نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 1:48 ق.ظ

اختلال در روابط مدیریت افراد و اثر آن بر بهره وری

 عوامل متعددی بر بهره وری یک سازمان و یک جامعه موثر هستند  .  یکی از موضوعات مهم مرتبط با بهره وری کارکنان مدیریت صحیح ارتباطات بین مدیران و کارکنان است . برخی از مدیران بر اساس بینش های خود به دستکاری روانی افراد و کارکنان خود می زنند و سعی در کنترل احساس، تفکر و رفتار آنها دارند .

برخی از این دستکاری ها باعث می شوند که در سیستم رفتاری و روانی کارکنان اختلالاتی بوجود آید که عمدتا نتایج خوبی در کار و مدیریت بهره وری ندارد . با این موضوع بایستی بسیار محتاطانه برخورد نمود .

یک مدیر در این ارتباط ممکن است از تاکتیک های مختلفی استفاده کند، از جمله تعریف های غیر واقعی و یا سرزنش و انتقاد کردن بدون دلیل برای بررسی عکس العمل ها . این امر با تصویر غیر واقعی نسبت به افراد همراه است و باعث تضعیف احساس ارزشمندی در آنها می شود . نتیجه این است که روابط غیر واقعی و صحیح باعث می‌شود که آنها درک صحیحی از خود بدست نیاورند و یا درکشان از خود غیر واقعی گردد.

با رشد این نوع رفتار از سوی مدیران چاپلوسی در سازمان رشد می کند و بدنبال آن برای برخی انزوا پیش می آید .

مدیران بایستی از نوع ارتباطات خود مراقبت کنند . هر کلمه  از سخنان یک مدیر بر روی همکارانش تاثیر می گذارد . اعتماد به نفس و دیدگاه مثبت در این ارتباطات به کارکنان نیز منتقل می شود و نهایتا بهره وری آنها و سازمان را افزایش می دهد .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *