نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:42 ب.ظ

ارتقای سازمان و نوآوری به همراه هم

امروزه در ادبیات مدیریت و توسعه اقتصادی واژه نوآوری بسیار جالب توجه است و همانگونه که درباره مدیریت خطاب می شود به این موضوع هم ، هنر و علم نوآوری گفته می شود. موضوعات هیجان انگیزی از آن و درباره آن مطرح می شوند که البته بخش بزرگی از آنها مصادیق نوآوری از فرایند های نوآوری هستند .

همه سازمانها و کسب و کارهای پیشرو چشم انداز های جذابی را در مسیر حرکت بسوی رفاه پایدار در دید مشتریان قرار می دهند. اما باید به این اندیشید که در مسیر حرکت هرشرکت و کسب و کاری از یادگیری و به کارگیری ایده‌های جدید برای ارتقای خود نیز باید استفاده نماید . سرنوشت تعالی شرکت با تعالی نوآوری در یک جهت است .

آنها باید یک مبتکر جوان که تلاش می کند تا ایده محصول یا ایده سازمانی خود را به مشارکت بگذارد و آن رابه نتیجه برساند را پشتیبانی نمایند . مدیران تحقیق و توسعه باید مثل آهنربا بسوی این ایده ها جذب شوند و با کار تیمی و با شفافیت آن ایده را با توسعه سازمانی همسو کنند.

این رهبر سازمان است که همکاران خود را در تعقیب چشم‌انداز و و تدوین و بکارگیری استراتژی مرتبط با نوآوری حمایت می‌کند . او جرقه‌های خلاقانه‌ آنها را آزاد می‌کند، و بستر رشد و شکوفایی آن ها را بگونه ای سازمان می دهد که بالغ ‌شوند.

سالهاست که دیگر کارایی اصول سنتی تحقیق و توسعه زیر سووال رفته و سازمانها یاد می‌گیرند که باید از روشهای نوآورانه استفاده و کار ها را به پیش ببرند .

برای موفقیت نوآوری‌ مدیریت سازمان ها باید همنوا شدن آن در بافت فرهنگی را بپذیرند و بدانند که این روز ها مواردی همچون ایجاد ایده ها، مدیریت دانش، فروتنی در محل کار، مدیریت پروژه ناب و مواردی دیگر هستند که سازمانها را بسوی تعالی می برند .

آنها باید بر محور های زیر تمرکز نمایند و آنها را پیاده سازی و بصورت مستمر اصلاح کنند .

    چشم انداز روشن و اهداف و استراتژی تایید شده

    پاسخگویی و چابکی

    خلاقیت گسترده

    همکاری و کار گروهی

     احترام به مردم

    تغییر رفتارهای رهبری و همکاران

داستان تحول تحقیق و توسعه، و ارتقای نوآوری از این مسیر است که به آینده روشنی برای مردم منتهی می شود .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *