نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:03 ب.ظ

جنرال موتورز قرارداد بلند مدت نیکل را برای تولید باتری Ultium امضا می کند

6 دسامبر 2022 -مگان راگلز

رشیده طلیب، نماینده ایالات متحده، هنگام بازدید از کارخانه جنرال موتورز زیرو در تاریخ 5 آگوست 2021 در دیترویت، میشیگان، به یک وانت برقی جنرال موتورز هامر نگاه می کند. این خودروساز در حال تضمین قراردادهای بلندمدت مواد اولیه باتری است زیرا به نظر می رسد عرضه را تا پایان دهه افزایش دهد. بیل پولیانو از طریق گتی ایماژ

     جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد که با شرکت Vale Canada Limited تولید کننده سولفات نیکل برای مواد خام باتری برای حمایت از اهداف رو به رشد تولید خودروهای الکتریکی خود قرارداد بلندمدتی امضا کرده است.

     بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این شرکت مستقر در کانادا سالانه 25000 تن نیکل تصفیه شده را از کارخانه برنامه ریزی شده خود در بکانکور، کبک، کانادا برای استفاده در کاتدهای باتری Ultium جنرال موتورز در طیف وسیعی از خودروهای برقی ارائه خواهد کرد.

     مقدار نیکل تصفیه شده برای عرضه تخمینی 350000 خودرو الکتریکی در سال کافی است و انتظار می‌رود تحویل آن در نیمه دوم سال 2026 آغاز شود.

خودروسازان بیشتری در حال تامین مواد معدنی حیاتی برای قطعات خودروهای الکتریکی از شرکای تجارت آزاد ایالات متحده هستند تا واجد شرایط مشوق های مالیاتی مصرف کننده در قانون کاهش تورم باشند.

جنرال موتورز نیز همین روند را دنبال کرده و قراردادهای اخیر تامین را با شرکت هایی در استرالیا و کانادا امضا کرده است. این خودروساز با کوئینزلند پسیفیک متالز برای عرضه ثابت نیکل و سولفات کبالت برای تامین انرژی سلول های باتری خود در ماه اکتبر شریک شد. اکنون، Vale Canada – یکی از شرکت‌های تابعه شرکت معدنی Vale S.A. مستقر در برزیل – را به فهرست تامین‌کنندگان خود اضافه کرده است.

داگ پارکس، معاون اجرایی جنرال موتورز در توسعه محصول جهانی، گفت: «کانادا همچنان نقش مهمی در آینده تمام الکتریکی جنرال موتورز ایفا می‌کند و مواد تهیه‌شده از Vale به حمایت از واجد شرایط بودن خودروهای برقی برای مشوق‌های مصرف‌کننده تحت اعتبارات مالیاتی جدید انرژی پاک در ایالات متحده کمک می‌کند.»

بر اساس این اعلامیه، این شرکت‌ها همچنین توافق کرده‌اند راه‌های مشارکت در فلزات بازیافتی از طریق توسعه فناوری و تجاری‌سازی را مطالعه کنند.

این قانون که در ماه آگوست به تصویب رسید، مستلزم آن است که 50 درصد از مواد خام اصلی باتری در ایالات متحده یا کشورهای دارای توافقنامه تجارت آزاد ایالات متحده استخراج یا پردازش شود یا در آمریکای شمالی بازیافت شود.

کانادا به عنوان یک تامین کننده پایدار ظاهر شده است زیرا مقادیر زیادی مواد معدنی مورد نیاز برای ساخت باتری های لیتیومی را در خود جای داده است که خودرو سازهای الکتریکی تمایل دارند با آن کار کنند. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل درجه 1 باتری است. پس از تصویب IRA،  فولکس واگن و مرسدس بنز با دولت کانادا قراردادهایی را برای تامین امنیت لیتیوم، کبالت و سایر مواد خام امضا کردند.

https://www.manufacturingdive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *