نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:29 ق.ظ

فورد واحد خودروی خودمختار هوش مصنوعی Argo را منحل و ضرر می کند

27 اکتبر 2022 -توسط تام کریشر

در 27 ژوئیه 2021، لوگوی فورد بر روی تابلوی کانتری فورد در گراهام، N.C دیده می شود. فورد از سرمایه گذاری خود در Argo AI، یک شرکت خودروی خودمختار که به طور مشترک با فولکس واگن مالک آن است، کنار می رود. این شرکت چهارشنبه، 26 اکتبر 2022، در گزارش درآمد سه ماهه سوم خود گفت که اولویت های سرمایه گذاری را از خودروهای کاملاً خودمختار به سیستم های پیشرفته کمک راننده تغییر می دهد. اعتبار: AP Photo/Gerry Broome, File

فورد روز چهارشنبه گفت که در حال منحل کردن Argo AI، یک شرکت خودروهای خودمختار است که با فولکس واگن مالک آن است.مدیران اجرایی گفتند که مسیری برای سودآوری در وسایل نقلیه کاملاً خودمختار نمی بینند و اکنون بر روی سیستم های کمک راننده نیمه خودکار تمرکز خواهند کرد که باید توسط انسان ها نظارت شوند.

جان لاولر، مدیر امور مالی به خبرنگاران گفت: «ما به هر طریقی که می‌توان به این موضوع نگاه کرده‌ایم. ما فقط سودآوری را می بینیم، راه درازی برای ما  است با توجه به سرمایه گذاری که مورد نیاز است،.

لاولر گفت که برای فورد میلیاردها دلار نیاز است تا ربات‌اکسی‌های خودران را در خیابان‌ها قرار دهد، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق می‌افتد «به نحوی که به ما امکان بازگشت سودآور از آن سرمایه‌گذاری را بدهد».

سام ابولسامید، تحلیلگر تحرک Guidehouse Research، گفت: حرکت فورد و فولکس‌واگن نشان می‌دهد که تحقق خودروهای خودران چقدر دشوار و پرهزینه است. او گفت که این تجارت برای سال‌ها به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و با نتایج کم نیاز داشته است و اشتهای سرمایه‌گذاران برای کاهش پول بیشتر کاهش یافته است.

او انتظار دارد که در صنعت، احتمالاً پنج یا شش بازیگر اصلی، ادغام شود. او گفت: «شرکت‌های بیشتری زیر کار خواهند رفت. آنها فقط تا جایی موفق می شوند یا در برخی موارد ممکن است جذب یکی از بازیکنان بزرگتر شوند.”

با این حال، جنرال موتورز، رقیب بین‌شهری، شاهد افزایش درآمد برای واحد خودروی خودران کروز است که رباتاکسی بدون راننده را در سانفرانسیسکو اجرا می‌کند و در حال گسترش به فینیکس و آستین، تگزاس است. جنرال موتورز انتظار دارد که کروز در سال 2025 یک میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

فورد برای کاهش ارزش سرمایه گذاری خود در آرگو مستقر در پیتسبورگ، هزینه 2.7 میلیارد دلاری گرفت و حدود 500 میلیون دلار سرمایه گذاری نقدی را حذف کرد. به این دلیل فورد از ژوئیه تا سپتامبر ضرر خالص 827 میلیون دلاری را گزارش کرد.

فورد گفت و فولکس واگن بسیاری از 2000 کارمند آرگو را استخدام خواهند کرد و برخی از دفاتر آن باز خواهند ماند.

خودروساز مستقر در دیربورن، میشیگان گفت که اشتیاق مشتریان به سیستم های کمک راننده سرمایه گذاری بیشتری را تضمین می کند. فورد همچنین گفت که آرگو، که پنج سال پیش در آن سهم داشت، نتوانسته است سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند.

داگ فیلد، مدیر ارشد فناوری فورد، گفت که برای کارکرد خودروهای خودران به پیشرفتی نیاز است و سپس پیشرفت‌های بیشتری قبل از استقرار گسترده این وسایل نقلیه مورد نیاز است. فیلد گفت که حسگرهای لیزری و رادار پیشرفته در وسایل نقلیه خودران را نمی توان در حجم بالا یا قیمت مقرون به صرفه مقیاس کرد.

فیلد گفت: «کار زیادی وجود دارد تا نه تنها مشکل فنی را برطرف کنیم، بلکه آن را به یک وسیله نقلیه قابل اعتماد با حجم بالا تبدیل کنیم.

https://techxplore.com/news/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *