نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:40 ق.ظ

چگونه افراد می توانند از نفوذ خود برای تغییرات مثبت استفاده کنند؟

20 جولای 2022

جهان درگیر بحران های متعددی است که جوامع ما را تحت فشار قرار داده است. بسیاری از مردم می خواهند سهم خود را برای محدود کردن رنج، ارتقای شکوفایی انسان و به حداقل رساندن خطرات فعلی و آینده انجام دهند. اما این عوامل تغییر اغلب تلاش می کنند تا از تمام منابع فردی خود به طور موثر برای کمک به ایجاد آینده ای بهتر برای مردم و کره زمین استفاده کنند. برای کمک به پر کردن این خلأ، آشوکا و مک‌کینزی و شرکت با Echoing Green، Generation Pledge و Catalyst 2030 همکاری کرده‌اند تا گزارشی جدید ارائه دهند – چگونه افراد با منابع بالا می‌توانند در جهت تغییر سیستمی مثبت کار کنند.

تغییر سیستمیک به جای علائم مشکلات، به علل آن می پردازد. به آن به عنوان تفاوت بین آموزش ماهیگیری به یک فرد فکر کنید در مقابل انقلابی کردن صنعت ماهیگیری برای سود بردن همه به جای عده معدودی. با چهار سال تحقیق و بیش از 100 مصاحبه با پزشکان و افراد دیگری که به دنبال حل مشکلات از طریق پرداختن به علل ریشه ای آنها هستند، هدف “نفوذ برای خوب” برای حمایت از افرادی است که می خواهند از طریق اقدام مشترک در سراسر چندگانه اجتماعی و اقتصادی به حل پیچیده ترین چالش های جامعه کمک کنند.

وقتی مردم به امور بشردوستانه فکر می کنند، اغلب به معاملات مالی مانند کمک های مالی و سرمایه گذاری فکر می کنند. این‌ها شناخته‌شده‌ترین راه‌هایی هستند که افراد در سراسر جهان با سازمان‌هایی درگیر می‌شوند که تلاش می‌کنند به چالش‌های بی‌شمار پیش روی بشریت رسیدگی کنند.

اگرچه تأمین مالی تغییرات سیستمی ممکن است یک ستون اصلی تعامل باشد، پول لزوماً همه چیز نیست. به عنوان مثال، افراد می توانند نحوه اختصاص زمان و استفاده از ارتباطات خود را برای ایجاد تغییرات قابل توجه بررسی کنند. در حالی که ایده حرکت فراتر از پول انداختن برای یک مشکل جدید نیست، استفاده استراتژیک از بسیاری از اشکال مختلف تعامل برای کار به سمت تغییر سیستمی به طور گسترده مورد بحث قرار نگرفته است. این مکالمه ای است که Influence for good به دنبال شروع است.

این گزارش ایجاد شده توسط Generation Pledge را برجسته می‌کند. چارچوب سه مرحله ای LEB برای افرادی با ثروت موروثی که به دنبال بسیج سرمایه مالی، اجتماعی، شغلی و سیاسی خود برای ایجاد تغییرات مهم تر هستند، ایجاد شده است. اما این چارچوب می‌تواند توسط همه افرادی که دارایی خالص و شبکه‌هایشان ممکن است آنها را به سمتی فراتر از کمک مالی به اهداف فردی، با ارائه آنچه که ممکن است تأثیر بیشتری داشته باشد، مهار کند. پول نباید مانع باشد. هر کسی که به دنبال تبدیل شدن به یک عامل تغییر است، می تواند بینش های ارزشمندی را از چارچوب LEB به دست آورد.مسیر تبدیل شدن به یک عامل تغییر تاثیرگذار اغلب دایره ای است نه خطی.

در حالی که «نفوذ برای خیر» در حال تحقیق بود، بسیاری از افراد دارای منابع بالا داستان‌های خود را از تبدیل شدن به عوامل تغییر سیستمی به اشتراک گذاشتند. تجربیات آنها ممکن است بینش هایی را در مورد روش هایی که افراد می توانند از تغییرات مثبت فراتر از منابع مالی حمایت کنند، و همچنین خود انعکاس و فرآیند توسعه که می تواند زمینه ساز موفقیت در ایجاد تغییر باشد، ارائه دهد.

نگاه – تصور – ساخت

گام اول مدل LEB افراد را تشویق می کند که هم به دنیای اطرافشان و هم به خودشان «با شجاعت نگاه کنند». با پذیرش این که جهان کامل نیست، مردم ممکن است شروع به درک کنند که کجا و چگونه ممکن است رنج کمتری وجود داشته باشد. شکوفایی بیشتر؛ و خطرات وجودی، زیست محیطی و اجتماعی کمتر است. با نگاه به درون، افراد ممکن است تشخیص دهند که چگونه دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و رفتارشان به وضعیت موجود کمک می‌کند و درک بهتری از محدودیت‌های خود به‌ویژه در مورد مسائل اجتماعی به دست می‌آورد. این درک به نوبه خود می تواند مسیر پربارتری را برای شنیدن افرادی که برخی از این مسائل را تجربه کرده اند و همچنین افرادی که در آنها متخصص هستند ایجاد کند.

    بسیاری از مردم به من نزدیک می شوند و در مورد مسائل فنی مشارکت اجتماعی می پرسند، تقریباً هرگز در مورد چرایی آن. من اصرار دارم که مسائل فنی بخش آسان است و کار واقعی یک ارزیابی درونی است از اینکه چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید. آنقدر شجاع باشید که این سوالات را بپرسید و کار را از هم اکنون شروع کنید.

    چاک فینی، بنیانگذار گروه DFS

مرحله دوم این چارچوب افراد را به چالش می‌کشد تا «با دقت تجسم کنند» و یک چشم‌انداز و برنامه روشن و همچنین مجموعه مهارت‌هایی را که احتمالاً برای تبدیل شدن به عوامل تغییر بهتر به آن نیاز دارند، توسعه دهند. این امر با همکاری رهبران نزدیک، که به مسائل نزدیک هستند، و رهبران موضوعی که در زمینه های خود متخصص هستند، اتفاق می افتد. دانش، تجربه، راهنمایی و بینش آن‌ها می‌تواند به عوامل تغییر مشتاق کمک کند تا راه‌حل‌ها و فرصت‌های امیدوارکننده را شناسایی کنند و در نهایت، یک چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند.

    آمادگی برای تبدیل شدن به خود لازمه دنیایی بهتر است، اما این کار را نیز انجام دهید تا بتوانید خودتان به یک فرد واقعا آزاد تبدیل شوید. این یک چرخه با فضیلت است.

    فرهاد ابراهیمی، رئیس بنیاد کر

مرحله سوم جایی است که مقدمات به اقدام بالقوه تبدیل می شود. با هدایت رهبران نزدیک و موضوعی، عوامل تغییر می‌توانند با ردیابی پیشرفت و استفاده از ارزیابی‌ها و بازخورد صادقانه برای تنظیم منظم رویکرد خود، بر ایجاد بیشترین تأثیر ممکن تمرکز کنند و  یک اثر عالی بسازند.

    همه دوست دارند چیزهایی را توزیع کنند یا به ساختمان ها کمک مالی کنند، زیرا این امر ملموس است. اما ارزش واقعی از تغییرات سیستمی، تغییر رفتار، تغییر ذهنیت ناشی می شود. ساختمان هایی که می سازید ممکن است خالی بمانند. تغییر طرز فکر همچنان بر نسل های آینده تأثیر می گذارد. از خود بپرسید که برای ایجاد تغییرات مثبت واقعی چه کاری باید انجام دهید و بر اساس آن عمل کنید.

    نیهار کوتاری، سردبیر و مدیر اجرایی، راجستان پاتریکا

سفری بی پایان

مسیر تبدیل شدن به یک عامل تغییر موثر اغلب دایره ای است، نه خطی: وقتی یک چرخه به پایان می رسد، چرخه جدیدی شروع می شود. از این نظر، چارچوب LEB تلاش می‌کند تا یک سفر بی‌پایان یادگیری باشد و عوامل تغییر را قادر می‌سازد تا از منابع خود برای حداکثر تأثیر برای ایجاد جهانی پایدارتر، منصفانه‌تر و مرفه‌تر استفاده کنند.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *