نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:02 ق.ظ

چرا برنامه های مراقبتی و بهداشتی زنان برای جامعه مهمتر است ؟

در همه جای دنیا مراقبت‌های بهداشتی در خصوص زنان با وجود پیشرفتهای بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز ارایه شده است . در کشورهای مختلف موضوعات تعصب آمیز به اشکال مختلف  وجود دارند . بحث بر سر توجه بیشر نسبت به مردان یک جامغه نیست ، بلکه میزان توجه و اجرای برنامه ها بصورت سیستم باید مورد توجه باشد . دیدگاه کلی و غلط در مورد زنان و مردان از نظر بیولوژیکی این بوده است که تفاوت‌های کوچک چندان اهمیتی ندارند . اما پیشرفت علمی اکنون ثابت نموده است که این تفکر نادرست است.

بسیار از تحقیقات تفاوت های بیولوژیکی بین بدن زن و مرد و نیز در مورد عملکرد و بیماری ها  اغلب متفاوت است . اما در برخی از موارد همچون بیماری های قلبی ریسک های مردان بالاتر است .

تحقیقات در مورد زنان و ایجاد سیستمهای سلامت زنان، در کل جامعه اثرات سیستمی بیشتری را نسبت به مردان ایجاد می کند . آنها هستند که دردوران بارداری و پس از آن بیشترین اثر را بر سلامتی کودکان می گذارند و در کل به کیفیت کلی زندگی جامعه را بهبود می بخشند.

در مورد هزینه های سلامت زنان  تصور بسیاری از افراد در سطوح برنامه ریزی این است که بسیار پرهزینه است. با نگاه بودجه ای و دولتی به این موضوع اگر یک افق بلند مدت در نظر گرفته شده و هزینه فایده اصولی انجام شود اثرات مثبت بسیار بیشتری حاصل می شود .

نوآوری در تحقیقاتی که بر سلامت زنان متمرکز است،  با توجه به تحول دیجیتال می تواند بازدهی بسیار بیشتری  را در سرمایه گذاری های جامعه برای این امر ایجاد نماید .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *