نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:40 ق.ظ

کارخانه شفاف ، دریچه ای به آینده تولید

ارسال شده در 26 مارس 2021 توسط جانی ویلیامسون

 AE Aerospace مستقر در وست میدلندز به لطف فرمول سرمایه گذاری استراتژیک ، نوآوری در مدل کسب و کار و پیگیری مستمر تعالی مشتری در حال رسیدن به جایگاههای جدید است.

با وجود تعداد زیادی هواپیمایی که هنوز در چخش در آسمانها  قرار دارند ، می توان به آسانی دانست که زنجیره تأمین نیز به همان اندازه درگیر است.  این موضوع برای AE Aerospace بسیار دور از واقعیت است.

برای آنها ، مشکل کمبود کار نیست ، بلکه این است که آنها چگونه می توانند سفارشات جاری در کارخانه را انجام دهند – و نیازی به ذکر نیست که با اتکا به پروژه های ابتکاری آنها امیدوارند  با پیروزی از زمین خارج شوند.

خیل دور نیست .  فقط شش سال پیش بود ، وقتی یک مدیر خرید ، به رهبری پیتر بروخ ، متخصص گردش عملیات ، این کسب و کار را از تعطیلی نجات داد. در طی سالهای حضور وی ، کسب و کار به میانگین CAGR 25٪ رسیده است که عمده آن توسط مجموعه ای از سرمایه گذاری ها برای افزایش توانمندی ها ، ظرفیت ، کیفیت و کارایی خود ، از جمله در ماشین آلات ، سیستم ها و کارکنان ، هدایت می شود.

با درک اینکه فضای بیشتری برای بازاری که به سرعت در حال رشد است مورد نیاز است ، در پایان سال 2018 این کارخانه به کارخانه پیشرفته فعلی خود در شبکه پارک ، بیرمنگام منتقل شد.

12 ماه بعدی صرف دسترسی به مقیاس و توانایی های تولیدی و عادت دادن نیروی کار به جریان های کاری جدید ، ساختار تیم ها و فرایندها شد.

همه چیز برای سال 2020 آماده بود تا یک سال کاری باشکستن رکورد باشد. در واقع ، ژانویه و فوریه ماه های ثبت سفارش برای کسب و کار بود. سپس COVID وارد شد و کل صنعت وارد حالتی برای بقا شد.

تأثیر آن در AE Aerospace به لطف بخش عمده ای از کارهای آن در زمان مقابله با این موضوع ، به اندازه دیگران نبود – بازاری که بیشتر به دلیل هزینه های دولت و کنترل شده است.

نمی توان گفت که کار آسان بود اما تأمین بزرگترین سفارش آن تا به امروز ، یک قرارداد سه ساله 3.6 میلیون پوندی برای تهیه قطعات پیچیده ماشینکاری شده برای برنامه A220 Airbus ، پایان مثبت یک سال آشفته را به همراه داشت.

من با مدیر عامل و مالک مشترک ، پیتر بروخ نشسته ام تا ببینم برای آنها  چه آینده ای در انتظار است.

AE Aerospace اولین SME انگلستان خواهد بود که با هدف بهبود چشمگیر بهره وری  ، یک شبکه خصوصی 5G مستقر می کند. چگونه این فرصت پیش آمد؟

پیتر بروخ: برنامه West Midlands 5G از اتحادیه هوافضای میدلندز درخواست شرکتهایی را که علاقه مند به کشف این فناوری هستند ، شناسایی کند و نام ما ثبت شد.

WM5G تابستان گذشته به ما نزدیک شد و از آن زمان ، این پروژه شکل اجرایی به خود گرفت. بودجه این برنامه توسط DCMS از طریق WM5G تأمین می شود و اکنون ما سه تجربه آزمایشی 5G داریم که بهره وری ما را بهبود می بخشد ، کیفیت بهتری از خدمات به مشتری را فراهم می کند و مدل های تجاری جدید و فرصت های درآمد را باز می کند.

AE Aerospace با همکاری و استفاده از تخصص WM5G ، Worcestershire 5G Testbed (W5G) ، BT و Ericsson قصد دارد استاندارد را از نظر تحویل “به موقع و کامل” تعیین کند.

5G در حالت آزمایشی

در آزمایش 5G ، AE Aerospace امیدوار است که به مزایای قابل توجهی دست یابد ، از جمله توانایی به حداکثر رساندن زمان استفاده از ماشین ، اطمینان دقیق تر از اینکه قطعات با مشخصات فنی بالاتر ، با افزایش سرعت و کارایی افزایش یافته است و همچنین قادر به از بین بردن نیاز به کار مجدد روی قطعات و یا  جایگزینی اجزای آسیب دیده که در حین انتقال آسیب دیده اند .

1. زمان خدمت یا کار ماشین

این طرح 5G بی سیم با کیفیت بالا و طیف وسیعی از سنسورها را در کف کارخانه نصب می کند تا امکان اتصال بی سیم بین ماشین ها را فراهم کند و امکان ضبط داده با حجم بالا را فراهم می کند.توانایی درک جریان های تولید و استفاده از زمان ماشین همان چیزی است که AE Aerospace را قادر می سازد زمان ماشین را به تقاضاهای مشتریان خود اختصاص دهد.

پیتر توضیح می دهد: “این تکمیل کننده چشم انداز ما برای ایجاد” کارخانه شفاف “است که در آن مشتری دقیقاً می تواند مکان تولید قطعات خود را ببیند. با تغذیه مستقیم داده ها در داشبورد دیجیتال ، مشتریان می توانند بر روی سلول های کاری متصل شده ما تأثیر بگذارند و حتی در برخی موارد آنها را هدایت کنند. این ما را قادر می سازد فروش زمان “ماشین به ساعت” را شروع کنیم.”علاوه بر این ، جریان داده ها نظارت بر وضعیت را در زمان واقعی برای هر دستگاه فراهم می کند ، به این معنی که ما می توانیم با دقت تمام زمان تمام شدن قطعات و ظرفیت موجود یا گلوگاه را پیش بینی کنیم.”

2. ردیابی مکان و دارایی ها

این طرح به شرکت این امکان را می دهد تا 100٪ اطمینان حاصل کند که قطعات آن ساخته شده و طبق مشخصات اندازه گیری شده است.

واحدهای تولیدی دارای بسیاری از سطوح ، سوراخ ها و اندازه های پیچ هستند که باید به صورت دستی و با دستگاه اندازه گیری شوند. با برچسب گذاری RFID در تمام سنجشها ، می توان مکان آنها را در زمان واقعی وبا 5G ردیابی و شناسایی کرد ، در نتیجه به افزایش سرعت و دقت اندازه گیری منجر می شود.

3. تضمین کیفیت محصول

این طرح با استفاده از یک شبکه 5G خصوصی ، مقایسه وضعیت با کیفیت بسیار بالا در زمان واقعی می تواند برای اطمینان از تضمین کیفیت محصول قبل از ارسال محصولات  برای مشتریان انجام شود.

پیتر توضیح می دهد: “ما قطعات با ارزش بالا را در اندازه های دسته کوچک تولید می کنیم ، بنابراین توانایی اثبات وضعیت آنها قبل از ترک سایت ما تغییر دهنده بازی خواهد بود. برخی از قطعات ما برای وارد کردن در منطقه بازرسی بسیار بزرگ هستند ، بنابراین داشتن دوربین های اسکن دستی قابل حمل از دیگر مزایای این پروژه است. “

آیا هیچ یک از این موارد استفاده از 5G چیزی بوده است که قبلاً در حال توسعه آن بوده اید؟

مفهوم ما از “کارخانه  شفاف” و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای ارائه سرویس دهی به ماشین آلات چیزی بود که قبلاً روی آن کار کرده بودیم ، اما می دانستیم که محدودیت هایی برای دستیابی به موفقیت خودمان وجود دارد.دستیابی به فناوری و تخصص از طریق این برنامه چشم انداز ما را برای آینده بسیار تسریع می کند.

این پروژه از ژانویه 2021 شروع به حرکت کرد و در زمینه ایجاد شبکه ، نصب سخت افزار و کابل کشی در سراسر سایت  ، یکپارچه سازی آن با نرم افزار ERP موجود و اتصال ماشین های  ، موارد زیادی به دست آمده است.

کارهای برنامه ریزی شده تا مارس 2022 ادامه دارد و تا آن زمان امیدواریم که بتوانیم زیرساخت ها را به طور کامل در همه جنبه های عملیاتی خود راه اندازی کنیم ، سپس می توانیم برنامه های مختلف آن را اجرا کنیم.

جنبه مهم دیگر این پروژه این است که ما می خواهیم تجربیات خود و آنچه را که از طریق این فرایند به دست آورده ایم با سایر SME ها برای کمک به تسریع در پذیرش فناوری 5G در بخش به اشتراک بگذاریم. با انجام این کار ، ما به رشد اقتصادی منطقه و همچنین UK plc کمک خواهیم کرد.

ایده شما برای کارخانه شفاف از کجا آمده است؟

چند سال پیش ، من ایمیلی از گروه خدمات پیشرفته دانشگاه استون دریافت کردم که بیان می کند خدمات دهی چیست و چگونه می تواند برای شرکت های تولید کننده اعمال شود. به نظر می رسید چیزی است که می تواند در زمینه رقابتی یک مزیت قابل توجه برای ما فراهم کند.

این ایمیل دانه ای را برای ما کاشت که ما به دنبال این هستیم که به بیرون نگاه کنیم و با مشتریانمان صحبت کنیم ، نه اینکه همیشه به دنبال کسب و کار خود باشیم. ما در چند کارگاه آموزشی ASG شرکت کردیم و روش های مختلف را بررسی کردیم ، وبرای تغییر مدل سرویس دهی تلاش کردیم.

دستیابی به موفقیت زمانی اتفاق افتاد که کسی توضیح داد چگونه B&Q ابزارها و مواد DIY را نمی فروشد ، آنها نتایج را می فروشند. این همان چیزی است که مشتریان آنها می خواهند به آن برسند.

شرکت اجزای ساخته شده را می فروشد ، اما IP ما نحوه ساخت قطعات و تخصصی است که می توانیم از آن استفاده کنیم. این تفکر ما را در سفری از فروش اجزای تمام شده تا فروش وسایل تولید این قطعات آغاز کرد و ما به سرعت با مفهوم جدیدکه به کارخانه شفاف تبدیل شد ، رسیدیم.

ماشینکاری شما براساس مدل ساعت چگونه کار می کند؟

کارخانه ما سه مرحله دارد. اولین مورد این است که به مشتریان اجازه می دهد تا قطعات خود را از طریق یک درگاه آنلاین مشاهده کنند.

توسعه مدل ‘Glass Factory’ باعث شد  ما جایزه بهترین چشم انداز و استراتژی سرویس دهی را از گروه خدمات پیشرفته کسب کند.

مورد دوم تأمین سطح تأثیرگذاری مشتری در مورد ترتیب کار است. به عنوان مثال اگر ترتیب سفارش آنها به طور ناگهانی تغییر کند ، آنها می توانند قطعات را ابتدا به طور مستقل از ما تولید کنند.

مرحله آخر این است که مشتریان کنترل کامل سلول “خود” را در کف کارگاه ما دارند. این به طور موثری گسترش امکانات خاص خودشان است.

داشتن روابط طولانی مدت با مشتریان و دانستن اینکه چند ساعت ماشین کاری نیاز دارند ، به این معنی است که می توانیم قیمت هر ساعت و بنابراین قیمت اجزا را کاهش دهیم. منافع مشتری و ما از نظر گردش پول و حاشیه ثبات داریم. این یک حالت  برد-برد است.

چه تعداد سلول سرویس شده در حال حاضر فعال هستند؟

ما سه سلول مشتری محور داریم ، یک سلول پشتیبانی داریم و یک سلول نیز داریم که 100٪ به این روش کار می کند. ما یک نقشه راه برای دستیابی به کارخانه شفاف داریم و همه کارهایی که انجام داده ایم ، امکانات جدید ، ماشین آلات جدید ، فن آوری های جدید ، همه سنگ قدم برای رسیدن به آنجا هستند.

پروژه 5G عمدتا بر زیرساخت های IT شما متمرکز است. در زمینه بهبود سیستم های خود چه کاری انجام داده اید؟

ما یکی از اولین کسانی بودیم که نرم افزار تولید AeroDNA را به کار گرفتیم و طی چند سال گذشته با زنجیره ارزش همکاری نزدیک کرده ایم تا این نرم افزار را به چیزی که برای ما کار می کند و امیدوارم با گسترش جامعه SME هوافضا بیشتر همراه باشد ، توسعه دهیم.

سال گذشته ، ما سیستم بازرسی CNC CMM دیگری خریداری کردیم و نرم افزار را به جدیدترین PC-DMIS ارتقا دادیم. در همان زمان ، ما به نرم افزار Autodesk’s 3D CAM PowerMILL ارتقا یافتیم.

همه این سیستم ها با یکدیگر و با ماشین آلات ما صحبت می کنند و با افزودن یک شبکه 5G ، ما معتقدیم که در نهایت به تولید کاملاً خودکار و برنامه ریزی ظرفیت رسیده ایم.

رشد از درون

AE Aerospace اولین شرکتی بود که در برنامه بهبود رقابتی و رشد قرن 21st (SC21 C&G) با بودجه BEIS پذیرفته شد.

طی دو سال آینده ، AE Aerospace با مجموعه ای از فرایندها ، ابزارها و تکنیک ها آشنا می شود که رقابت آن را ارزیابی می کند و نحوه عملکرد و همچنین زمینه هایی را که می تواند بهبود یابد ، نشان می دهد.

“این بسیار مهم است که ما به طور مداوم از نیروی کار خود استفاده می کنیم ، تجارت به سرعت در حال پیشرفت است که کارکنان باید در یادگیری مهارت های جدید ، آموزش استفاده از ماشین آلات جدید و گرفتن آخرین تکنیک ها سازگار شوند.

“تیم ما برای فرهنگ توسعه یافته ، جایی که یادگیری برای زندگی است و همیشه چیز جدیدی برای کشف وجود دارد ، ارزش قائل هستند. با این طرز فکر ، همه آماده هستند تا در مرحله بعدی رشد با ما همراه شوند. “

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *