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد و نگران نحوه استفاده دیگران از آن نباشید. البته، شما باید فعالیت های رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و بهترین شیوه های صنعت خود را درک کنید. اما شما باید هوش مصنوعی را به گونه ای مستقر کنید که برای کسب و کار شما منطقی باشد – و نه، این به معنای اخراج کارکنان خود و جایگزینی آنها با ابزارهای هوش مصنوعی نیست. اسماژه می‌گوید «باید به روشی بسیار اساسی‌تر به این فکر کنید که کارتان در چه نقطه‌ای از این حلقه قرار دارد».

و مانند هر تکنیک بازاریابی که به کار می برید، زمل می گوید که باید شیوه های هوش مصنوعی خود را اندازه گیری، اتخاذ و مقیاس بندی کنید.

تحول دیجیتال یک فرآیند مداوم است

تغییر دیجیتالی شرکت شما یک تعهد کوتاه مدت نیست. همانطور که اسماژه می‌گوید، «یک چیزی که من را در مورد اصطلاح تحول دیجیتال آزار می‌دهد این است که این مفهوم را دارد که در مقطعی، کارم تمام شده است. [اما] من فکر نمی کنم که شما هرگز تمام شده باشید. این یک سفر است؛ این عضله ای است که مدام در حال ساختن آن برای بهتر شدن هستید.”

رهبران کسب و کار باید رهبران فناوری باشند

زمل می‌گوید برای متحول کردن واقعی شرکت‌تان، فناوری باید «به‌طور کامل» در کسب‌وکار شما تعبیه شود و «رهبران کسب‌وکار باید رهبران فناوری باشند».

او بین شرکت هایی با “فرهنگ قدیمی فناوری اطلاعات” و یک فرهنگ دیجیتال جدید تمایز قائل می شود. او توضیح می‌دهد که کسب‌وکارها باید یک «فرهنگ دیجیتال» با تمرکز کلیدی بر دیجیتال بودن، نه دیجیتالی بودن، ایجاد کنند.

“انجام کارهای جدید”

وقتی از زمل پرسیده شد که مهمترین بخش تحول دیجیتال و هوش مصنوعی چیست، زمل می‌گوید که کسب‌وکارها باید روی «کجا پول هست و چگونه می‌خواهید کسب‌وکار را دوباره تصور کنید تا واقعاً ارزش ایجاد کنید» تمرکز کنند. او می‌گوید این موضوع «انتخاب  یکسری فرآیندها و انجام بهتر آنها» نیست. درعوض، باید فکر کنید: «در اینجا به عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهیم با انجام کارهای جدید درآمد بیشتری کسب کنیم.»

اما به گفته اسماژه که می‌گوید، «حتی اگر بدانید ارزش کجاست، این کافی نیست، مگر اینکه واقعاً راهی برای ارائه آن داشته باشید». او می‌گوید همه زمان زیادی را صرف این موضوع می‌کنند که: «چه کاری قرار است انجام دهیم»، آنها این واقعیت را از دست می‌دهند که در نهایت کسی باید از آن فناوری استفاده کند.

در مقاله ای جداگانه برای مک کینزی، این سه شریک ارشد نوشتند: «دیجیتال یک مقصد نیست. این یک حالت دائمی است که مبتنی بر یادگیری و تطبیق سریعتر از رقبا است. اما این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که مدیران عامل به عنوان نگهبان دیجیتالی تحول کسب و کار خود عمل کنند.”

چگونه کسب و کار کوچک شما می تواند دیجیتالی شود

این ممکن است برای مشاغل بزرگی که مک کینزی معمولاً به آنها خدمات می دهد آسان به نظر برسد، اما مشاغل کوچک نیز باید به شرکت های دیجیتال تبدیل شوند. Salesforce در وبلاگی در سایت خود تصدیق می‌کند که «با الزامات مالکیت کسب‌وکارهای کوچک، ممکن است از خود بپرسید که آیا توانایی انجام یک تحول دیجیتال را دارید یا خیر». اما اضافه می‌کند که بهینه‌سازی حضور دیجیتال شما «آن‌قدر که فکر می‌کنید دلهره‌آور نیست» و برای کسب‌وکارهای کوچک برای دستیابی به مشتریان و تقویت رشد ضروری است.

بر اساس نظرسنجی «تحول دیجیتالی کسب‌وکارهای کوچک»، کسب‌وکارهای کوچکی که درگیر تحول دیجیتال هستند، هشت برابر رشد درآمدی نسبت به کسب‌وکارهای بدون تلاش دیجیتالی داشته‌اند.

قبل از دیجیتالی شدن، ضروری است که دقیقاً بدانیم تحول دیجیتال به چه معناست Salesforce . توضیح می دهد:

  • دیجیتالی شدن «تغییر از آنالوگ به دیجیتال، مانند تبدیل سوابق کاغذی به اسکن دیجیتال» بود.
  • دیجیتالی شدن «ابزارهای جدید و کارآمدی را در مدل‌های کسب‌وکار قدیمی‌تر» معرفی کرد، مانند «معرفی نرم‌افزار ثبت سوابق در کسب‌وکار شما».
  • تحول دیجیتال “به کارگیری فناوری برای برهم زدن مدل کسب و کار شما، تجسم مجدد تصویر شرکت و جذابیت برای مشتریان” است.

ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کار کوچک شما

در اینجا چند نکته از Salesforce وجود دارد:

به شرکت خود فکر کنید. چه چیزی می تواند بهتر پیش برود؟ یک ارزیابی داخلی از بزرگترین شکاف های خود و جایی که می خواهید تغییر را مشاهده کنید، انجام دهید. و مطمئن شوید که همه افراد شرکت را در ارزیابی مشارکت می دهید. ابزارهای ارزیابی رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید تا «به شما در شناسایی سطح فعلی دیجیتالی‌سازی، مقایسه بلوغ دیجیتالی خود با همتایان خود و کشف هرگونه پتانسیل برای بهبود کمک کنند».

برنامه خود را اولویت بندی کنید پس از ارزیابی، بزرگ‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌تان با آن‌ها مواجه است را با تیم خود و اینکه چگونه فناوری می‌تواند به حل آنها کمک کند، بحث کنید. این می تواند به سادگی اضافه کردن یک ابزار چت به سایت شما برای بهبود خدمات مشتری باشد.

داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید به گفته Salesforce، تجزیه و تحلیل داده‌ها «عملی است که مجموعه‌های بزرگ و متنوعی از داده‌ها را از منابع مختلف بررسی می‌کند تا بینشی که به تصمیم‌گیری برای شرکت شما کمک می‌کند.» برای یک کسب‌وکار کوچک، این داده‌ها ممکن است از یک وب‌سایت، یک فیس‌بوک به دست بیاید. صفحه یا حساب اینستاگرام، یک کمپین ایمیلی یا حتی رسیدهای فروش شما.

تجزیه و تحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید مشتریان چگونه شما را پیدا می‌کنند، چه می‌کنند یا نمی‌خرند، چگونه و چه زمانی خرید می‌کنند، از چه دستگاهی خرید می‌کنند و غیره. سپس می‌توانید الگوهای مشتری را شناسایی کنید و شیوه‌های بازاریابی و فروش خود را متناسب با آنها سفارشی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید مشتریان شما چه زمانی خرید آنلاین می‌کنند، می‌توانید با قرار دادن شبکه‌های اجتماعی برای پست کردن در آن زمان توجه آنها را جلب کنید.

کمک های خارجی را در نظر بگیرید. آیا هنوز به نظر می رسد که تحمل آن برای شما خیلی زیاد است؟ استخدام مشاوری را در نظر بگیرید تا به شما در بررسی و درک داده ها کمک کند یا مطمئن شوید که روی فناوری مناسب سرمایه گذاری می کنید.

مزایای تحول دیجیتال

در حالی که تغییر دیجیتالی شرکت شما کار زیادی به نظر می رسد، مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • افزایش کارایی و بهره‌وری: ابزارها و فناوری‌های دیجیتال فرآیندهای کسب‌وکار را ساده می‌کنند، وظایف تکراری را خودکار می‌کنند، و همانطور که در بالا ذکر شد، داده‌ها و تحلیل‌ها را در زمان واقعی ارائه می‌کنند. این کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد و کارکنان را قادر می سازد تا بر فعالیت های درآمدزا تمرکز کنند و در نتیجه بهره وری افزایش یابد.
  • گسترش دامنه دسترسی به بازار: پلتفرم های دیجیتال و بازارهای آنلاین شما را قادر می سازند تا به پایگاه مشتریان گسترده تری در خارج از بازار محلی خود دست یابید.
  • صرفه جویی در پول: اتخاذ راه حل های دیجیتال می تواند به شما در کاهش هزینه های عملیاتی کمک کند. خودکارسازی فرآیندهای دستی می تواند هزینه های سربار شما را کاهش دهد (شما به کارمندان کمتری نیاز خواهید داشت). استفاده از خدمات مبتنی بر ابر هزینه کمتری نسبت به سرمایه گذاری در سخت افزار و نرم افزار گران قیمت دارد. و بازاریابی دیجیتال، به ویژه رسانه های اجتماعی، معمولاً نسبت به روش های تبلیغات سنتی بسیار ارزان تر است.
https://www.allbusiness.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *