نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:29 ق.ظ

عبور از مسیر واگذاری مدیریت

14 ژانویه 2023- اشلی والترز

جک ولش یک بار گفت: “قبل از اینکه مجبور شوی تغییر کن.” بسیاری از صاحبان یا رهبران کسب و کار، قبل از اینکه لازم باشد، برنامه ای برای انتقال کسب و کار در نظر نمی گیرند.

چرا اینطور است؟ شاید به این دلیل که برای همه افراد درگیر بسیار احساسی است. هیچ کس تغییر را دوست ندارد زیرا باعث استرس می شود. ترس از ناشناخته وجود دارد. اما تغییر برای رشد ضروری است.

به مدت نه سال، من این فرصت را داشتم که رهبری Onex، تولید کننده کوره های صنعتی در ایری، پنسیلوانیا را بر عهده بگیرم. به خوبی به یاد دارم که در روزهای پس از پذیرفتن پیشنهاد پدرشوهرم برای تبدیل شدن به مدیر کل شرکت، چقدر استرس و نگرانی داشتم. یکی از دوستان به زودی مرا آرام کرد و گفت: “شما فقط می توانید یک فیل را یک بار گاز بگیرید.”

با گذشت زمان، به یک ریتم دست یافتم. من به طور طبیعی یک حل کننده مشکل بودم، منابعی را که برای هدایت موفقیت آمیز کسب و کار از طریق تحول نیاز داشتم، پیدا کردم.

هدف اصلی من از چرخاندن کسب و کار خانوادگی، ایجاد ثروت مالی برای کارمندان و اطمینان از اینکه به مشتریانمان خدمات خوبی ارائه می شود، محقق شده است – اما تنها از طریق کمک بسیاری از افراد در طول سفر. هنگامی که من و شوهرم درو در سال 2018 کسب و کار را از پدرش خریدیم، بسیار متفکر بودیم که چگونه کسب و کار را تغییر دهیم، زیرا می دانستیم که اکثر مشاغل خانوادگی به نسل سوم نمی رسند. اکنون زمان آن است که مشعل را به رهبران بعدی شرکت بسپارم.

در سال جدید، نقش من از رهبر به مدافع تغییر خواهد کرد. به عنوان رئیس هیئت مدیره Onex، وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که استراتژی شرکت درست است و مردم منابع و پشتیبانی لازم برای موفقیت را دارند.

آیا می توانم ۹ سال دیگر بمانم و رهبری کنم؟ مطمئن هستم. اما من کاری را که به بهترین نحو انجام می‌دهم انجام دادم—چیزها را اصلاح کردم. زمان انتقال فرا رسیده است تا رهبری جدید بتواند کسب و کار را به گونه‌ای رشد دهد که من هرگز تصورش را نمی‌کردم.

در اینجا چند توصیه برای صاحبان مشاغلی وجود دارد که ترجیح می دهند قبل از اینکه مجبور شوند تغییر کنند:

زودتر برنامه ریزی کنید

از قبل، مانند سالها، برای انتقالی که روزی در کسب و کار شما رخ خواهد داد، برنامه ریزی کنید. از خود بپرسید: دوست دارید میراث شما چه باشد؟ به آنچه برای شما مهم است فکر کنید. آیا می خواهید این کسب و کار برای سال های آینده در جامعه باقی بماند؟ یا پیوستن نیروها با شرکت دیگری در یکپارچگی صنعت مهم است؟

تربیت نسل بعدی

مهم نیست که انتخاب شما برای خروج از کسب و کار چیست، باید نسل بعدی رهبران را آموزش دهید. در مراحل اولیه انتقال، رهبران جوان را با استراتژی کسب و کار، ماموریت و ارزش های اصلی آشنا کنید. آنها را در تصمیمات سخت بگنجانید، در مورد تمام سناریوهای ممکن با آنها صحبت کنید و توضیح دهید که چرا تصمیمی را گرفته اید. همیشه مربی و راهنما باشید و به افراد کمک کنید تا رشد کنند و به اهدافشان برسند.

انتقال در طول زمان

یک دوره گذار داشته باشید تا همه وقت داشته باشند اطلاعات و وظایف را به شیوه ای منظم منتقل کنند. ما از 90 روز برای واگذاری وظایف و انتقال روابط استفاده کردیم. اکنون، برای بررسی مسائل عملیاتی، همراه با جلسات مالی ماهانه، به شش ماه تماس تلفنی هفتگی تغییر خواهیم کرد. در نهایت، در صورت نیاز به جلسات سه ماهه هیئت مدیره و بررسی های غیررسمی می رویم.

پرطرفدارترین سوالی که این روزها برایم پیش می آید این است که “بعد چه خواهید کرد؟” پاسخ من این است: “راستش نمی دانم.” (اگرچه قصد دارم به نوشتن این ستون ادامه دهم.) اما می توانم به شما اطمینان دهم که در کمک به دیگران برای رسیدن به اهدافشان مشارکت خواهم داشت. من به فرصت‌هایی که با ارزش‌های اصلی من صادق است، «بله» می‌گویم. من نمی گویم “خداحافظ”

در حالی که این انتقال از نظر احساسی مثل بارداری است، شروع یک فصل جدید هیجان انگیز برای من است.

اشلی والترز تا سال 2022 رئیس شرکت Onex بود و نویسنده کتاب Leading with Grit and Grace است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *