نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:03 ق.ظ

12 روش اثبات شده برای ایجاد اعتماد مشتری به محصول شما

29 ژوئن 2023 -نوشته برت فارمیلو

در یک بازار رقابتی، جلب اعتماد مشتریان شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. از فعال بودن در برقراری ارتباط با مشتریان گرفته تا اجتناب از تبلیغات بیش از حد پیشنهادات شما، صاحبان مشاغل و کارشناسان بازاریابی بهترین تاکتیک های خود را برای ایجاد اعتماد و اعتبار با مخاطبان شما به اشتراک می گذارند.

چگونه با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید

1. به وعده ها عمل کنید

“اعتماد زمانی به دست می آید که آنچه را که وعده داده اید تحویل دهید. به عنوان مثال، اگر نرم افزاری را ارائه می دهید که وعده حذف فرآیندهای طولانی و خسته کننده را می دهد، مطالعات موردی اصلی و منابع واقعی باید از محصول حمایت کنند. مشتریان توسط ادعاهای نادرست بمباران می شوند، بنابراین محصول خود را بسازید.  وقتی معتبر است تا نشان دهد که شما واقعاً به حل مشکلات مشتری خود اهمیت می دهید. یک نسخه آزمایشی از محصول خود ایجاد کنید تا اثربخشی آن را تعیین کنید.

-بکی مور، ملخ جهانی

2. از مشتریان راضی درخواست کنید

“مشتریان نسبت به شرکت هایی که از آنها حمایت می کنند به یکدیگر ایمان بیشتری دارند. تجارب مصرف کنندگان واقعی اغلب عینی تر و مهم تر از بازاریابی مستقیم یک شرکت در نظر گرفته می شود. بنابراین، به نفع شماست که از مشتریان خوشحال نظر بگیرید و نظرات مثبت آنها را به اشتراک بگذارید. تجربیاتی که کیفیت کالاها، خدمات یا پشتیبانی مشتری شما را تأیید می کند. مشتریانی که نظر خود را ارائه می دهند چیزی برای به دست آوردن یا از دست دادن ندارند. سایر مصرف کنندگان از این موضوع آگاه هستند، بنابراین اگر بتوانید بازخورد مثبتی دریافت کنید، می توانید به هدف خود اعتماد کنید..”

-پیتر زندزیان، سرورهای ZZ

3. در ارتباط و خدمات فعال باشید

یکی از مهمترین عناصر اعتماد ارتباط است. یک مشتری یا شرکت باید احساس کند که می تواند روی شما حساب کند و هر زمان که به چیزی یا مشاوره نیاز داشت با شما تماس بگیرد، بنابراین حفظ خدمات مشتری و ارتباطات مدرن بسیار مهم است. از طریق تلفن یا ایمیل، ماندن در بالای مکالمات و پرس و جوها سطح اعتماد را افزایش می دهد و همچنین از تکمیل وظایف، تصحیح اشتباهات و رفع هرگونه مشکل اطمینان می دهد.

“یک نکته برای اعتماد در بازاریابی باید به خاطر بسپارید این است که هرگز منتظر تماس مشتری با شما نباشید. در ارتباط فعال باشید.”

-آنی اوریل، Imaginaire

4. برندسازی ثابت را حفظ کنید

“شما می توانید یک هویت برند قوی ایجاد کنید و با اطمینان از اینکه برند شما در همه رسانه ها سازگار است، اعتباری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. شرکت ها باید بر حفظ هویت بصری ثابت و ارائه یک پیام ثابت در تمام کانال های بازاریابی تمرکز کنند.”

-مت مگنانت، فیتنس ولت

5. بر تجربه مشتری تمرکز کنید

“بهترین استراتژی برای جلب اعتماد مشتریان این است که وب سایت همه چیز را در مورد آنها تجربه کند. به جای توضیح مزایای محصول خود، به آنها بگویید که چگونه محصول شما زندگی آنها را بهبود می بخشد یا مشکلات آنها را حل می کند.”

به عنوان مثال، یکی از مشتریان من نرم‌افزار جمع‌آوری کمک مالی ارائه می‌کند و صفحات فرود محصول آنها کار بسیار خوبی برای نشان دادن اینکه چگونه محصولاتشان به مشتریانشان کمک می‌کنند، انجام می‌دهند. فوراً درک کنید که محصول چگونه به آنها کمک می کند. علاوه بر این، وب سایت آرم های کالج ها و دانشگاه های معروفی را نشان می دهد که از این محصول استفاده کرده اند، که اعتماد به برند را بیشتر می کند.”

– مورین دارا، بازاریابی شهر ششم

6. اهرم روابط عمومی و اشاره های مطبوعاتی

“اعتماد یکی از سخت ترین چیزها برای کسب در تجارت است. روابط عمومی یکی از راه های جلب اعتماد مصرف کنندگان در طول زمان است. با معرفی کسب و کار خود در منابع معتبر مانند فوربس یا وال استریت ژورنال، سطح اعتماد و اقتدار را به دست می آورید. روی استفاده از ابزارهایی مانند HARO تمرکز کنید تا کسب و کار خود را در مقالات مطبوعاتی ذکر کنید، و نه تنها قابلیت اعتماد شما افزایش می یابد، بلکه شاهد بهبود سئوی کلی خود نیز خواهید بود.”

– جو کاراسین، کاراسین PPC

7. تیم خود را ارتقا دهید

“تیم خود را ارتقا دهید و آنها را به ستاره های داستان برند خود تبدیل کنید. مردم به یکدیگر اهمیت می دهند و وقتی مشتریان می بینند که یک شرکت برای کارمندان خود ارزش قائل است و با آنها خوب رفتار می کند، به احتمال زیاد به آن شرکت اعتماد خواهند کرد. این سرمایه گذاری است که سود خواهد داشت. در درازمدت برای تیم، مشتری و کسب‌وکار ضرر خواهد کرد.”

هدر ویلسون، مخزن استراتژی برند

8. از اثبات اجتماعی استفاده کنید

“اثبات اجتماعی یکی از بادوام ترین و موثرترین استراتژی ها برای جلب اعتماد در بازار امروز است. این شامل به اشتراک گذاری توصیفات، بررسی ها و مطالعات موردی برای نشان دادن تجربیات واقعی زندگی مشتریان فعلی شما است. این به مشتریان بالقوه کمک می کند تا متوجه شوند که دیگران داشته اند. یک تجربه مثبت با نام تجاری شما، که می تواند اعتماد آنها را به پیشنهادات یا خدمات شما افزایش دهد و به بهبود تبدیل کمک کند.”

-آجی پراساد، تیم وب GMR

9. حرفه ای

برقراری ارتباط شفاف و معتبر

“مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند که در مورد محصولات، قیمت ها و شیوه های تجاری خود باز و صادق باشند. بازاریابان باید شفافیت، اصالت و همدلی را در ارتباطات و اقدامات خود برای جلب اعتماد خود در اولویت قرار دهند. ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، با استفاده از اثبات اجتماعی مانند مشتری بررسی ها و توصیفات، و ایجاد محتوای مشتری محور نیز می تواند به ایجاد اعتبار و ایجاد اعتماد کمک کند. تعهد به مسئولیت اجتماعی و شیوه های تجاری اخلاقی می تواند شهرت و اعتماد یک برند را بیشتر افزایش دهد. برای کسب این اعتماد، به جای ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، تمرکز کنید. از فروش کوتاه مدت یا سود.”

-اوبالدو پرز، خاموش

10. ارتباطات شخصی با مشتریان خود برقرار کنید

“برای جلب اعتماد در این بازار بیش از حد متصل، از طریق ارتباط شخصی سازی شده، با مخاطبان خود ارتباطات واقعی و انفرادی برقرار کنید. در دنیای خودکار، از دست دادن ارتباط انسانی آسان است، بنابراین وقت خود را صرف تعامل مستقیم با مشتریان و مشتریان بالقوه کنید. می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد و شما را متمایز کند.

ما ایجاد این ارتباطات را با پاسخگویی فعال به پرسش‌ها و بازخوردها و به اشتراک گذاشتن مداوم محتوای ارزشمند، متناسب و محلی که نیازهای خاص مشتریان و نقاط دردسر ما را برطرف می‌کند، در اولویت قرار می‌دهیم. این رویکرد نه تنها اعتماد را ایجاد می‌کند، بلکه به ایجاد روابط طولانی‌مدت نیز کمک می‌کند. در عصری که مشتریان غرق در پیام های بازاریابی هستند، این تجارب واقعی و شخصی است که طنین انداز می شوند.”

الکس اوگارت، فضای اداری لندن

11. مسئولیت اجتماعی را بپذیرید

“در بازار امروز، مسئولیت اجتماعی نقش مهمی در ایجاد اعتماد با مشتریان ایفا می کند. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از مسائل اجتماعی و زیست محیطی آگاه هستند و می خواهند از مشاغلی حمایت کنند که تعهد خود را به ایجاد تاثیر مثبت نشان می دهند. با نشان دادن اینکه کسب و کار شما به بیش از فقط سود می برد و به طور فعال در رسیدگی به مسائل اجتماعی شرکت می کند، می توانید با مشتریان خود ارتباطی برقرار کنید که فراتر از یک رابطه معاملاتی است.

“درگیر شدن در شیوه های مسئولیت پذیر اجتماعی، مانند کاهش ردپای محیطی، حمایت از جوامع محلی، یا اهدای بخشی از سود خود به اهداف خیریه، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا اعتماد و احترام مشتریان را جلب کند. زمانی که مشتریان می بینند که کسب و کار شما به ساختن اختصاص یافته است. با تأثیر مثبت، آنها بیشتر به شما اعتماد می کنند و شما را به جای رقبای که مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار نمی دهند، انتخاب می کنند.”

ماریان مارتینز، سئو هکر

12. از ادعاهای بازاریابی بیش از حد خودداری کنید

“گاهی اوقات جلب اعتماد از طریق بازاریابی مربوط به کاری نیست که انجام می دهید، بلکه کاری است که انجام نمی دهید، و به همین دلیل است که باید مراقب باشید که ادعاهای خود را زیاده روی نکنید. مشتریان به معنای واقعی کلمه در معرض صدها تبلیغ در روز هستند و بسیاری از این موارد تبلیغات ادعاهای بیش از حدی را مطرح می کنند که یا مضحک به نظر می رسند یا پس از خرید به ناامیدی ختم می شوند.

“برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که بازاریابی شما ادعاهای نادرستی ندارد و از کلماتی که می تواند به عنوان یک بی ادبی تجاری تلقی شود یا هاله ای از “بیش از حد خوب برای واقعی بودن” تلقی شود، اجتناب می کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که هرگونه ادعای بیش از حدی که می کنید ممکن است سود کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد، اما معمولاً به سطح اعتماد مشتریان شما و در نهایت به نتیجه کسب و کار شما ضربه منفی می زند.

– الکساندر بوکت، Betterly

درباره نویسنده

ارسال شده توسط: برت فارمیلو

برت فارمیلو موسس و مدیر عامل Terkel است، یک سایت پرسش و پاسخ که بینش صاحبان مشاغل کوچک را به مقالات با کیفیت بالا برای برندها تبدیل می کند.

https://www.allbusiness.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *