نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:58 ب.ظ

نحوه انتخاب یک شریک تجاری

توسط دیوید بلک

عبارت “دو فکر بهتر از یکی است” می تواند برای اداره یک تجارت نیز صدق کند. نکته اصلی انتخاب شریک مناسب است. در اینجا 13 ویژگی برای یک شریک تجاری وجود داردکه ارایه می شود.

نحوه انتخاب شریک تجاری

1. آیا آنها قابل اعتماد هستند؟

قابل اعتماد بودن یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید در شریک تجاری به دنبال آن باشید. پس از همه، شما اطلاعات حساس را با این شخص به اشتراک می گذارید و کارهای مهم را به او محول می کنید. علاوه بر این، شما به آنها متکی خواهید بود تا به نفع شما عمل کنند و از هر گونه توافقی حمایت کنند. بنابراین، انتخاب فردی که صادق و قابل اعتماد باشد ضروری است.

با این حال، سنجش میزان اعتماد در ابتدا ممکن است دشوار باشد، بنابراین مهم است که وقت خود را برای شناخت شرکای بالقوه و درخواست مراجع صرف کنید. با کمی دقت، می توانید شریک تجاری مورد اعتماد خود را پیدا کنید.

2. آیا آنها صداقت دارند؟

بسیاری از افراد با یک شریک وارد تجارت می شوند، اما همه شراکت ها یکسان ایجاد نمی شوند. یکی از عوامل مهم در انتخاب شریک تجاری، صداقت است.این کیفیت شامل بسیاری از چیزها، از جمله صداقت، امانت داری و تعهد به انجام درست است. یک شریک با صداقت، کسی است که بتوانید به او تکیه کنید، حقیقت را بگویید و به نفع خود عمل کنید.

آنها همچنین فردی خواهند بود که به وعده های خود عمل می کنند و مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرند. صداقت برای هر رابطه موفق ضروری است، بنابراین هنگام انتخاب شریک تجاری باید در فهرست معیارهای شما قرار گیرد.

3. آیا آنها دیدگاه شما را به اشتراک می گذارند؟

شراکت تجاری یک خیابان دو طرفه است و شما باید مطمئن باشید که یک شریک بالقوه به اهداف مشابه شما متعهد است. در غیر این صورت، تصمیم گیری و حرکت شرکت به سمت جلو می تواند دشوار باشد. سوالاتی که باید بپرسید: آیا شما هم همین ارزش ها را دارید؟ آیا شما هم به همین چیزها علاقه دارید؟ اگر نمی توانید به این سؤالات پاسخ مثبت بدهید، بهتر است به جستجو ادامه دهید.

4. آیا آنها مهارت های مکمل دارند؟

مهارت ها و تجربه یک شریک تجاری باید مکمل مهارت شما باشد. به عنوان مثال، اگر در بازاریابی خوب هستید، اما در امور مالی چندان خوب نیستید، ممکن است بخواهید شریکی پیدا کنید که مهارت های مالی قوی داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت این است که یک فرد چقدر تجربه تجاری دارد. اگر برای اولین بار کارآفرینی می کنید، ممکن است بخواهید شریکی پیدا کنید که قبلاً فرآیند راه اندازی را طی کرده باشد و بتواند راهنمایی و مشاوره ارائه دهد.

5. آیا آنها شهرت خوبی دارند؟

شهرت یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید در یک شریک تجاری بالقوه به دنبال آن بود. شهرت خوب نشان می دهد که فرد قابل اعتماد و قابل اعتماد است.همچنین به این معنی است که آنها سابقه خوبی در موفقیت در فعالیت های تجاری قبلی خود دارند. علاوه بر این، یک شهرت خوب به شما آرامش می دهد که بدانید شریک تجاری شما کسی است که می توانید به او اعتماد کنید.از سوی دیگر، یک شهرت بد می تواند نشان دهنده مشکلات پیش رو باشد. اگر شریک بالقوه شما سابقه معاملات مبهم یا رفتار غیراخلاقی دارد، بهتر است از خود دوری کنید.

در پایان، شهرت یکی از عوامل کلیدی است که در انتخاب شریک تجاری باید در نظر گرفته شود. با صرف زمان برای تحقیق در مورد گزینه های خود، می توانید از مشکلات احتمالی در مسیر جلوگیری کنید.

6. آیا از نظر مالی ثبات دارند؟

ثبات مالی یک ویژگی مهم است که باید مراقب آن بود. به هر حال، اگر فردی نتواند امور مالی خود را مرتب نگه دارد، بعید است که بتواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

چند راه مختلف برای ارزیابی ثبات مالی وجود دارد، اما یکی از ساده ترین آنها این است که به امتیاز اعتباری افراد نگاه کنید. امتیاز اعتباری بالا نشان می دهد که یک فرد در مدیریت پول خود و پرداخت به موقع مهارت دارد.

7. آیا آنها منصفانه و معقول هستند؟

منصف بودن به این معنا نیست که باید از شریک زندگی تان انتظار داشته باشید که همیشه با شما موافق باشد، بلکه به این معناست که آنها باید مایل باشند به طرف داستان شما گوش دهند و به شما فرصتی منصفانه برای بیان ادعای خود بدهند. آنها همچنین باید در انتظارات و خواسته های خود منطقی باشند و در مواقع لزوم حاضر به سازش باشند.

8. آیا آنها به خوبی ارتباط برقرار می کنند؟

به منظور تصمیم گیری مشترک و حرکت به جلو با یک چشم انداز مشترک، باید بتوانید گفتگوهای صریح و سازنده ای با شریک زندگی خود داشته باشید، بنابراین داشتن یک ارتباط موثر کلیدی است. این به این معنی است که بتوانید نظرات خود را آشکارا بیان کنید، اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارید و در صورت بروز اختلاف، زمینه مشترک پیدا کنید. علاوه بر این، ارتباط مؤثر مستلزم مهارت گوش دادن فعال و توانایی همدلی با دیدگاه شریک زندگی خود است.

9. آیا ارزش های آنها با ارزش های شما همخوانی دارد؟

راه اندازی یک کسب و کار یک کار بزرگ است و مهم است که شریک تجاری را انتخاب کنید که ارزش های شما را به اشتراک بگذارد. از این گذشته، شما برای رسیدن به یک هدف مشترک از نزدیک با هم کار خواهید کرد و باید بتوانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید و به آن احترام بگذارید.

آیا آنها استانداردهای یکسانی برای کیفیت و یکپارچگی دارند؟ آیا آنها متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان هستند؟ آیا آنها به پس دادن به جامعه اهمیت می دهند؟ اگر ارزش‌های شما همسو نباشد، این احتمال وجود دارد که روابط تجاری در نهایت از بین برود.

10. آیا نگرش مثبت دارند؟

داشتن یک چشم انداز مثبت برای مقابله با فراز و نشیب های اداره یک کسب و کار ضروری است. یک نگرش عالی نیز مسری است، بنابراین یک شریک مثبت می تواند به حفظ روحیه کل تیم کمک کند. و این می تواند همه تفاوت ها را برای دستیابی به موفقیت ایجاد کند.

11. آیا آنها صادق و شفاف هستند؟

صداقت یک ویژگی مهم است زیرا شما باید بتوانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید و باید مطمئن باشید که او با شما باز و شفاف است. صداقت به ویژه در مورد مسائل مالی مهم است.

12. آیا در سطح شخصی با آنها ارتباط خوبی دارید؟

برای اینکه ببینید آیا می‌توانید به طور روزانه با یک شخص کار کنید، کافی است مدتی را با هم بگذرانید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف یکدیگر را بشناسید. همچنین ممکن است بخواهید با یک وکیل مشورت کنید تا توافق نامه ای را تنظیم کنید که نقش ها و مسئولیت های هر فرد را مشخص کند.

13. آیا آنها سابقه خوبی دارند؟

آیا آنها در سرمایه گذاری های دیگر موفق بوده اند؟ آیا آنها سابقه همکاری خوب با دیگران را دارند؟ اگر آنها گذشته شطرنجی دارند، بهتر است به جای دیگری نگاه کنند.

شریک تجاری مناسب می تواند به موفقیت و رشد شرکت شما کمک کند .انتخاب یک شریک تجاری با مهارت و تجربه مناسب می تواند کلید موفقیت یک شرکت جدید باشد. حتماً ابتدا تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین شریک را در کنار خود دارید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *