نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:02 ب.ظ

پایداری در خرده فروشی: چگونه مشتری آگاه را راضی کنیم؟

نویسنده: نیکولتا نیکولسکو

پایداری، خرید اخلاقی، سازگار با محیط زیست. آیا اینها فقط کلمات کلیدی خرده فروشی هستند یا مردم در واقع روش خرید و فروش خود را تغییر می دهند؟

تغییرات آب و هوایی، آلودگی و منابع محدود مشکلات بزرگی هستند که زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار داده اند. به همین دلیل است که مردم سعی می کنند هر روز تغییرات کوچکی ایجاد کنند تا به محیط زیست کمک کنند و زندگی بهتری داشته باشند.

شاید بپرسید چه ربطی به خرده فروشی دارد؟ خوب، عمل ساده خرید، انواع محصولاتی که می فروشید، روشی که محصولات خود را تبلیغ می کنید، همه آنها بر محیط زیست تأثیر می گذارند. امروزه، خریداران به مصرف‌کنندگان آگاه تبدیل شده‌اند که همیشه برچسب‌ها را می‌خوانند، مارک‌ها و محصولات دوستدار محیط‌زیست را انتخاب می‌کنند و در مورد فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی که از آنها خرید می‌کنند کاملاً گزینشی هستند.

قبل از اینکه به روشی عمیق تر بپردازیم که می توانید این مشتریان را راضی نگه دارید، اجازه دهید با توضیح برخی از اصطلاحات جدیدی که در بازار خرده فروشی ظاهر می شوند شروع کنیم.

درک پایداری در خرده فروشی

پایداری عبارت است از برآوردن نیازهای خود بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهای خود. برای منابع مختلف، از منابع طبیعی گرفته تا منابع اجتماعی، کاربرد دارد.

وقتی صحبت از پایداری در خرده‌فروشی به میان می‌آید، مردم انتظار دارند که برندها بر تولید کالاهای خود به روشی پایدار تمرکز کنند. همچنین، آنها از خرده فروشان می خواهند که تغییراتی را ایجاد کنند که می تواند به محیط زیست کمک کند.

اما خرید اخلاقی چطور؟ آیا با خرید پایدار تفاوت دارد؟

خرید اخلاقی هم بر محیط زیست و هم بر نحوه تولید محصولات آنها و افرادی که محصولات خود را تولید می کنند متمرکز است. خرید اخلاقی انسان محور است. خرید از نظر اخلاقی به این معنی است که شما در هر مرحله از تولید بر حمایت از کارگران تمرکز کنید.

یکی دیگر از اصطلاحات مهم مرتبط با پایداری بازاریابی سبز است. بازاریابی سبز فرآیند تبلیغات محصولات یا خدمات بر اساس مزایای زیست محیطی آنهاست. آنها یا سازگار با محیط زیست هستند یا به روشی سازگار با محیط زیست تولید می شوند.

چرا باید بر خرده فروشی پایدار تمرکز کنید؟

مهمترین دلیل تمرکز بر خرده فروشی پایدار، حفاظت از محیط زیست در عین دستیابی به مشتریان بیشتر است. خریداران می‌خواهند محصولاتی را بخرند که بر محیط‌زیست تأثیر نمی‌گذارد، که در واقع تأثیر خوبی بر سلامت آنها دارد.

طبق یک نظرسنجی، 70 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند بدانند برندهای مورد حمایت آنها برای رسیدگی به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی چه می‌کنند.

جدیدترین بخش مصرف کننده آگاه، که به عنوان خریدار CARLY (هنوز نمی توانم هزینه زندگی واقعی را بپردازم) نیز شناخته می شود، بر مسائل مهم زیست محیطی تمرکز دارد. این خریداران جوان فقط از برندها و خرده فروش هایی خرید می کنند که جایگزین های پایداری را به آنها ارائه می دهند.

چگونه مصرف کننده آگاه را راضی کنیم

1. در کارهای روزمره پایدار باشید

سعی کنید تجهیزات کم مصرف را پیدا کنید. لامپ معمولی رشته ای را به LED یا CFL تغییر دهید. آنها همچنین در مقایسه با لامپ های معمولی مقرون به صرفه تر هستند. به این ترتیب می توانید از محیط زیست و بودجه خود به طور همزمان محافظت کنید.

بازاریابی در فروشگاه برای فروشگاه های خرده فروشی ضروری است، اما برای اجرای کمپین نیازی به استفاده از پلاستیک و مقوا نیست. جایگزین هایی برای نمایشگرهای POS مقوایی بیهوده پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید از یک صفحه نمایش POS روباتیک یا یک صفحه نمایش دیجیتال برای کمپین تبلیغاتی خود در فروشگاه استفاده کنید.

2. استفاده از پلاستیک را محدود کنید

بسته بندی محصولات را تازه و در شرایط خوب نگه می دارد، اما بیشتر راه حل های بسته بندی سازگار با محیط زیست نیستند. استفاده از پلاستیک به خصوص در خرده فروشی ها باید محدود شود. در حالی که بسته بندی صفر ممکن است در حال حاضر نسبتا غیر واقعی به نظر برسد، تغییر از پلاستیک به مواد سازگار با محیط زیست گام بزرگی است.

4. بازاریابی سبز را در استراتژی خود بگنجانید

به مصرف کننده آگاه نشان دهید که در عین حال به سیاره زمین و مشتریان خود اهمیت می دهید. مشتریان را از تغییراتی که ایجاد کرده اید مطلع کنید. پایداری را در داستان برند خود بگنجانید. در مورد برنامه های آینده خود و آنچه می خواهید تغییر دهید تا خرده فروشی را به صنعتی پایدارتر و دوستدار محیط زیست تبدیل کنید، صحبت کنید.

4. سبزشویی را تمرین نکنید

 چیزی که همه را ناراحت می کند، نه فقط مصرف کننده آگاه را دروغ گویی است .  به مشتریان خود نگویید که برند شما زیستی است یا اگر اینطور نیست 100% طبیعی است. شستشوی سبز روشی است که در آن یک برند یا یک خرده فروش اظهارات گمراه کننده ای در مورد پایداری محصولات خود ارائه می دهد.

اگر همه مواد را روی برچسب قرار ندهید یا ادعا کنید که محصول شما فقط حاوی مواد غیر سمی است بدون اینکه درست باشد، در نهایت مشتریان وفادار خود را از دست خواهید داد و حتی ممکن است با دعوای قضایی روبرو شوید. برای برخی ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما برندهای مختلف، از جمله The Honest Company (برند جسیکا آلبا)، به دلیل گمراه‌کننده بودن برچسب محصولاتشان مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

پایداری برای کسب و کارهای کوچک

در حالی که ممکن است برای خرده فروشان بزرگتر آسان باشد که فرآیندهای خود را تطبیق دهند و بر پایداری تمرکز کنند، برای کسب و کارهای کوچکتر که منابع کافی ندارند سخت تر است. با این حال، برای کسب و کارهای خرده فروشی کوچک غیرممکن نیست که تغییرات کوچکی ایجاد کنند و به عنوان شرکت هایی شناخته شوند که به محیط زیست اهمیت می دهند.

  • از نور طبیعی بیشتری استفاده کنید. اگر در بودجه خود برای تغییر تمام نورپردازی در فروشگاه خود ندارید، ممکن است بخواهید از آنچه طبیعت در حال حاضر فراهم می کند استفاده کنید. اگر فروشگاه شما دارای تعداد زیادی ویترین یا منابع نور طبیعی است، می توانید در طول روز به آن اعتماد کنید و فقط زمانی که هوا تاریک است چراغ ها را روشن کنید.
  • سیستم های گرمایش و سرمایش را به طور منظم بررسی کنید. انجام این بررسی ها به طور منظم به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سیستم ها با ظرفیت کامل کار می کنند و انرژی و منابع غیرضروری را هدر نمی دهند.
  • رسیدها و قبض های ایمیلی را امتحان کنید. رسیدهای ایمیل یک برد برد برای شما و محیط زیست است. از مشتریان آدرس ایمیلشان را بخواهید یا اپلیکیشنی را پیشنهاد دهید که مشتریان بتوانند به رسیدهایشان دسترسی داشته باشند.
https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *