نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:58 ب.ظ

چگونه و چرا باید یک حسابرسی محتوا انجام دهیم .

5 جولای 2023-توسط راب سویستون

توسعه یک استراتژی محتوا فقط ارائه اطلاعات مفید به مشتریان بالقوه شما نیست که تخصص شما را به روشی سازمان یافته به نمایش بگذارد. همچنین در مورد یافتن و پاسخ دادن به سؤالاتی است که رقبای شما به آنها پاسخ نمی دهند.

مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد آنچه خریداری می کنند، شکاف اطلاعاتی داشته باشند. شکاف اطلاعاتی در این مورد فقدان دانش خاص مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید آگاهانه است. اگر بتوانید شکاف اطلاعاتی را برای مشتریان بالقوه خود پر کنید، می توانید به راحتی نام تجاری خود را در ارتباط با رقبای خود قرار دهید و اطلاعات ارزشمندی را که برای تصمیم گیری نیاز دارند ارائه دهید.

می توانید این شکاف های اطلاعاتی را پیدا کرده و پر کنید:

  • یاد بگیرید که مشتریان فعلی و آینده شما چه سوالاتی می پرسند
  • محتوای خود را ممیزی کنید تا ببینید چقدر به این سوالات پاسخ می دهید
  • محتوای رقبای خود را ممیزی کنید تا ببینید چقدر خوب به این سؤالات پاسخ می دهند
  • ایجاد محتوایی که این شکاف های اطلاعاتی را پر می کند

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا را در 6 مرحله توسعه دهیم، یک برنامه جامع برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خود را مشخص می کند. با ترکیب ممیزی های رقبا با طرح کلی استراتژی محتوا، می توانید شکاف های اطلاعاتی بالقوه را شناسایی کرده و با یک برنامه سازماندهی شده که تخصص شما را در خط مقدم قرار می دهد و به سؤالات مشتریان احتمالی شما پاسخ می دهد، آنها را برطرف کنید.

چگونه از سوالاتی که مشتریان بالقوه شما می پرسند مطلع می شوید؟

برای اینکه بفهمید به چه سوالاتی پاسخ داده نمی شود، ابتدا باید بدانید چه سوالاتی پرسیده می شود. از فروشندگان خود بخواهید هر سؤالی را که می شنوند پیگیری کنند. از تیم رسانه های اجتماعی خود بخواهید تا هرگونه سؤالی را که دریافت می کنند در حساب های مختلف شما ارسال کنند. سعی کنید اطلاعات مربوط به صنعت خود را جستجو کنید و ببینید چه چیزی به وجود می آید (و مهمتر از آن، چه چیزی به دست نمی آید).

و با مشتریان فعلی خود صحبت کنید. می‌توانید از نظرسنجی‌ها استفاده کنید، در ازای یک تخفیف کوچک با آن‌ها مصاحبه کنید، یا از تیم اجتماعی خود بخواهید تا برای واکنش‌ها تماس برقرار کند. افرادی که در حال حاضر از محصول/خدمت شما استفاده می کنند، اطلاعات حیاتی در مورد خوب و بد بودن آن و تلاش های بازاریابی شما دارند. در نهایت باید لیستی از سوالاتی که مشتریان احتمالی (و شاید حتی فعلی) شما می خواهند به آنها پاسخ دهند، داشته باشید.

در ممیزی محتوا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی که سؤالاتی را که مشتریان بالقوه شما می پرسند را بدانید، می توانید با ممیزی محتوا متوجه شوید که شما و رقبایتان چقدر به آنها پاسخ می دهید. ممیزی محتوا، تجزیه و تحلیل دارایی های محتوای موجود یک شرکت، هم به صورت جداگانه و هم به صورت کلی است. این شامل مواردی مانند:

  • فیلم ها
  • وب سایت ها
  • پست های وبلاگ
  • خبرنامه ها
  • مطالعات موردی
  • مقالات
  • اعلامیه های مطبوعاتی
  • قسمت های پادکست

تقریباً هر محتوایی که یک شرکت ایجاد می کند و برای عموم توزیع می کند، قابل ممیزی است. (توجه: از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی به تنهایی یک بخش بازاریابی هستند، محتوای رسانه‌های اجتماعی در اینجا گنجانده نشده است، اما شما می‌توانید و باید محتوای اجتماعی خود را برای همان اهدافی که محتوای بازاریابی طولانی‌تر خود را بررسی می‌کنید، بررسی کنید.)

انجام ممیزی بر روی محتوای خود دقیقاً به شما می گوید که دقیقاً چه محتوایی دارید، به چه سؤالاتی پاسخ می دهد، به چه سؤالاتی پاسخ نمی دهد و آیا از اهداف استراتژی بازاریابی محتوای شما و اهداف کلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند یا خیر.

همچنین باید محتوای رقبای خود را ممیزی کنید. اینجاست که متوجه می‌شوید رقبای شما به چه سؤالاتی پاسخ نمی‌دهند، که به همان اندازه مهم است که بدانید به چه چیزی می‌پردازند. اگر بتوانید به سوالاتی که سه رقیب برتر شما پاسخ نمی دهند پاسخ دهید، کل استراتژی محتوای شما را تقویت می کند.

انجام ممیزی محتوا

ممیزی محتوا در قلب خود، تجزیه و تحلیل محتوای شرکت شما و سه رقیب برتر است و سپس تعیین اینکه چقدر کار خود را به خوبی انجام می دهد.

برای شروع، صفحات گسترده ای برای خود و رقبای خود ایجاد کنید که در آن همه محتوای موجود را فهرست کنید. برگه ها باید حاوی پیوندهایی به محتوا و اطلاعات مربوطه مانند تاریخ انتشار، سازنده، ستون محتوا و/یا کمپین بازاریابی مورد حمایت قطعه باشد، و غیره. احتمالاً استراتژی های بازاریابی داخلی رقبای خود را دقیق نمی دانید، بنابراین داده ها را به بهترین شکل ممکن پر کنید. همچنین به نقاط قوت و ضعف محتوا توجه کنید.

هنگام ارزیابی نقاط قوت یک محتوا، بپرسید:

  • این قطعه به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟
  • آیا به خوبی سازماندهی شده است؟
  • آیا خواندن / تماشا / گوش دادن قانع کننده است؟
  • آیا داستانی را بیان می کند؟
  • آیا مشخص است که این قطعه چه هدفی را برآورده می کند؟
  • آیا هدف خود را در ساختار مدل قیف فروش برآورده می کند؟
  • آیا مصرف کننده می تواند آن را به مشکلی که در تلاش برای حل آن است مرتبط کند؟
  • آیا به وعده خود عمل می کند؟ (به عنوان مثال، آیا یک ویدیوی نحوه انجام کار به وضوح به شما نشان می دهد که چگونه کاری را انجام دهید؟)

نقاط ضعف ممکن است شامل کمبود اطلاعات، یک مشکل باشد.با نحوه قالب بندی قطعه و اینکه آیا با پلتفرم مناسب است یا خیر. پرسیدن:

  • آیا این قطعه بیشتر از آن که پاسخ دهد سوالاتی را مطرح می کند؟
  • آیا این قطعه در قالب مناسبی است یا به عنوان محتوای متفاوت بهتر است؟ (به عنوان مثال، آیا یک پست وبلاگ پیچیده بهتر است به عنوان یک ویدیو توضیح دهنده متحرک ارائه شود؟)
  • آیا قطعه اطلاعات خود را به وضوح منتقل می کند؟
  • آیا صدا و لحن برای برند مناسب است؟
  • آیا این قطعه شامل دانش و تجربه اصلی است؟
  • آیا این قطعه واقعاً انسانی است؟

گام بعدی جستجوی شکاف در اطلاعات است. پرسیدن:

  • آیا سوالاتی در مشتریان ما وجود دارد که هیچ کس به آنها پاسخ نمی دهد؟
  • آیا مشتریان ما سوالاتی دارند که رقبای ما به آنها پاسخ می دهند، اما ما پاسخ نمی دهیم؟
  • چگونه می توانیم به این سؤالات بهتر از اطلاعات موجود از رقبای خود (یا حداقل به همان اندازه) پاسخ دهیم؟
  • آیا مشتریان ما سوالاتی دارند که ما به آنها پاسخ می دهیم، اما رقبای ما اینگونه نیستند؟
  • چگونه می‌توانیم از این شکاف اطلاعاتی استفاده کنیم، در حالی که خودمان هستیم که اطلاعات بهتری را ارائه می‌کنیم؟

به دنبال دیدگاه خارجی باشید

یک مورد دیگر وجود دارد که به شما در تمام تحلیل هایتان کمک می کند: یک دیدگاه بیرون از سازمان. اگر در حد بودجه شماست، یک مشاور خارج از سازمان بیاورید تا در تحلیل شما کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که آوردن فردی که درگیر پروژه ای نیست، دیدگاه های تازه و جدیدی را ارائه می دهد. با این حال، اگر ترجیح می دهید آن را در داخل خود نگه دارید، حداقل فردی را بیاورید که بخشی از تیم بازاریابی یا تولید محتوا نیست.

همچنین بهتر است که فرد دانش قبلی از صنعت شما داشته باشد، زیرا تازه‌ترین دیدگاه را خواهد داشت و می‌تواند تشخیص دهد که کجا اطلاعات واقعاً از دست رفته است. برخلاف تیم شما، آنها از قبل اطلاعات را نمی‌دانند و از نظر ذهنی هیچ جای خالی را پر نمی‌کنند.

مزایای ممیزی محتوا

مزایای ممیزی محتوا دوچندان است. ممیزی محتوای شرکت شما به شما جهت می دهد که چگونه محتوای خود را بهبود ببخشید و آن را حتی برای شما بهتر کنید. معرفی ممیزی محتوای رقبا، شکاف های اطلاعاتی را نشان می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید تا شرکت خود را به عنوان مرجع اصلی در صنعت خود قرار دهید.

سوالات متداول ممیزی محتوا

ممیزی محتوای شما به چه معناست؟

ممیزی محتوای شما به معنای بررسی تمام محتوایی است که کسب و کار شما تولید می کند و آن را تجزیه و تحلیل کنید تا نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنید. این می‌تواند شامل هر چیزی از محتوای وب‌سایت گرفته تا پست‌های وبلاگ تا انتشارات مطبوعاتی، مطالعات موردی، خبرنامه‌ها، مقالات سفید، ویدیوها، پادکست‌ها و هر شکل دیگری از محتوای عمومی باشد.

چگونه ممیزی محتوا را انجام می دهید؟

برای ممیزی محتوا، آن را می خوانید/مصرف می کنید و توجه می کنید که قبلاً چه چیزهایی در مورد محتوا خوب است (نقاط قوت)، چه چیزی می تواند بهبود یابد (نقاط ضعف)، و اینکه محتوا تا چه حد از استراتژی کلی بازاریابی و اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند.

اهداف ممیزی محتوا چیست؟

اهداف ممیزی محتوا این است که مشخص شود کدام بخش از محتوای شما در حال خدمت به استراتژی محتوای کلی و اهداف تجاری شما است، که باید بهینه و به روز شود، و کدام یک را می توان نادیده گرفت. ممیزی محتوا همچنین نشان می دهد که مشتریان شما کجا اطلاعاتی را می خواهند که ممکن است در محتوای شما وجود نداشته باشد.

فایده تجزیه و تحلیل شکاف محتوا چیست؟

مزیت تجزیه و تحلیل شکاف محتوا این است که به شما نشان می‌دهد چه اطلاعاتی در حال حاضر در دسترس مشتریان نیست، بنابراین می‌توانید محتوای گمشده را ایجاد کنید و آن شکاف خاص را در محتوا پر کنید. این به شما امکان می دهد شرکت خود را به عنوان مرجع اصلی در صنعت خود قرار دهید و در نهایت ترافیک وب سایت و سرنخ بیشتری را به ارمغان بیاورید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *