نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:22 ب.ظ

دیجیتالی شدن ، دوی سرعت و ماراتن است

18 مه 2023

در بازار پرشتاب امروزی، که تعدادی موارد پیشران در صنعت و تولید را با روندهای فناوری در حال پیشرفت و در حال ظهور ترکیب می‌کند، در میان کارگاه‌های ماشین‌آلات در هر اندازه و همچنین بخش‌های بزرگ تولید نیاز به بهره‌برداری بیشتر از ماشین‌های CNC وجود دارد.

به آن به عنوان دوی سرعت و ماراتن فکر کنید. دوی سرعت نشان دهنده نیاز شما برای رسیدن سریع به رقبا است، در حالی که  دوی ماراتن با سرعت ثابتی است که برای مسافت طولانی لازم است، زیرا فناوری و منابع تجاری موجود دائماً در حال تکامل هستند.

چندین مورد برای این مسابقه وجود دارد.

اول، توسعه سریع ماشین هوشمند مستلزم آگاهی مداوم از هر جنبه ای از عملکرد آن ماشین ابزار است – از وضعیت مجموعه های ماشین تا فرسودگی ابزار گرفته تا در دسترس بودن ابزار در نزدیکی منطقه برش تا سرعت ها، تغذیه، دما و فشارهای مختلف روی ماشین و نیز درک دقیقی از چگونگی و زمان تغییر آنها.

با ظهور ماشین‌های کاملا مجازی و شبیه‌سازی ماشین‌کاری مجازی، ما چشم‌انداز دیجیتالی‌سازی امروزی را به‌عنوان صحنه‌ای می‌بینیم که در آن آموزش، طراحی‌های ماشین‌های جدید یا اقتباس‌شده، راه‌اندازی تا قسمت اول شروع کار همگی فشرده می‌شوند، در حالی که دقت را حفظ نموده و یا بهبود می‌بخشند.

روند دیگری که در ماشین‌های هوشمند می‌بینیم، پیوند اندازه‌شناسی با ماشین ابزار است که از طریق CNC انجام می‌شود، بنابراین قطعات واقعی تولید شده فوراً با یک فایل CAD مقیم مقایسه می‌شوند و ماشین یاد می‌گیرد که خود را در حین کار تنظیم کند. تغییرات در سینماتیک ماشین بلافاصله شناسایی و در شرایط فعلی برش برای حفظ دقت قطعه اعمال می شود. این توسعه هم برای سازندگان ماشین و هم برای مشتریان نهایی در جامعه CNC مفید خواهد بود.

در مرحله بعد، مفهوم دوقلو دیجیتال در حال تکامل به بازسازی چشم‌انداز طراحی و مهندسی ماشین‌ها ادامه می‌دهد و اجازه می‌دهد تا انواع مفاهیم در یک محیط مجازی، قبل از خم شدن اولین قطعه فلزی، آزمایش شوند. این فرآیند شامل تمام حرکات و سرعت‌های ماشین، حتی عملیات مفصل‌سازی رباتیک و ماشین‌کاری، برای تعیین تمام برخوردهای احتمالی یا سایر خطاها در مرحله طراحی است. رویایی که امروز و در آینده برای ماشین سازان به حقیقت پیوست. شما راه حل های بهتری را برای مشتریان خود ایجاد می کنید، بسیار سریعتر و با هزینه کمتر.

با Run MyVirtual Machine برای کاربران ماشین، پلت فرم جدید CNC با نرم افزاری برای ایجاد مفهوم جهانی دوقلو دیجیتال، سخت افزار قدرتمند و امنیت فناوری اطلاعات یکپارچه ارائه می شود و SINUMERIK ONE را به یک CNC آینده نگر تبدیل می کند که باعث تحول دیجیتال در دستگاه صنعت ابزار می شود.

به همین ترتیب، کف مغازه هوشمند اکنون برای فروشگاه‌های ابزار و قالب‌ساز کوچک، و همچنین بخش‌های تولید بزرگ در شرکت‌های چند ملیتی یک واقعیت است. از آنجایی که روبات‌ها و اتوماسیون مرتبط با ماشین‌های هوشمند امروزی در سطح کارگاه ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، هدف تولید با شفافیت کامل 24 ساعته و 7 روز هفته در کف دست شما روی یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی ممکن است کمی دور باشد.

سیستم‌های قدیمی را می‌توان به‌روزرسانی کرد و اغلب در صورت نیاز با برندهای مختلف کنترل‌کننده ارتباط برقرار کرد تا این انتقال را فعال کند. بهترین اقدام شما این است که یک سازنده ماشین قابل اعتماد یا شریک یکپارچه سازی سیستم را پیدا کنید تا به شما کمک کند بهترین مسیر را برای عملیات شما نشان دهد. در محیط کسب و کار امروزی، چنین شرکایی می توانند دارایی های ارزشمندی برای عملیات شما باشند.

به عنوان مثال، با پلتفرم زیمنس Xcelerator ما، تمام عناصر طراحی، جذب مواد، تولید ماشین، بازخورد کاربر نهایی و حتی مصرف کننده را می توان در سناریوی طراحی ادغام کرد. این جنبه ماراتن است، اما اینطور است، فقط به این دلیل که این یک اکوسیستم همیشه در حال تکامل است که سخت افزار، نرم افزار، برنامه های شخص ثالث و توسعه یافته توسط کاربر را در خود جای داده است که همچنان به تولید، نظارت و تصویر مدیریت داده ها عضله می بخشد. شرکت شما. در درازمدت، ساختن و حفظ اکوسیستم شما فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. این نیاز به نگرش باز و تمایل به دویدن در مسیر درست دارد.

زیمنس در مواجهه با دیگر موضوع ماراتن مهارت‌های کارگری، متعهد به کار با کسانی است که امروز و همچنین دانش‌جویان، مدارس تجاری و دانشگاه‌ها برای افزایش آمادگی آن‌ها برای انجام وظایف مورد نیاز – امروز و آینده، کار می‌کنند. ماژول برنامه Run MyVirtual Machine  می تواند به هر فردی که ممکن است روی یک ماشین ابزار خاص کار کند – از طراحان اولیه گرفته تا برنامه نویسان قطعه، اپراتورهای ماشین و همچنین پرسنل تعمیر و نگهداری فروشگاه کمک کند. این برنامه بصری همچنین دانش جویان را قادر می سازد تا مهارت های خود را به سرعت در وظایف کاری فعلی و آینده خود به کار گیرند. از مراکز کاربردی فنی فیزیکی و مجازی خود، ما نیروهای کار امروز و فردا را درگیر می کنیم تا آنها را برای مسابقه طولانی تولید پیشرفته آماده کنیم.

واقعیت ساده این است که تولیدکنندگان در هر اندازه برای رقابتی ماندن به دیجیتالی شدن نیاز دارند. حتی اگر شاخص های کلیدی عملکرد شما ثابت بماند، باید شرکت خود را از جدیدترین فناوری استفاده کنید

logies و مسیرهای دیجیتال پروتکل های OEE و جمع آوری داده های تولید امروزی شما را به خط پایان نمی رساند.

تکنیک‌های اضافی موجود برای آن کوتاه‌مدت و بلندمدت شامل مفهوم اثبات‌شده کنترل تطبیقی است که به ماشین ابزار اجازه می‌دهد فوراً به تغییرات موجودی مواد و شرایط برش پاسخ دهد، در حالی که برنامه Manage MyResources ما در دسترس بودن و بهره‌وری ماشین‌های CNC شما را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. از طریق مدیریت ابزار و برنامه نسل بعدی. این ابزارها به عنوان استاندارد ارائه می شوند و برای پیاده سازی در عملیات شما فقط به زمان های آموزشی کوتاه نیاز دارند.

دیجیتالی شدن یک شبه اتفاق نمی افتد، هم یک دوی سرعت و هم یک ماراتن است، زیرا چشم انداز در حال تغییر در اتوماسیون، IT/OT و دیگر واقعیت های کارخانه به طور مداوم در حال تغییر است. نکته کلیدی این است که شروع به دیجیتالی کردن تولید خود و ادامه روند با پیش بینی این تغییرات کنید.

یک عامل حیاتی در دنیای ماشین‌کاری امروزی هوش مصنوعی است که به‌عنوان چیز بزرگ بعدی به جلوی ماشین‌ها رخ مینماید. به زودی، هوش مصنوعی بر روی ماشین ابزار، ساخت و تجهیزات افزودنی که به دست می آورید برای تصمیم گیری در زمان واقعی در مورد تعمیر و نگهداری پیش بینی، مدیریت تراشه، ضایعات، راندمان زمان تولید، حتی تحویل و زمان بندی کار، بر اساس مسیر در حال انجام خواهد بود. ثبت عملکرد شما و نیازهای مشتریان شما. هدف از حداکثر کردن دقت قطعه و سطوح تولید بالاتر با زمان چرخه کمتر و حداقل زمان خرابی ممکن چندان دور از دسترس نیست.

بنابراین، در پایان، این دوی دیجیتالی را هم به عنوان یک دوی سرعت و هم یک ماراتن در نظر بگیرید. مطمئن شوید که کفش مناسب دارید.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *