نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 7:18 ق.ظ

شرکت کروز تحت پوشش جنرال موتورز برای خدمات تجاری روباتاکسی در سانفرانسیسکو چراغ سبز دریافت می کند

ژوئن 2، 2022 -لورا کولودنی

 کایل وگت، یکی از بنیانگذاران، رئیس و مدیر فناوری شرکت Cruise Automation، در حالی که در کنار شاتل الکتریکی بدون راننده Cruise Origin ایستاده در طی یک رویداد افشاگری در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده، در روز سه شنبه، 21 ژانویه 2020 صحبت می کند .دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

این شرکت  اعلام کرد، شرکت خودروسازی مخاطره‌آمیز کروز، که اکثریت سهام آن متعلق به جنرال موتورز است، به تازگی مجوز نهایی لازم برای ارائه خدمات روباتاکسی خود را به سواران پولی در سانفرانسیسکو کسب کرده است.

کروز در یک پست وبلاگی به خود می بالید که این مجوز “اولین مجوز استقرار بدون راننده است که توسط کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا اعطا شده است” و این شرکت را تبدیل به اولین “یک سرویس سواری تجاری و بدون راننده در یکی از شهرهای بزرگ ایالات متحده” کرد.

خودروهای این شرکت کاملاً برقی و با باتری کار می‌کنند، که این یک پیروزی بالقوه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود. این شرکت در نامه‌ای در آوریل 2021 به CPUC گفت که هدف آن ایمن‌تر کردن جاده‌های کالیفرنیا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

پیش از این، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز استقرار وسایل نقلیه خودران را برای Cruise و Alphabet’s Waymo تایید کرده بود.کروز قبلاً در سانفرانسیسکو سواری های شبانه را با اتومبیل های بدون راننده خود به عموم مردم ارائه می کرد، اگرچه هنوز مسافران را مجبور به پرداخت کرایه نکرده بود.

پلیس قبلاً یک وسیله نقلیه بدون راننده کروز را در سانفرانسیسو متوقف کرده بود و ویدیویی از این حادثه در فضای مجازی پخش شد. DMV کالیفرنیا به CNBC گفت، علی‌رغم آن حادثه، تا اواخر آوریل، این وزارتخانه هنوز برای هیچ اپراتور وسیله نقلیه بدون راننده مجوزترافیک صادر نکرده است.

رادنی بروکس، استاد بازنشسته رباتیک در مؤسسه فناوری ماساچوست، اخیراً سوار تاکسی‌های بدون راننده «کروز» شد و از این تجربه در وبلاگ خود به خوبی نوشت.

او در آن پست گفت: “کروز یک MVP، یک “حداقل محصول قابل دوام”، کلید اصلی فناوری موفق را گرد هم آورده است.” او همچنین تصریح کرد که معتقد نیست پذیرش انبوه خودروهای بدون راننده نزدیک است. او نوشت: «ما هنوز راه‌هایی در پیش داریم، و استفاده انبوه ممکن است به شکل جایگزینی یک به یک برای رانندگی انسانی نباشد که این رویا را در دهه گذشته یا بیشتر هدایت کرده است.»

رقبای کروز نیز در حال آزمایش وسایل نقلیه بدون راننده در سانفرانسیسکو هستند.

Alphabet’s Waymo به کارمندان یا اعضای یک برنامه آزمایشی در سانفرانسیسکو، سواری بدون راننده رایگان ارائه کرده است. همچنین «ده‌ها هزار» سواری بدون راننده پشت فرمان در آریزونا انجام داده است.

یکی دیگر از استارتاپ های بدون راننده که بر حمل و نقل کالا به جای مسافر متمرکز شده است، Nuro، مجوز استقرار برای استفاده از خودروهای بدون راننده در سانفرانسیسکو را نیز دارد.

در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اغلب جاه‌طلبی‌های این شرکت را برای ارائه خودروهایی «آماده روباتاکسی» مطرح می‌کند، خودروهای تسلا حداکثر دارای برنامه کامل خودران بتا هستند، یک سیستم آزمایشی کمک راننده، که از رانندگان می‌خواهد دست خود را روی فرمان نگه دارند. و همیشه مراقب جاده باشید.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *