نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:34 ق.ظ

اگر شما استراتژی را تعیین کرده اید، اکنون هم ترازکردن آن را برگزینید

15 فوریه 2023-کارولین هندریکسون-نشان‌واره تأثیرات 250×50 (002)-پانل نخبگان IndustryWeek از مشارکت کنندگان عادی.

در این برهه از سال، بیشتر کسب و کارها اهداف خود را تعیین کرده اند، آخرین آخرین نکات را بر روی برنامه های استراتژیک خود می گذارند، استراتژی خود را خارج از سایت تکمیل می کنند و برنامه امسال را برای کارمندان ارائه می کنند. بازی ادامه دارد!

جیم هاردی، مدیر عامل در Traeger Pellet Grills، به من گفت که سال 2023 برای شرکت‌هایی مانند او که در طول همه‌گیری پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، «ماموریت ها حیاتی» است. او گفت که تیم رهبری او “استقرار استراتژی ما را به پایین ترین سطوح سازمان می کشاند.”

اجرای قدرتمند امری کلیدی است – افراد در خط مقدم باید اولویت های شرکت را درک کنند و آماده و قادر به گرفتن تصمیماتی باشند که تفاوت ایجاد می کند. اجرای استراتژی در سه ماهه اول و دوم رقبا را در صنعت هاردی متمایز می کند.

کسب‌وکارها به دنبال اتخاذ تدابیر اضافی هستند تا مطمئن شوند که به برنامه‌های خود می‌رسند. در حالی که وارد سال 2023 می شویم، همسویی برای اجرای استراتژی ضروری است.

گلن تلاک، مدیرعامل بازنشسته Lakeside Foods and Manitowoc، گفت: «آنچه که من با حضور در هیئت‌های مختلف دیده‌ام، این است که هرکسی روش مدیریت خود را دارد. اما اگر همسویی نداشته باشید، کار نمی‌کند. “

تراز شدن

همسویی مجموعه‌ای از شیوه‌ها و روش‌های کار است که در تمام سطوح سازمان‌های با عملکرد بالا نفوذ می‌کند – از بالا تا خط مقدم. همسویی یک کارمند، که بر اقدامات روزمره آنها تأثیر می گذارد، می تواند از صفر یا حتی منفی (بی علاقگی و خرابکاری)، تا تعالی و تعهد کامل باشد.

درجه همسویی یک فرد یک انتخاب شخصی است. با این حال، اکثر مردم آن را اینگونه نمی بینند. آن‌ها فکر می‌کنند که یا همسو هستند یا نه . علاوه بر این، آنها چارچوب یا زبانی برای سنجش سطح همسویی که دارند یا می دانند چگونه آن را تغییر دهند، ندارند.

اغلب، کارمندان به تصمیمی بر اساس احساسی که دارند یا اینکه با آن موافق هستند یا نه، واکنش نشان می دهند. مردم تمایل دارند ببینند چه چیزی اشتباه است و در آن گیر می کنند تا اینکه ببینند چگونه می توانند همسو شوند.

این وظیفه مدیر اجرایی است که همسویی ایجاد کند. رهبر ارشد باید تیم ارشد خود و رهبران سطح بعدی را درگیر کند تا نظم و انضباط را برای به اشتراک گذاشتن گفتگوهای پس زمینه، گوش دادن سخاوتمندانه، فراهم کردن تالارهای گفتگو برای پرسیدن سؤال و استفاده از مدل همسویی برای آزمایش همسویی ایجاد کند.

چگونه متوجه می شوید که آیا تراز وجود ندارد؟ علائم واضحی مانند افرادی وجود دارد که اقداماتی انجام می دهند که به نظر می رسد در تضاد با استراتژی هستند یا نقاط عطف کلیدی را از دست می دهند. یک نشانه ظریف تر این است که تصمیم گیری ها سخت است – آنها خیلی طول می کشند یا مردم پس از تصمیم گیری به آنها پایبند نیستند. انجام کارها “سخت” به نظر می رسد و برای واداشتن افراد به عمل نیاز به زمان و توضیح بیشتری دارد. احساس بی انگیزگی و کم انرژی در سازمان وجود دارد. اولویت های زیادی وجود دارد و افراد همیشه آنقدر مشغول هستند که نمی توانند به درخواست های همکاران خود پاسخ دهند. همه اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد رهبران و کارمندان به اندازه کافی برای اجرای استراتژی هماهنگ نیستند.

ایجاد همسویی در یک سازمان

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که رهبران و نیروی کار شما با استراتژی و اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف 2023 شما هماهنگ هستند؟ در اینجا برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد:

1. مشخص کنید که در آن تراز مورد نیاز است (و کجا نیست). ممکن است بسیار مهم باشد که با چشم انداز هماهنگ باشید، اما نه در مورد جزئیات نحوه اداره بخش خود توسط شخص.

2. آنچه را که برای همسو شدن باید گفته شود، بگویید و سخاوتمندانه به پاسخ گوش دهید تا مردم از اشتراک افکار خود احساس امنیت کنند.

3. برای سرعت بخشیدن به روند هم ترازی، روی گوش دادن برای هم ترازی در مقابل آنچه اشتباه است تمرکز کنید

4. پس از انجام مکالمات سخت، وقتی زمان رها کردن فرا رسید، رها کنید.

5. هنگامی که تصمیم گرفته شد، آن را در اختیار داشته باشید، از آن حمایت کنید، برای آن صحبت کنید، آن را به نتیجه برسانید.

6. زمانی که رفتار یا گفتار با تصمیم همسو نیست به یکدیگر آموزش دهید.

7. برای تراز به عنوان یک تمرین معمولی تست کنید. آنچه را که فکر می کنید با آن همسو هستید دوباره بیان کنید .

8. پیشنهادهای شخصی را تشویق کنید که هنوز همسو نشده است. از تلاش برای متقاعد کردن آنها اجتناب کنید.

مهم است که بدانیم تراز دارای لایه‌هایی است. این کافی نیست که تیم های ارشد فقط بر اساس یک تصمیم یا جهت استراتژیک همسو باشند. آنها باید با پیامدهای آن تصمیم هماهنگ شوند.

یکی از شرکت‌هایی که در بخش حمل‌ونقل با آن کار می‌کنیم، در تنظیم مسیر کلی خود برای چند سال آینده و بودجه‌های آن برای سال 2023 کار بسیار خوبی انجام داد. یکی از مدیران تیم ارشد پیش‌روی کرد و سازماندهی مجدد بخش خود را اعلام کرد که شامل اضافه کردن تعدادی کارمند بود.

رهبر وقتی متوجه شد که همسالانش با او مشکلی دارند که بدون مشورت با آنها این کار را انجام می دهند، شوکه شد. چرا او می‌توانست رئیس‌هایی را به بخش خود اضافه کند، در حالی که با سازماندهی مجدد این تصور را داشتند که در بخش خود اجازه ندارند؟ نتیجه ای که همه به آن رسیدند این بود که واضح است که تیم به یکدیگر اعتماد ندارد.

اما آیا واقعاً این چیزی است که در حال وقوع است؟ احتمالا. اما به احتمال زیاد این یک مشکل همسویی بود.

به نظر می رسد، در حالی که تیم در مورد بودجه و استراتژی کلی بحث می کرد و در مورد هر دوی آنها همسو بود، آنها هرگز در مورد پیامدهای بودجه جدید بر اقدامات عمده ای که قصد اجرای آنها را داشتند صحبت نکردند. آنها با بودجه موافقت کردند و ادامه دادند. آنها در مورد معنای اعدام برای هر یک از بخش های خود بحث نکرده بودند.

این اغلب اتفاق می افتد، به خصوص با توجه به افزایش یا کاهش تعداد کارمندان، سرمایه گذاری های پروژه و تخصیص منابع. روی اهداف و جهت کلی همسویی وجود دارد، اما مکالمه اغلب وارد مذاکره مورد نیاز برای هماهنگی در مورد بخش‌هایی از شرکت نمی‌شود و هزینه‌ها کجاست. افراد و تأثیرات پروژه نیز مورد بحث قرار نگرفته است. اگر در مورد کاری که انجام می شود اختلاف نظر وجود دارد، اولین جایی که باید نگاه کرد جایی است که یک مکالمه هم ترازی وجود ندارد. کار از طریق نظم و انضباط همسویی باعث ایجاد اعتماد و سرعت در اجرای استراتژی می شود.

او توضیح می‌دهد که وقتی مدیرعامل، گلن تلاک، در سازمان همسویی کرد، «ابتدا هیچ غافلگیری و خبر بد» قانون مهمی است. همسویی واقعی شامل مکالمات شفاف است که در آن افراد آنچه را که در پس‌زمینه است برایشان به اشتراک می‌گذارند و چیزهایی را که فکر می‌کنند، اما نه لزوماً با صدای بلند بیان می‌کنند. توانایی به اشتراک گذاشتن این گفتگوهای پس زمینه به طور آشکار و صادقانه در تمام سطوح سازمان برای حفظ همسویی در طول زمان ضروری است.

گلن گفت: «مردم ممکن است بگویند که همسو هستند، اما گاهی اوقات مردم فقط چیزی را می گویند که مدیر عامل یا رهبر ارشد می خواهد بشنود. « اگر گفتگوی پس‌زمینه‌ای دارید، بگویید چیست و برای همسو شدن چه چیزی لازم است. هنگامی که تراز را به دست آوردید و آن را حفظ کردید، فقط باید تجارت را مدیریت کنید. من فکر می‌کنم که همسویی واقعی سخت‌تر از اداره کردن کسب‌وکار است.»

کارولین هندریکسون، Ph.D. مدیرعامل و شریک موسس گروه Tandem است، شرکتی که در استراتژی، سازماندهی و رهبری تخصص دارد. او بیش از 30 سال تجربه در کار با مدیران عامل، مدیران ارشد و هیئت مدیره برای دستیابی و حفظ نتایج پیشرفت در کسب و کار خود از طریق رشد و تغییر سریع دارد. او به دلیل کارش در برنامه ریزی استراتژیک، همسویی رهبری، تغییر سازمان در مقیاس بزرگ و تحول فرهنگی شناخته شده است.

https://www.industryweek.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *