نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 2:35 ق.ظ

8 سوال مهم که قبل از گرفتن وام تجاری باید بپرسید

مایک کاپل

چه ده‌ها سال است که شما به مشتریان کمک می‌کنید یا به تازگی اولین سرمایه‌گذاری خود را شروع کرده‌اید، ممکن است برای کمک به ایجاد کسب‌وکار خود نیاز به گرفتن وام داشته باشید. اما، گرفتن وام تجاری یک فرآیند ظریف است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

فکر گرفتن وام (یا حتی چندین وام) ممکن است شما را بترساند. به هر حال، این یک گام بزرگ در کسب و کار است. اما، گاهی اوقات کسب و کار شما به آن کمک اضافی نیاز دارد تا بتواند رشد کند و موفق شود.

انتخاب برای گرفتن وام تجاری همیشه یک تصمیم آسان نیست، به خصوص اگر بدهی های دیگری دارید که نگران آن باشید. قبل از درخواست، این هشت سوال وام تجاری را از خود بپرسید. و مثل همیشه، قبل از هر حرکتی حتما با حسابدار خود مشورت کنید.

1. آیا واقعاً به وام تجاری نیاز دارم؟

اول از همه، باید این سوال بسیار مهم (و شاید مهم ترین) را از خود بپرسید: آیا واقعاً به وام تجاری نیاز دارم؟ آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید، گرفتن وام در زمانی است که مجبور نیستید. شما هرگز نباید بدهی اضافی را صرفاً به خاطر مشکل آن بپذیرید. ناگفته نماند، گرفتن وام می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر یک استارت آپ جدید هستید.

قبل از هر حرکتی ابتدا مشخص کنید که آیا واقعاً به وام تجاری نیاز دارید یا خیر. قبل از رفتن به مسیر وام، همه راه ها را کاوش کنید. به عنوان مثال، می توانید از سرمایه گذاران فرشته، دوستان یا خانواده کمک بگیرید. یا، می توانید برای کمک به تامین مالی کسب و کار خود برای کارت اعتباری تجاری درخواست دهید.

2. برای چه چیزی به بودجه نیاز دارم؟

اگر تشخیص دادید که زمان آن رسیده است که وام بگیرید، سوال بعدی وام تجاری که باید از خود بپرسید این است که برای چه چیزی به بودجه نیاز دارید. ممکن است به پول وام نیاز داشته باشید تا:

  • کسب و کار خود را شروع کنید
  • خرید تجهیزات جدید
  • موجودی را ذخیره کنید
  • کارمندان را استخدام کنید
  • شرکت خود را بازاریابی کنید
  • بهبود جریان نقدی
  • کسب و کار خود را گسترش دهید

 دقیقاً آنچه را که برای آن به بودجه نیاز دارید محدود کنید. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام نوع وام برای کسب و کار شما مناسب است. شاید شما به تازگی سفر کارآفرینی خود را آغاز کرده اید. اگر چنین است، وام خرد SBA ممکن است محل خوبی برای شروع باشد.

3. چقدر باید وام بگیرم؟

در مرحله بعد، باید دقیقاً مشخص کنید که چقدر باید قرض بگیرید. بنابراین، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ خوب، این به چند عامل بستگی دارد، مانند:

  • برنامه ای که برای استفاده از بودجه دارید
  • فروش ناخالص سالانه شما
  • بدهی موجود

نوشتن یا به‌روزرسانی طرح کسب‌وکارتان می‌تواند نقطه شروع خوبی برای تعیین میزان وام‌تان باشد. یک طرح تجاری خوب می تواند به شما در مدیریت پولتان کمک کند و نشان دهد که چه چیزی برای کسب و کار کوچک شما مفید است. به علاوه، وام دهندگان معمولاً دوست دارند چیزی به صورت مکتوب در مورد اینکه چرا به وام نیاز دارید و نحوه بازپرداخت آن را دارید.

4. امتیاز اعتباری و سابقه من چگونه است؟

امتیاز اعتباری و سابقه شما می تواند باعث شود که آیا وام دریافت کنید یا نه. و وام دهندگان معمولاً به تاریخچه اعتباری شخصی و تجاری و امتیاز شما نگاه می کنند. بنابراین قبل از شروع فرآیند درخواست وام، از خود بپرسید، “گزارش اعتباری من چگونه است؟”

قبل از هر اقدامی با وام، به امتیازات و سابقه کسب و کار و اعتبار شخصی خود نگاه کنید – به خصوص اگر در دنیای کارآفرینی تازه کار هستید.

درخواست گزارش اعتباری از یک آژانس معتبر را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بتوانید به گزارش های اعتباری بانک یا شرکت های کارت اعتباری خود دسترسی داشته باشید. هنگام بررسی گزارش های خود، به خاطر داشته باشید که هر چه امتیاز اعتباری شما بالاتر باشد و سابقه شما بهتر باشد، احتمال دریافت وام بیشتر می شود.

5. چه زمانی به بودجه نیاز دارم؟

آیا به وجوه وام در هر زمان زودتری نیاز دارید؟ یا می توانید کمی صبر کنید؟ اینکه چقدر سریع به وجوه نیاز دارید می تواند بر وام(هایی) که می توانید درخواست دهید تأثیر بگذارد.

برخی از وام ها می توانند ظرف یک یا دو روز در دسترس باشند. وام های دیگر، نه چندان. بسته به نوع وامی که به آن توجه دارید، ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا وام دهنده درخواست شما را تأیید کند و وجوه را توزیع کند.

هنگام بررسی انواع مختلف وام ها، در نظر بگیرید که چقدر سریع به وجوه نیاز دارید. اما به خاطر داشته باشید که پول سریع معمولا برابر با پول گران است (به عنوان مثال، نرخ بهره بالاتر).

6. چه بدهی دیگری دارم؟

قبل از اینکه بدهی جدیدی بپذیرید، تعیین کنید چه مقدار بدهی دیگر دارید. به هر حال، اگر در حال غرق شدن در آن هستید (و اگر بتوانید از آن اجتناب کنید، نمی خواهید بدهی بیشتری بگیرید). ناگفته نماند، داشتن یکسری وام های معوق می تواند بر توانایی شما برای تضمین وام دیگر تأثیر بگذارد.

نگاهی بیندازید تا ببینید به چه کسی بدهکار هستید و چه مقدار بدهی معوق دارید. یک ل را کامپایل کنید

از بدهی شماست در صورت شک، با وام دهنده در مورد گزینه های خود صحبت کنید.

7. هزینه وام برای من چقدر است؟

قبل از درخواست وام تجاری، چاپ دقیق آن را بخوانید و از خود بپرسید، این وام در دراز مدت چقدر برای من هزینه دارد؟

هنگام بررسی وام ها، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • نرخ بهره
  • هزینه ها
  • جریمه ها
  • چقدر وام می گیرید

اگر مراقب نباشید، ممکن است بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کردید بپردازید و درگیر وامی شوید که توانایی پرداخت آن را ندارید. بنابراین توصیه من به شما این است: قبل از گرفتن وام، تکالیف خود را انجام دهید تا بدانید در چه چیزی هستید.

8. چگونه برای وام اقدام کنم؟

باور کنید یا نه، درخواست وام کسب و کار کوچک فقط یک شبه اتفاق نمی افتد. مدتی زمان، کاغذبازی و در برخی موارد صبر زیادی می طلبد. بنابراین سوال مهم دیگری که باید از خود بپرسید این است که چگونه برای دریافت وام اقدام می کنید.

برای درخواست وام، باید:

  • تحقیق خود را در مورد گزینه های وام انجام دهید (یعنی تعیین کنید برای کدام وام می خواهید درخواست دهید)
  • اطلاعات اعتباری خود را بررسی کنید
  • به دنبال وام دهنده باشید
  • اسناد لازم را برای وام دهنده خود جمع آوری کنید
  • درخواست وام خود را تکمیل کنید
  • پرسیدن سوالات مناسب وام تجاری از همان ابتدا

به خاطر داشته باشید که احتمال عدم دریافت وام پس از درخواست وجود دارد. اگر رد کردید، تسلیم نشوید. در عوض، برای وام دیگری درخواست دهید یا گزینه های تامین مالی دیگر را بررسی کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *