نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:30 ب.ظ

8 روشی که برای حفظ بهره وری تیم راه دور خود یاد گرفته ام

08 ژوئن 2023- توسط راب بهنکه

وقتی اولین شرکت راه دور خود را در سال 2017 راه اندازی کردم، هیچ کتاب بازی برای کار از راه دور وجود نداشت. اغلب شنیده ایم که کار از راه دور باعث از بین رفتن بهره وری و فرهنگ ما می شود. با این حال، چیزی که در عوض آموختم این است که کار از راه دور بطور موفق کار می کند.

و در حالی که اشتباهات خود را مرتکب شده ام، دومین شرکت راه دور خود، Halborn، را با ایجاد عمدی فرهنگ کار از راه دور، از جمله ادغام فلسفه های زندگی و کار ژاپنی ایکیگای و کایزن، به بیش از 100 مهندس راه دور رساندم.

حفظ فرهنگ کار از راه دور که در آن کارکنان احساس می کنند با کسب و کار و هدف زندگی خود – جوهر ایکیگای – مرتبط هستند، به خلاقیت و آزمایش نیاز دارد. در اینجا نحوه انجام من است.

مراحل ایجاد یک فرهنگ موفق کار از راه دور

1. به جای اینکه تیم با ساختار ملاقات کند، ساختار را با تیم ملاقات کنید

ایکیگای اصطلاح ژاپنی به معنای «دلیل بودن» است و راهی عالی برای تشکیل تیم است. ایکیگای، که به خوبی انجام شده است، چهار ستون کار را همسو می کند: آنچه در آن مهارت دارید، کاری که دوست دارید انجام دهید، کارهایی که می توانید برای انجام آن پول دریافت کنید، و آنچه برای جهان خوب است.

به جای اینکه همه در یک ساختار تیمی قرار بگیرند، به افراد اجازه دادم گروه های خود را حول ایکیگای خود تشکیل دهند. تیم های ما انعطاف پذیر هستند و در عین حال بر روی اهداف ذاتی همسو هستند. آنچه ظاهر می‌شود مجموعه‌ای از تیم‌های خودانگیخته است که توانمند هستند و می‌توانند در صورت نیاز به سرعت حرکت کنند.

ما یک شرکت امنیت سایبری هستیم، بنابراین در درجه اول مهندس هستیم. مهندسان عاشق کار عمیق هستند و ساختار کار از راه دور به آنها این فرصت را می دهد که ساعت ها را در یک جریان بدون وقفه بگذرانند. کار از راه دور همچنین فضایی را برای شکوفایی ikigai ایجاد می کند – کارمندان بهتر می توانند دلایل متمایز خود برای حضور در زندگی شخصی خود را با کار خود هماهنگ کنند.

2. سیستم هایی را برای توانمندسازی فردی راه اندازی کنید

کایزن تمرین بهبود مستمر و غیرمتمرکز است. “راه تویوتا” افسانه ای است برای توانمندسازی کارکنان خود با روحیه کایزن برای ایجاد تغییرات عقلانی در روند مونتاژ آنی و بدون مشورت با سرپرستان. این مزیت های باورنکردنی برای بهبود کارایی و ایجاد حس تغذیه ای از عاملیت و معنی در کارشان به کارکنان دارد.

در شرکت من، روح کایزن در تمام جنبه های فرهنگ ما جاری است. به کارمندان این اختیار داده می شود تا شیوه های کاری را تنظیم کنند که بهره وری جمعی تیم را بهینه می کند. اینجاست که کار از راه دور می درخشد – بسیار انعطاف پذیرتر از برنامه های اداری است. بنابراین اعضای تیم در زمانی از روز که بیشترین بهره وری را احساس می کنند کار می کنند و فرآیندهای تیمی را اجرا می کنند که دائماً به روز می شوند. تعصب نسبت به اقدام و استفاده از روش علمی برای ارزیابی تغییرات کوچک غیرمتمرکز منجر به یک موج رو به افزایش پیشرفت می شود که به سازمانی با عملکرد بالا تبدیل می شود که از بینش کارکنان تشکیل شده است.

3. برگزاری جلسات آنلاین سازنده

بیایید خیلی کاربردی باشیم. وقتی در حال تماس با زوم هستید، بررسی آن آسان است. توقعات اجتماعی خمیازه کشیدن و چهره های درخشان را ندارید. به همین دلیل است که وقتی در زوم صحبت می کنید، مفید است که با آن مانند یک صحنه رفتار کنید. مخاطب از شما حذف می شود، نورهای روشن و فاصله ویژگی های شما را پراکنده می کند و می توانید هر زمان که بخواهید توجه مردم را از دست بدهید.

به همین دلیل است که تکیه دادن، صحبت کردن با اشتیاق و انجام حرکات بزرگ که اگر حضوری بودید، ناخوشایند به نظر می رسید، دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهید تا تیم را درگیر نگه دارید. بستگی به جلسه دارد، اما به طور کلی، انرژی بیشتری نسبت به غریزه خود داشته باشید و توجه و درگیری تیم سر به فلک بکشد.

همچنین، استفاده از ابزارهای ارتباطی ناهمزمان، مانند Slack، به جلسه شما کمک می‌کند تا از وقفه‌های دائمی جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که تیم می‌تواند در زمانی که برایشان راحت است، پاسخ دهد.

4. میزبان رویدادهای حضوری باورنکردنی باشید

کار از راه دور می تواند حس قطع ارتباط را ایجاد کند. به همین دلیل است که ما دوست داریم تا جایی که ممکن است تیم را برای عقب نشینی های حضوری دور هم جمع کنیم. این‌ها رالی‌های پپ به سبک بوت کمپ نیستند، بلکه تجربیات سنجیده‌ای هستند که باعث می‌شود همه احساس انرژی و ارتباط کنند. این همچنین فضایی برای کارمندان ما است تا از طریق تجربیات خلاقانه و بین فردی، اطلاعات بیشتری در مورد ikigai خود پیدا کنند.

کلمه کلیدی لمسی است. وقتی یک تیم از راه دور دارید دلتان برای چه چیزی تنگ می شود؟ تجربه حسی سال گذشته در محل سکونت تیم ما در مایورکا، کارمندان از ورزش، پیاده روی، نقاشی و فقط با هم بودن لذت بردند. این انفجارهای کوتاه ارتباط حضوری عمدی بیش از برخوردهای روزانه اداری که می تواند منجر به فرسودگی و قطع ارتباط شود را جبران می کند.

5. دستاوردها را جشن بگیرید

هر زمان که به یک هدف یا نقطه عطف دست یابیم، مطمئن می شوم که برای قدردانی و تجلیل از آن موفقیت، وقت می گذارم. این کار را می توان روزانه از طریق حرکات ساده مانند ارسال پیام تشکر یا میزبانی از گردش های تیم مجازی انجام داد. جشن گرفتن واقعی دستاورد یک تقویت کننده روحیه است که دامنه دیجیتالی را در بر می گیردو به ایجاد حس رفاقت، غرور و اتحاد در میان اعضای تیم کمک می کند.

6. چک-این های منظم داشته باشید

من برای اطمینان از باز بودن کانال‌های ارتباطی، رسیدگی به مشکلات احتمالی و تشویق همکاری، به طور منظم با تیمم بررسی می‌کنم. من همچنین از نظرسنجی ها برای جمع آوری بازخورد در مورد رضایت شغلی، تعادل بین کار و زندگی و سایر موضوعات مهم برای تیم های راه دور استفاده می کنم. شفافیت کلیدی است. من نتایج نظرسنجی را به صورت زنده مرور می‌کنم و بازخورد می‌خواهم تا زمانی که همه اعضای تیم احساس کنند شنیده می‌شوند. و من با وجدان نسبت به ایجاد تغییرات سریع عمل می کنم.

7. به طور منظم خط مشی ها و رویه های محل کار را به روز کنید

رویه‌های کار زندگی و تنفس برای ایجاد یک فرهنگ پایدار در درازمدت ضروری است – این در کار است. من اسناد کاری باز دارم که خط مشی ها و رویه های روشنی را برای کمک به ایجاد یک محیط مولد مشخص می کند. ما این اسناد را هر فصل به روز می کنیم تا به آموخته های جدید پاسخ دهیم. اینها شامل دستورالعمل هایی در مورد آداب ارتباط، استراتژی های همکاری، عادات کاری سالم و ساعات کاری انعطاف پذیر است که به نیازهای فرد احترام می گذارد.

8. دسترسی به منابع را فراهم کنید

من اطمینان می‌دهم که تیم راه دور من می‌تواند به منابع مشابه همتایان داخلی خود دسترسی داشته باشد. اینها شامل ارائه ابزارهای فیزیکی و دیجیتالی لازم برای بهره وری و همچنین دسترسی به آموزش و برنامه های آموزشی آنلاین است. آنها همچنین به خدمات حمایتی مانند منابع سلامت روان و خدمات مشاوره دسترسی دارند تا به موفقیت آنها کمک کنند.

فرهنگ کار از راه دور سازنده خود را ایجاد کنید

اینها فقط برخی از استراتژی‌هایی هستند که من برای پرورش یک تیم کارآمد و فعال از راه دور استفاده می‌کنم. با ارتباطات واضح، همکاری عمدی، و شناخت معنادار، شما نیز می توانید یک فرهنگ تیمی موفق از راه دور ایجاد کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *