نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 11:48 ق.ظ

هفده درس در رهبری  برای هدایت تعالی تیم ها

19 ژوئیه 2023-نوشته برت فارمیلو

“درس های مهم رهبری که آموخته اید و به شما کمک کرده تا به سمت تعالی هدایت شوید، چیست؟” ما این سوال را از 17 رهبر کسب و کار پرسیدیم تا توصیه هایی را پیدا کنیم که به صاحبان مشاغلی که به دنبال بهبود مهارت های رهبری خود هستند، کمک کند. پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنیم از تعیین اهداف و انتظارات روشن، رهبری با در ذهن مردم، کمتر صحبت کردن و بیشتر گوش دادن و عدم ترس از ریسک‌های حساب شده متفاوت است.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که برای یک رهبر عالی چه چیزی لازم است.

چگونه یک رهبر عالی باشیم

1. به جای تضعیف تیم های خود، آنها را قدرتمند کنید

“به جای اینکه سعی کنید هر جزییات کوچکی از کار تیم خود را مدیریت کنید (که فوق العاده بی انگیزه و ضد خلاقیت است)، به آنها آزادی، خودمختاری و حمایتی بدهید که برای تصمیم گیری و مالکیت کارشان نیاز دارند. به این فکر کنید – اگر شما بهترین ابزارها، منابع و پشتیبانی را ارائه می دهید که آنها برای برتری در شغلشان نیاز دارند، چرا آنها موفق نمی شوند؟

-جس رادلی،

2. اهداف و انتظارات روشن را تعیین کنید

“من معتقدم رهبرانی که  اهداف روشنی را تعیین می کنند می توانند اعضای تیم خود را برای همکاری در یک هدف واحد برانگیزند. اهداف و انتظارات واضح به اعضای تیم نقشه راهی برای دنبال کردن می دهد و به آنها کمک می کند تا بفهمند چگونه کار آنها به موفقیت کلی تیم کمک می کند. رهبران همچنین باید بازخورد منظمی در مورد پیشرفت هدف ارائه دهند و در صورت لزوم آنها را تغییر دهند تا اطمینان حاصل شود که مرتبط و واقع بینانه باقی می مانند.”

– ادوارد ملت، ویکی جاب

3. افراد مناسب را در موقعیت های مناسب قرار دهید

“با ارزش ترین درس رهبری که من آموخته ام (و گران ترین درس) این است که افراد مناسب را به موقعیت های مناسب اختصاص دهم. وقتی یک کارمند بد را استخدام می کنید، شرکت شما چیزی بیش از زمان، پول و تلاش را از دست می دهد – همچنین زیان های غیرمستقیم مانند عملکرد ضعیف، عدم بهره وری، و سرمایه گذاری بیهوده را متحمل می شوید..

“عملکرد ضعیف یک کارمند نیز می‌تواند بر بقیه اعضای تیم تأثیر منفی بگذارد. اگر کارمندان شما مجبور به انجام وظایف اضافی برای پوشش دادن کسی که کار خود را انجام نمی‌دهد، نمی‌توانند سازنده باشند. وقتی باید جایگزینی پیدا کنید، مستلزم زمان و هزینه اضافی است. در دراز مدت، سرمایه گذاری روی نامزدهای باکیفیت و با هزینه بالاتر، ارزشش را دارد.”

-تاتسیانا کیریماوا، Orangesoft

4. بر ایده رهبر بودن “خدمتکار” مسلط شوید

رهبر “خدمتکار” بودن به این معنی است که همیشه نیازهای تیم خود را بر نیازهای شخصی خود اولویت دهید و موفقیت کلی تیم را بر موفقیت شخصی خود قرار دهید. همچنین مستلزم ایجاد روابط با هر یک از اعضای تیم است. زمان برای شناختن هر یک از اعضای تیم، نقاط قوت و ضعف آنها، و درک اینکه چه چیزی به آنها انگیزه می دهد و چگونه می توان بهترین ها را در آنها به نمایش گذاشت.”

– جاناتان زاخاریاس، GR0

5. با تیم خود صادق باشید

حیاتی ترین دارایی در کسب و کار من کارمندان من هستند. اگر آنها موفق شوند، کسب و کار من هم همینطور است. شما باید فرهنگ مسئولیت پذیری، اعتماد و احترام را در سطح سازمان ایجاد کنید. در نتیجه باید پذیرای انتقادات و بازخوردها باشید. دیدگاه‌های تازه به شما کمک می‌کند تا دانش روشنگری کسب کنید که به شرکت شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.”

-استفان چکانوف، بروسیکس

6. رهبری را به عنوان یک خیابان دو طرفه بشناسید

“به عنوان یک رهبر، مهم است بداند که باید به همان اندازه که آنها از او یاد می گیرند او نیز باید از کارمندان خود یاد بگیرد.

-بردلی هال، SONU Sleep

7. با در نظر گرفتن مردم رهبری کنید

“یکی از درس های رهبری که آموخته ام این است که باید در ذهن مردم رهبری کنم. به عنوان یک رهبر، مهم است که افراد خود را درگیر کنید و نیازها و دیدگاه های آنها را در نظر بگیرید. هوش عاطفی مهارت مهمی است که باید داشته باشید، زیرا می تواند بهتر به شما کمک کند. اعضای تیم خود را درک کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.”

– برنتون توماس، آژانس بازاریابی دیجیتال Twibi

8. به جای مستقیم، مربیگری را انتخاب کنید

“یادگیری متوقف کردن مدیریت خرد و حذف برخی از آن کنترل ها بر روی یک تیم می تواند سخت باشد، مخصوصا برای رهبر جدیدی که از اشتباه کردن عصبی است. بزرگ‌ترین تغییر زمانی اتفاق افتاد که من از هدایت تیمم به مربیگری آنها برای انتخاب خودشان تغییر دادم.

“اگر یک تیم قوی ساخته اید و به افراد کمک کرده اید تا مهارت های خود را توسعه دهند، می توانید حداقل راهنمایی را ارائه دهید و به آنها اجازه دهید بهترین راه خود را برای پیشرفت خود بیابند. اغلب، آنها رویکردها، راه حل ها و گردش های کاری را ارائه می دهند که حتی بهتر از آنچه هستند، ارائه می دهند. شما پیشنهاد می‌کنید زیرا ایده‌های آن‌ها با اولویت‌ها و نقاط قوت فردی آن‌ها سازگار است. به تیم خود آزادی انتخاب بدهید و برای کمک به آن‌ها حمایت زیادی ارائه دهید.”

-شان پلامر، کارشناس سالیانه

9. همانطور که رهبری می کنید، روابط ایجاد کنید

به نظر می‌رسد همیشه سبک‌های جدید و در حال توسعه رهبری وجود دارد. با این حال، همه سبک‌های رهبری به یک مخرج مشترک بازمی‌گردند: روابط. هر رهبر تأثیرگذار می‌داند که ایجاد یک رابطه مستحکم با کسانی که در شاخه رهبری آن‌ها هستند، رگ حیاتی هر اثربخش است. رهبر. یک لحظه به این فکر کنید. رهبری به معنای اعلام کردن دستورات یا هدایت وظایفی نیست که باید انجام شوند، بلکه ایجاد محیطی است که مردم بخواهند از شما پیروی کنند.

“پایه و اساس پرورش چنین محیطی ایجاد روابط است. بله، من گفتم پایه. پایه و اساس، و اگر می‌خواهید دوام بیاورد، آن را قوی ‌سازید. با یک پایه محکم، خانه رهبری شما وزن همه چیزهای بعدی را تحمل خواهد کرد.”

-اد مک مانوس، رسانه رابطه

10. کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید

رهبری فقط صحبت کردن نیست، بلکه گوش دادن است. در واقع، یکی از با ارزش ترین درس هایی که می توانید بیاموزید این است که کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید. رهبران واقعی می دانند که چه زمانی باید یک قدم به عقب بردارند و آنچه را که تیمشان می گوید بشنوند. با گوش دادن به دیدگاه های مختلف و در نظر گرفتن آنها، رهبران می توانند بر موانع غلبه کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. این فقط شنونده خوب بودن نیست، بلکه ایجاد فرهنگ احترام و اعتماد است. وقتی اعضای تیم احساس می کنند شنیده شده و ارزش دارند، آنها. احتمال بیشتری وجود دارد که از شما پیروی کرده و برای رسیدن به موفقیت با یکدیگر همکاری کنید.

“بنابراین دفعه بعد که در یک موقعیت رهبری قرار گرفتید، به یاد داشته باشید که سکوت کنید و گوش کنید – تیم شما و موفقیت شما ممکن است فقط به آن بستگی داشته باشد.”

– جوسلین بومیکر، گروه توسعه ذهنیت

11. از ریسک های حساب شده نترسید

رهبری فرآیند پیچیده‌ای است که هم توانایی درک و رهبری افراد و هم منابع مستقیم را در بر می‌گیرد. وقتی به درستی انجام شود می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما در عین حال بسیار پاداش‌دهنده است. یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در دوران رهبری خود آموخته‌ام. این است که از ریسک کردن نترسید، حتی اگر آنها انتظار نتایجی را نداشته باشند.

“سرمایه گذاری من در تبلیغات برای محصولاتی که قبلاً دیده نشده بودند به ما امکان دید بیشتر را داد و فرصت های فروش بیشتری نسبت به قبل ایجاد کرد. با ریسک پذیری حساب شده، رهبران می توانند خود را برای موفقیت آماده کنند و در عین حال به خود فرصت می دهند تا از مزایای فرصت های بیشتر بهره ببرند. “

-گریس او، teambuilding.com

12. برای متحول کردن نیروی کار خود، همدلی را هدف بگیرید

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که یک رهبر می‌تواند بیاموزد، اهمیت همدلی با تیم خود است. توانایی نشان دادن درک و شفقت می‌تواند نحوه عملکرد یک تیم را به طور مثبت تغییر دهد. هنگامی که رهبران همدلی نشان می‌دهند، محیطی امن و راحت برای آنها ایجاد می‌کنند. ارتباطات باز، که منجر به همکاری، تعامل و بهره وری بهتر می شود. آنها همچنین اعتماد، وفاداری و احترام تیم خود را به دست می آورند.

راه‌های عملی زیادی وجود دارد که رهبران می‌توانند از طریق آنها همدلی نشان دهند. برای مثال، آنها می‌توانند فعالانه گوش دهند، سؤال بپرسند، احساسات را تأیید کنند و با اعضای تیم خود همدلی کنند. همچنین می‌توانند بازخورد سازنده بدهند، در برنامه‌های خود انعطاف‌پذیر باشند، و آنها را اولویت‌بندی کنند.

– بریجت رید،

13. برای بدترین ها آماده شوید و به بهترین ها امیدوار باشید

“یک چیزی که من به عنوان یک رهبر قدردانی می کنم این است که همه چیز همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. در واقع، با وام گرفتن از قانون مورفی، هر چیزی که ممکن است اشتباه پیش برود، معمولاً در بدترین زمان ممکن اشتباه می شود. بنابراین، مهم است که خود را آماده کنید. ذهنیت برای شکست‌ها. در سال‌هایی که به عنوان رهبر در استارت‌آپ‌های مختلف، آموخته‌ام که ضروری است همیشه برای بدترین‌ها برنامه‌ریزی کنیم و به بهترین‌ها امیدوار باشیم. بسیاری از چیزها در تجارت خارج از کنترل ما هستند. بنابراین، ما باید منتظر موقعیت های دشوار باشیم و برنامه هایی برای مقابله با آنها ایجاد کنیم و در عین حال سخت تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که به اهداف خود رسیده ایم.”

-لوگان نگوین، MIDSS

14. محدودیت های خود را درک کنید

“درک محدودیت های خود یکی از مهم ترین درس هایی است که آموخته ام. صرف نظر از اینکه چقدر موفق می شوید، همیشه باید مواردی را که نیاز به بهبود دارند تصدیق کنید.

“به عنوان یک رهبر تازه ارتقا یافته در شرکت قبلی خود، در پذیرش مسئولیت هایی که وجود داشت مشکل داشتم.من در استخدام، و مدیریت افراد تجربه نداشتم و یادگیری این مهارت ها مدتی طول کشید. در سمینارها و کارگاه ها شرکت کردم، آخرین تحقیقات را خواندم و با کارشناسان مشورت کردم. من مهارت هایم را تقویت کردم و توانستم با گذراندن این روند با موفقیت رهبری کنم.

همانطور که از تجربه آموخته ام رهبران موفق دارای فروتنی هستند. تنها با شناخت نقاط ضعف و غلبه بر آنها می توانید به برتری واقعی دست یابید.

-پیت اورینگ، مدیریت اتوپیا

15. نفس خود را قربانی کنید

“یکی از مهمترین چیزهایی که آموخته ام این است که منیت خود را قربانی کنم، روی افراد اطراف خود تمرکز کنم و بفهمیم که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند. ممکن است برخلاف آنچه شما اعتقاد دارید به نظر برسد، اما رهبری همیشه به شما مربوط نمی شود – بلکه در مورد آن است. هر چه بیشتر از پتانسیل آنها استفاده کنید و به رشد آنها کمک کنید، به عنوان یک رهبر بیشتر رشد خواهید کرد. بنابراین، مهم است که به کارمندان خود گوش دهید، زیرا آنها بخش مهمی از سازمان شما هستند.

“اگر نظرات آنها را در نظر نگیرید، ممکن است نشنیده باشیدکه کسب و کار به چه چیزی نیاز دارد یا خواسته های آنها چیست. نمی توانید دیدگاه های متفاوتی را مشاهده کنید که می تواند موفقیت شما را افزایش دهد. صدای آنها به اندازه صدای شما مهم است. با ایجاد یک رابطه متقابل، آنها می توانند به شما در دستیابی به اهداف شرکت و همچنین افزایش روحیه کارکنان کمک کنند.”

-بن بوزای،

16. به تیم خود اعتماد کنید تا کار درست را انجام دهد

“به کارمندان خود 100% اعتماد کنید! من همیشه به تیمم اعتماد داشته ام که کار درست را انجام دهند و هرگز به ماموریت شرکت خیانت نکنم. اما برعکس، اگر نشانه ای از خیانت پیدا کنم آنها را مانند یک سیب زمینی داغ رها کرده ام. وقتی به افراد خود اعتماد می کنید، آنها سطح رضایت شغلی بالاتری دارند و بر کسب بهترین نتایج تمرکز می کنند و در نتیجه بهره وری بیشتری دارند.”

-آجی پراساد، تیم وب GMR

17. هرگز از کسی نخواهید کاری را انجام دهد که شما نمی توانید انجام دهید

“هرگز از کسی نخواهید کاری را انجام دهد که خودتان انجام نمی دادید یا در گذشته انجام نداده اید. اگر خودتان نمی دانید چگونه کار را کامل کنید یا موفقیت چگونه به نظر می رسد، نمی توانید کسی را به سمت موفقیت هدایت کنید. شما باید به طور مداوم تلاش کنید. در مورد آنچه از دیگران می خواهید آگاه باشید. یک رهبر باید بتواند در صورت نیاز وارد عمل شود و هر جنبه ای از یک پروژه یا وظیفه را به عهده بگیرد. دیگران به نتایج موفقیت آمیز برسند.”

-بن آدامز، مشاور ابزارهای وب

درباره نویسنده

برت فارمیلو موسس و مدیر عامل Terkel است، یک سایت پرسش و پاسخ که بینش صاحبان مشاغل کوچک را به موارد با کیفیت بالا برای برندها تبدیل می کند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *