نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:34 ب.ظ

تویوتا پرفروش ترین خودروساز برای سومین سال متوالی

30 ژانویه 2023

تویوتا و زیرمجموعه های آن در سال 2022 نزدیک به 10.5 میلیون دستگاه خودرو فروختند.داده های این شرکت نشان داد که تویوتای ژاپنی پرفروش ترین خودروساز جهان در سال 2022 بود و برای سومین سال برتری خود را نسبت به رقیب آلمانی فولکس واگن حفظ کرد.

با وجود کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین مرتبط با کووید، تویوتا و شرکت‌های تابعه آن در سال گذشته نزدیک به 10.5 میلیون دستگاه خودرو فروختند، تقریباً مشابه سال 2021.

در مقایسه، گروه فولکس واگن – که تا سال 2020 و پس از پشت سر گذاشتن تویوتا در جایگاه نخست قرار داشت – سال گذشته 8.3 میلیون دستگاه فروخت که سالانه 7 درصد کاهش داشت.

ژاپنی‌ها می‌گویند: «علی‌رغم تأثیر محدودیت‌های تولید ناشی از گسترش COVID-19، افزایش تقاضا برای نیمه‌رساناها و سایر عوامل، فروش جهانی در نتیجه تقاضای جامد متمرکز در سراسر آسیا در همان سطح سال به سال بود.

در سال 2022، تویوتا 2.7 میلیون دستگاه خودروی برقی فروخت که حدود پنج درصد بیشتر از سال قبل است. اکثریت قریب به اتفاق آن – 2.6 میلیون – مدل های هیبریدی بودند.

تویوتا پیشگام خودروهای هیبریدی بود، اما برخی از منتقدان می گویند که این شرکت در تغییر به سمت خودروهای برقی آهسته عمل کرده است، حتی با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای کم آلاینده.

یک سال پیش، تویوتا اهداف خود را برای این بخش افزایش داد و اعلام کرد که تا پایان دهه 30 مدل برقی با باتری عرضه خواهد کرد.

میو کاتو، تحلیلگر لایت استریم ریسرچ که در Smartkarma منتشر می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت که تویوتا احتمالاً تاج پرفروشی خود را در کوتاه مدت حفظ خواهد کرد.

او گفت: «از نظر حجم واقعی، همچنان برای فولکس واگن یا جنرال موتورز دشوار خواهد بود که به راحتی از تویوتا پیشی بگیرند زیرا هر دو در چین با تجارت موتور احتراق داخلی خود تحت فشار بیشتری هستند.

او گفت که خودروسازان فقط الکتریکی مانند BYD چین روزی “یک تهدید واقعی” برای تویوتا خواهند بود، زیرا آنها فناوری باتری قوی و “تجربه بیشتر و برندسازی بهتر” با خودروهای برقی دارند.

کاتو گفت، اما خودروسازان فقط برقی هنوز برای داشتن شانس واقعی برای رقابت با خودروسازان قدیمی حداقل برای چندین سال بسیار کوچک هستند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *