نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:56 ب.ظ

5 گام برای ایجاد یک تیم مدیریتی عالی استارت‌آپ‌ها

توسط کریس مون

کلید هر کسب و کار موفق شخصی است که آن را اداره می کند و تا به حال این شخص ممکن است منحصراً شما بوده باشید. اما همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است مدیریت تمام جنبه های کسب و کار خودتان سخت تر و دشوارتر شود. همچنین احتمالاً متوجه شده اید که در برخی از نقش ها بهتر از دیگران هستید.

برای پیشبرد شرکت خود، به تیمی از مدیران با ترکیب مناسبی از مهارت ها نیاز دارید. یک تیم مدیریت برنده می تواند به طور موثر برای آینده برنامه ریزی کند و همچنین به طور موثر با هر چالش یا فرصتی که ممکن است پیش بیاید مقابله کند. شما تیمی می خواهید که مشتریان شما را درک کرده و به آنها اهمیت می دهد و همچنین می داند که چگونه سود ببرد.

اگر به دنبال راه‌اندازی یا توسعه یک تیم مدیریتی هستید، برای دریافت راهنمایی به ادامه مطلب بروید.

مراحل ساخت تیم مدیریت

1. مشخص کنید به چه مهارت هایی نیاز دارید

نقش هایی که نیاز دارید و مهارت های مورد نیاز برای پر کردن آنها به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی، انواع مشاغل مورد نیاز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مدیر عامل: برای بسیاری از صاحبان کسب و کار، نقش رهبر نقشی است که به طور طبیعی به عهده می گیرند. اما اگر مهارت‌های شما در جای دیگری نهفته است، یا ترجیح می‌دهید روی حوزه خاصی از کسب‌وکارتان تمرکز کنید، ممکن است استخدام یک مدیر عامل منطقی‌تر باشد. این به ویژه در مواردی است که کارآفرینان در نوآوری خوب هستند و می‌خواهند زمان بیشتری را صرف توسعه محصول کنند، نه اینکه درگیر مدیریت روزمره کسب‌وکار باشند.

استخدام یک مدیر عامل، البته، یک تصمیم مهم است و شما به فردی نیاز دارید که نه تنها دارای مهارت های رهبری عالی و زیرکی تجاری قوی باشد، بلکه به همان اندازه به کاری که شرکت شما انجام می دهد علاقه مند باشد و برای شما آسان باشد که با او همکاری کنید.

CFO: این فرد باید دارای مغز مالی عالی، مهارت های گزارش دهی خوب و جزئیات محور باشد. برای برخی از مشاغل کوچک، خدمات مالی اولیه ارائه شده توسط حسابدار یا حسابدار ممکن است برای نیازهای آنها کافی باشد. با این حال، اگر فاقد استراتژی مالی هستید و به کسی نیاز دارید که اطلاعات عملی را برای اطلاع رسانی تصمیمات شما ارائه دهد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که یک مدیر مالی استخدام کنید.

موقعیت‌های خاص دیگری نیز وجود دارد که اغلب به کمک یک مدیر مالی نیاز دارند، به عنوان مثال، شما در حال جمع‌آوری بودجه از خارج، گسترش به بازارهای جدید، تجربه رشد سریع یا آماده‌سازی برای خرید هستید.

یک گزینه محبوب استفاده از یک مدیر مالی پاره وقت است، زیرا بسیاری از کسب و کارها به راهنمایی ارائه شده توسط یک مدیر مالی نیاز دارند اما نمی توانند به طور تمام وقت یک مدیر مالی را استخدام کنند.

مدیر عملیات – شاید کسب و کار شما عملیات پیچیده ای داشته باشد یا در حال برنامه ریزی برای توسعه باشید که این امر باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود. یا شاید کار کردن بر روی استراتژی و در عین حال نظارت بر عملیات روزانه برای شما دشوار است. در این مورد، استخدام یک مدیر عملیات می تواند زمان شما را برای تمرکز روی تصویر بزرگتر به جای گرفتار شدن در جزئیات آزاد کند. به دنبال کسی باشید که همیشه به دنبال راه هایی برای پیشرفت باشد.

مدیر بازاریابی – اگر زمان یا تخصص لازم برای توسعه نام تجاری خود، جایگاه محصولات و ارسال پیام های خود را ندارید، باید سریعاً یک متخصص بازاریابی بیاورید.

فروشنده/مدیر فروش – اکثر استارت آپ ها در ایجاد درآمد مشکل دارند، حتی اگر آگاهی از بازاریابی و برندشان خوب باشد. فروشندگان نوع بسیار خاصی از افراد هستند، بنابراین شما همچنین باید بدانید که چگونه آنها را مدیریت کنید و به درستی آنها را تشویق کنید. هنگامی که چند فروشنده در تیم خود پیدا کردید و به کسی نیاز دارید که فرآیند فروش شما را مدیریت کند، سپس فردی را به عنوان سرپرست تیم فروش خود استخدام کنید.

همانطور که اشاره کردیم، سطح مهارت های مورد نیاز برای هر یک از این نقش ها از تجارتی به کسب و کار دیگر متفاوت است. شما همیشه به یک مدیر سطح هیات مدیره یا C نیاز ندارید (و نه ممکن است بتوانید از پس هزینه های خود برآیید). و به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، به‌ویژه اگر تازه تاسیس شده‌اید، ممکن است تعدادی از این نقش‌ها توسط همان شخص پوشش داده شود.

2. مهارت هایی را که در حال حاضر دارید مشخص کنید

وضعیت فعلی کسب و کار خود را بررسی کنید و به تیم موجود خود نگاه کنید. چه کسی مسئول کدام حوزه تجاری است؟

یک تمرین خوب این است که بیوگرافی کوتاهی از تیم خود – از جمله خودتان – بنویسید و مهارت های هر یک از کارکنان را شناسایی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که نقاط قوت و ضعف شما کجاست. سپس باید روی رفع این نقاط ضعف تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که تخصص کافی برای هر حوزه مهم تجاری اختصاص داده شده است.

3. جاهای خالی را پر کنید

اگر شکاف مهارتی را مشاهده کردید، به بهترین راه برای رفع آن فکر کنید.

آیا فردی در تیم فعلی شما می تواند برای این نقش مناسب باشد؟ ارتقاء از درون به شما این فرصت را می دهد که کارکنان با پتانسیل رهبری را شناسایی و ارزیابی کنید. اگر به یک کار کوتاه مدت یا شغلی نیاز دارید که فقط به کمک دوره ای نیاز دارد، بهتر است به جای استخدام یک کارمند دائمی، برون سپاری کنید.

شما همچنین می توانید اعضای قوی هیئت مدیره خود را احاطه کنید (که به جای حقوق برای سهام کار می کنند)، و این اغلب می تواند تیم را به اندازه کافی تقویت کند.

گزینه های زیادی وجود دارد، اما از استخدام فردی جدید با مهارت هایی که کسب و کار شما نیاز دارد نترسید. داشتن ترکیبی از استخدام های داخلی و خارجی خوب است. پس زمینه های متنوع با اهداف همسو چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

4. افراد مناسب را استخدام کنید

رهبران مناسب به هدایت شرکت شما به سمت موفقیت کمک می کنند. با این حال، استخدام اشتباه از یک موقعیت عالی، می تواند عواقب مخربی داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام استخدام برای تیم مدیریت خود به خاطر بسپارید:

  • ما قبلاً به تنوع اشاره کردیم. استخدام افراد با تجربیات و سوابق مختلف که می توانند دیدگاه ها و ایده های متفاوتی را ارائه دهند، به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
  • به دنبال تجربه رهبری قبلی باشید. این همیشه به تجربه صنعت یا سطح تخصص کسی در یک زمینه خاص نیست. به عنوان مثال، بهترین فروشنده ممکن است بهترین رهبر تیم فروش شما نباشد.
  • منتظر کاندیدای مناسب باشید. اگر تناسب ایده‌آل را پیدا نکرده‌اید، احتمالاً بهتر است به جای استخدام فرد نامناسب، تا زمانی که این کار را انجام نداده‌اید مقاومت کنید. بیشتر افراد زمانی که در کار غرق می‌شوند، استخدام می‌شوند، که همیشه منجر به تصمیم‌گیری اشتباه می‌شود. اگر برای پیدا کردن کسی مشکل دارید، شروع به شبکه سازی کنید، جستجوی شغل خود را گسترش دهید یا از یک شرکت جستجوی اجرایی استفاده کنید.    فرهنگ مهمترین چیز با استخدام در یک شرکت کوچک است. از مصاحبه استفاده کنید تا واقعاً بفهمید آن شخص کیست. دریابید که چه چیزی به آنها انگیزه می دهد، چقدر سخت کار می کنند و چه ارزش هایی دارند. آیا اینها با ارزش های شرکت شما همخوانی دارند؟ به نوبه خود، داشتن یک فرهنگ قوی و کاملاً تعریف شده به شما در جذب و حفظ استعدادها کمک می کند، بنابراین بر تعریف و انتقال آن به کارمندان فعلی و آینده خود تمرکز کنید.

5. به ساخت و توسعه تیم مدیریت خود ادامه دهید

بنابراین شما در استخدام افراد مناسب برای موقعیت های مناسب موفق شده اید – حالا چه؟ همانطور که یک قدم به عقب بر می‌دارید و افسار را به افراد دیگر می‌سپارید، باید بدانید که آن‌ها در حال انجام این کار هستند.

اطمینان حاصل کنید که اهداف روشنی را تعیین کرده اید، بررسی های منظمی را برای نظارت بر عملکرد، و ارائه آموزش و توسعه انجام دهید. به تیم مدیریت خود آنچه را که برای انجام وظایف خود به خوبی نیاز دارند، بدهید و راه هایی را برای پاداش عملکرد خوب در نظر بگیرید.

بدانید که نیازهای کسب و کار شما در طول زمان تغییر می کند و مهارت های مختلفی در مراحل مختلف مورد نیاز است. به بررسی و رسیدگی به شکاف های مهارتی ادامه دهید تا در هر مرحله تیم مناسبی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

بالاخره مراقب همکاران باشید . اخراج کارکنان بسیار پرهزینه است و اغلب به فرهنگ یک کسب و کار آسیب می رساند. یک تیم با کارایی بالا ایجاد کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *