نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 9:21 ب.ظ

ایجاد کارخانه آینده با راه حل های تحول دیجیتال به سبک اروپایی

صنعت  و تولید با افزایش رقابت جهانی ، به اطمینان از عملکرد عالی ماشین آلات ، و به راه حل های سطح بالا بستگی دارد. تجزیه و تحلیل های فعلی تخمین می زند که ضایعات سیستم و ضایعات اجزای  آنها منجر به هدر رفتن انرژی به میزان 33٪ در تولید و از دست دادن قابل توجهی از سود می شود. هم زمان ، پیچیدگی کارخانه های تولیدی به دلیل افزایش واریانس های محصول ، پیچیدگی نوع محصول و فشار برای بهره وری تولید ، به طور پیوسته در حال افزایش است. بنابراین سیستم های تولید باید به سرعت تکامل یافته و بهینه عمل کنند ، اما این امر  چالش هایی را برای صنایع بزرگتر و به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) ایجاد می کند.

برای مقابله با این چالش ها ، پروژه تحقیق و نوآوری اروپا IMPROVE از 13 عضو برجسته در  حوزه های دانشگاه ، صنعت و توسعه نرم افزار از اروپا و فراتر از آن تشکیل شده است تا با این موضوعات درگیر شوند. آنها با هم ، راه حلهای مبتنی بر داده های جدید را برای افزایش قابلیت اطمینان و کارایی ماشین آلات تولید توسعه داده اند.  آنها ابزارهای نوآورانه در زمینه های شبیه سازی و بهینه سازی ، نظارت بر شرایط ، مدیریت هشدار و پیش بینی کیفیت ، تولیدکنندگان رابط کاربری ماشین و انسان (HMI) و سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS) را برای اطمینان از پشتیبانی هرچه بهتر کاربر فراهم می کنند.

راه حل های IMPROVE می توانند با مقابله با مشکل توابع پشتیبانی کاربر از نظر خودآزمایی و بهینه سازی خود ، استاندارد ، تجاری سازی ، قابلیت دسترسی و قابل استفاده بودن برای SME های اروپایی شوند. روش دیگر با تکیه بر تخصص و مهندسی انسانی برای تدوین دانش لازم ، از مدلهای داده محور برای تشخیص خود و بهینه سازی کارخانه های تولید استفاده می شود. ابزارهای جدید خودآموزی ظرفیتهای ایجاد امور را بصورت کاربردی خود را افزایش می دهند و این امکان را می دهد که با استفاده از تجزیه و تحلیل زمان واقعی ، مدلهای کارخانه مجازی کارخانجات پیچیده و بزرگ را  بصورت دقیق یاد بگیرید.

با اطمینان از یک فرایند ساخت کارآمد و قابل اعتماد ، IMPROVE به کاهش مصرف انرژی و ساخت سازگارتر با محیط زیست کمک می کند. بودجه این پروژه توسط برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا با مبلغ 4.2 میلیون یورو تأمین می شود. در نمودار زیر این اکوسیستم نشان داده شده است .

 باید توجه داشت که فن آوری های توسعه یافته در IMPROVE در حالات واقعی آزمایش و تأیید می شوند. IMPROVE برای اصلاح امور دشوار نیازمند کار مشارکتی است . از آنجا که دسترسی به داده های تولید یک شرکت دشوار است و بسیاری از دانشمندان با تولید کنندگان کوچکی که قادر به تکرار مقادیر تولیدی واقعی نیستند ، کار می کنند لذا اهمیت همکاری بسیار زیاد می شود.

شرکای IMPROVE به نمایشگرهای آزمایشگاهی قدرتمند و کارخانه های تولیدی در زندگی واقعی دسترسی دارند. فن آوری های جمع آوری داده ها ، یادگیری مدل ، شبیه سازی ، بهینه سازی و سیستم پشتیبانی تصمیم در کارخانه های تولید دنیای واقعی توسعه داده شده ، آزمایش و تأیید شده است.

در SmartFactoryOWL ، یک محیط آزمایشگاهی پیشرفته برای فناوری های اتوماسیون مبتنی بر ICT ، مهمترین مباحث تحقیقاتی برای دیجیتالی کردن در سطح کارخانه آینده ، مانند سازگاری ، بهره وری منابع و تعامل شناختی انسان و ماشین ، مورد توجه قرار گرفته است. SmartFactoryOWL که در محوطه دانشگاه OWL در لمگو در قلب خوشه پیشرفته فناوری “سیستم های هوشمند OstWestfalenLippe it OWL است” در آلمان ، واقع شده است ، به طور همزمان به عنوان  آزمایشگاهی برای  تحقیق دانشمندان و مهندسان موسسات تحقیقاتی و شرکت های درگیر و همچنین یک محیط یادگیری برجسته برای دانشجویان (کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری) برنامه های تحصیل مهندسی. به ویژه برای شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SME)  را فراهم می کند که می توان سیستمهای تولیدی آنها را با فناوریهای یکپارچه  تحول دیحیتال آزمایش و بهینه سازی نمود و کارکنان آنها را آموزش داد.

http://improve-vfof.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *