نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 4:18 ب.ظ

تقویت تفکر همکاری و هماهنگی برای پیشرفت الزامی است

با شرایط بروز بحران کرونا و برخی آثار تورم قیمت ها امروزه بین افراد جامعه فاصله افتاده و ازهم جدا شده اند .   همین امر باعث برخی افتراقات فرهنگی و اجتماعی نیز شده است . صحبت کردن با کسی که از عقیده او آگاهی ندارید ممکن است به بروز مشکل بین شما و دیگران بشود .  

در حوزه های کسب و کار ها نیز این امر باعث مشکلاتی شده است که اثرش را در کیفیت کالا و خدمات نشان می دهد . بسیاری مراجعه کنندگان به دستگاههای دولتی و حتی بانکها که باید مشتری مدار باشند از نحوه برخورد و ارایه خدمات گله مند هستند .

در اخبار خبر ترور یک پزشک را می خوانید و فکرتان به هزار نوع موضوع می رود الا اینکه موضوع اختلاف کاری در یک کسب و کار بوده است .

چه باید کرد ؟ رسالت فردی ما چیست ؟ آیا سکوت کردن در برابر این کم کاری ها و کاهش کیفیت که همه جا با آن مواجه هستیم صحیح است . آیا اعتراض باید نمود ؟ و چگونه . باید برخورد فردی نمود ؟ و………………….

بنظر می رسد بهترین راه برخورد حرفه ای باهر موضوع شخصی و اجتماعی است .

برای رفع این امور در اولین مرحله احساس امنیت اجتماعی است که ریشه در قانون و قوه قضاییه دارد. مسوولین این حوزه ها باید حرفه ای بودن را به عنوان اولین اولویت برای مردم پیاده سازی نمایند و فرصت برای حذف این شکاف ها و سایر شکاف ها یی که ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که ما می فهمیم و ارتباط خبری در مورد آن نداریم  ، باشد .

بکارگیری سیستم های نظرسنجی‌ یکی از ابزار های ایجاد سیستم تصمیم گیری است . برای مثال آیا با یک نرم افزار نمی توانستیم که در خصوص موضوع اضافه حقوق بازنشستگان تصمیم سازمان مدیریت را که مدتهاست در جامعه تنش ایجاد نموده را به نظر سنجی گذاشته و راه حل مناسب را در زمان مناسب به اجرا بگذاریم ؟

 اکثریت مردم در واقع دیدگاه‌های واقع بینانه دارند . همه آنها انسانهای خلاف و بیکاره و بیعاره نیستند . آنها  نیاز به پرداختن به موضوعات مختلف و ارایه نظرات خود دارند .این یعنی تقویت مردم سالاری در مورد موضوعات مربوط به خودشان .

 این یعنی ایجاد ثروت و و کاهش نابرابری، این یعنی جلوگیری از ویرانی محیط زیست. باید دانست که برای پرداختن به این مسائل باید بتوان با طیف وسیعی از افراد با دیدگاه های مختلف ارتباط برقرارشود و اجماع فکری عامل ایجاد ارزش در جامعه است .  

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *