نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:13 ق.ظ

آیا آمریکا در برابر افزایش آتش و دود درمانده نیست؟

12 ژوئن 2023 – توسط جی بالاگنا

فردی در مرکز خرید ملی می دود در حالی که ساختمان کنگره ایالات متحده در مه و دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی در کانادا پوشیده شده است، در واشنگتن دی سی، 8 ژوئن 2023، عکس آماندا آندراد-رودز/رویترز

عکس آماندا آندراد-روادز/رویترز

در حالی که بخش‌هایی از مرکز و شرق آمریکای شمالی در هفته های گذشته با آسمان‌های خفه‌شده از دود مواجه شدند، ما در غرب همدردی کردیم. بخش ما از قاره ما هر سال غروب خورشید را از چشمان خون آلود به رنگ قرمز خونی تماشا می کند.

تنفس در مه زرد قهوه‌ای تند، اضطراب تغییرات آب و هوا را مستقیماً به سطح می‌کشد. گفتن اینکه دهه‌ها گرم شدن کره زمین و سیاست‌های نادرست مدیریت زمین مقصر هستند – و اینکه چندین دهه طول می‌کشد تا معکوس شود – می‌تواند احساس درماندگی را افزایش دهد.

انتشار دود آتش‌سوزی‌های جنگلی چقدر بد و با چه سرعتی زیاد شده است، برای مقامات مدیریت آتش‌سوزی مناطق وحشی در کانادا، مکزیک یا ایالات متحده تعجب آور نیست. همه آنها اسناد استراتژیکی را منتشر کرده اند که هدف آنها متعادل کردن مجدد مکان آتش در محیط ما از طریق روشهایی مانند آتش تجویز شده است. با این حال، حتی خوش بینانه ترین دیدگاه در مورد این تلاش ها آنها را راه حل های بلندمدت می داند. بله، یک تغییر پارادایم عظیم ضروری است. اما همچنین واضح است که باید فوراً اتفاقی بیفتد.

برای محافظت از خود، می‌توانیم گام‌هایی برداریم که از آن اهداف بلندمدت منحرف نشوند. برای شروع، ما می توانیم به مقامات مدیریت آتش نشانی کمک کنیم تا پرسنل مورد نیاز خود را جذب و حفظ کنند. دلایل اصلی که آنها اکنون نمی توانند یک راز نیست. هم کانادا و هم ایالات متحده در درجه اول با آتش نشانان مناطق وحشی به عنوان کارگران فصلی رفتار می کنند. اما آتش‌سوزی‌ها تقریباً یک تهدید در تمام طول سال هستند و مدیریت مناطق وحشی برای جلوگیری از آن یک کار تمام وقت است.

آتش‌سوزی‌ها تقریباً یک تهدید در تمام طول سال هستند و مدیریت مناطق وحشی برای جلوگیری از آن یک کار تمام وقت است.

استخدام فصلی، زمانی که با دستمزد کم و سایر چالش‌های شغلی ترکیب می‌شود، به این معناست که هر دو کشور در نهایت کمبود آتش‌نشان‌های مورد نیاز هر سال را دارند. سال گذشته، خدمات جنگلداری ایالات متحده تابستان را با کمبود 1300 آتش نشان یا 25 درصد از نیروی کار برنامه ریزی شده خود در کالیفرنیا آغاز کرد. اوضاع در ضلع شمالی مرز خیلی بهتر نیست – کمبود نیروی انسانی در انتاریو باعث شد تا 50 خدمه استان قبل از شروع آتش سوزی در آنجا کم شود.

در آلبرتا، کاهش بودجه در سال 2022 در واقع مدت قرارداد فصلی را برای پرسنل آتش نشانی 10 درصد کاهش داد. این استان را آسیب‌پذیر کرد: آتش‌سوزی‌های جنگلی در اوایل فصل در حالی شروع شد که آن کارگران هنوز در حال آموزش سواری بودند.

آتش نشانان موقعیت های وحشی به طور معمول در سراسر مرزهای ایالتی و منطقه ای مشترک هستند. این حمایت سراسری و حتی همکاری بین‌المللی را می‌توان بدون در معرض خطر قرار دادن جوامع در معرض خطرات اضافی، در صورتی که هر حوزه قضایی کاملاً با آتش‌نشان‌های آموزش‌دیده و آماده باشد، گسترش داد. یک نیروی کار قوی در تمام طول سال همچنین می‌تواند مدیران زمین و آتش‌نشانی را برای گسترش فعالیت‌های پیشگیری و کاهش اقداماتی که استراتژی‌های تغییر پارادایم مورد نیاز است، توانمند کند.

سیستم های مدیریت آتش نشانی ما فقط با کمبود نیرو مواجه نیستند. ناوگان فدرال هواپیماهای آتش نشانی در ایالات متحده کمتر از نصف اندازه 20 سال پیش است. اکثر این هواپیماها مالکیت خصوصی و قراردادی برای استفاده دولتی هستند، اما مدت این قراردادها به قدری کوتاه است که اپراتورهای هوانوردی نمی توانند از نظر اقتصادی توسعه ناوگان خود را توجیه کنند. در حالی که ترکیبی از نوع هواپیما و مکان‌های پایگاه چالش‌های متوسطی را ایجاد می‌کند، به ندرت می‌توان یک مشکل خط‌مشی عمومی را پیدا کرد که به وضوح بتوان آن را تنها با افزایش بودجه ساده و تغییرات در طول قرارداد برطرف کرد.

مدرن کردن، تأمین مالی بهتر، و گسترش نیروهای آتش نشانی در مناطق وحشی در آمریکای شمالی باعث ناپدید شدن جادویی آتش سوزی یا دود نمی شود. اما ما نمی توانیم به استفاده از مدل دیروز برای مبارزه با بحران امروز ادامه دهیم.

ما نمی توانیم به استفاده از مدل دیروز برای مبارزه با بحران امروز ادامه دهیم.

در سال های اخیر، شهرهای بزرگی مانند لس آنجلس و سن دیگو به طور متوسط بین سه هفته تا یک ماه دود آتش سوزی را تنفس می کردند. (بیش از یک سوم سال 2020 را در این گونه آسمان های مه آلود گذرانده است. این سطح از قرار گرفتن در معرض خطرات حاد سلامتی، تهدیدی را به همراه دارد. بیماری های عفونی و آسیب پایدار به یادگیری و رشد شناختی کودکان. این یعنی چیزی از خانه‌ها، معیشت‌ها و کل شهرها که از نقشه پاک شده‌اند.

ما به اقدام فوری به موازات کار آهسته و سخت تغییر مدیریت زمین و انتقال به انرژی بدون کربن نیاز داریم. تغییرات بزرگ و در عین حال ساده در مدل های استخدامی و بودجه‌های ناسازگار می‌توانند اکنون برای ما وقت بخرند، و هر سال که منتظر می‌مانیم تا آن‌ها را بسازیم، به تعداد روزهایی می‌افزاید که هر سال زیر دودی که هفته گذشته ساحل شرقی شاهد آن بودیم، می‌افزاید.

معرفی نویسنده : جی بالاگنا دکتری است. عضو مدرسه فارغ التحصیل پاردی رند و دستیار محقق سیاست در شرکت غیرانتفاعی و غیرحزبی RAND. تحقیقات او بر مدیریت ریسک بلایا و آتش سوزی در غرب آمریکا متمرکز است. او قبل از آمدن به رند به عنوان یک آتش نشان کار می کرد.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *