نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:18 ب.ظ

فضا چگونه خودرو ها را به هم متصل می کند

9 مه 2022 -توسط آژانس فضایی اروپا

خودروهای متصل امروزی دستگاه‌های پویا و قابل به‌روزرسانی هستند و چون می‌توانند به‌روزرسانی شوند، به خوبی مجهز هستند تا به خودروهای فردا تبدیل شوند. آزانس  ESA با خودروسازان اروپایی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که وسایل نقلیه متصل از پتانسیل کامل فضا استفاده می کنند.

خودروهای مدرن خود را در لاین سمت راست نگه می‌دارند، رانندگان خود را از وجود سبقت‌های موتوری در ترافیک صف آگاه می‌کنند و بچه‌ها را در عقب سرگرم می‌کنند در حالی که به آرامی رانندگان را به مقصد هدایت می‌کنند. آزمایشات اولین وسایل نقلیه خودران به خوبی در حال انجام است، از جمله یک اتوبوس شاتل خودکار تحت حمایت ESA که مسافران را در سراسر محوطه دانشگاه هارول در بریتانیا جابجا می کند.

اتصال خودروها در همه مکان ها و در همه زمان ها برای عملکرد روان وسایل نقلیه مدرن ضروری است. با این حال، در مناطق دورافتاده، وسایل نقلیه نمی توانند به پیوندهای ارتباطی نسل بعدی 5G مبتنی بر زمین که برای مدیریت حجم زیادی از داده های پردازش شده توسط خودروهای متصل ضروری هستند، تکیه کنند. در عوض، ماهواره‌های مخابراتی اطمینان می‌دهند که خودروها متصل هستند.

الودی ویو، مدیر ارتباطات و برنامه های کاربردی یکپارچه در ESA، قرار است در رویدادی در مورد خودروی آینده که توسط فایننشال تایمز سازماندهی شده و در 9 می برگزار شد، سخنرانی کند.

او گفت: “حجم های بزرگ داده و اتصال ایمن برای امکان پذیر ساختن فناوری ها و مدل های تجاری در خودروهای متصل آینده ضروری است. به ندرت هیچ یک از محصولات و خدماتی که در حال حاضر توسعه می یابند – مانند رانندگی خودران، برنامه های کاربردی ایمنی، ناوبری، زیرساخت ها. استقرار، مدیریت ناوگان، بهره وری سوخت و غیره – بدون جمع آوری، تبدیل و انتقال حجم زیادی از داده ها، به لطف اتصال قابل اعتماد و همه جا حاضر در سراسر جهان، امکان پذیر است. داده های ماهواره ای و اتصال، آجرهای فناوری کلیدی در این ترکیب فناوری گسترده تر هستند که شامل اتصال زمینی و سایر منابع داده است.

اروپا دارای دارایی‌ها، شایستگی‌ها و زیرساخت‌های کلاس جهانی در صنایع فضایی و خودروسازی است. سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر دولتی و خصوصی برای افزایش این فناوری‌ها مورد نیاز است. در نهایت، هدف این است که خودروسازان اروپایی در انتخاب  اتصال خود رقابتی و از نظر صنعتی مستقل باقی بمانند..”

Josef Aschbacher، مدیر کل ESA، گفت: “فضا بدون شک بخش مهمی از اتصالات آینده است. همانطور که استفاده از ناوبری ماهواره ای هنگام رانندگی امروزه ابزاری است، ارتباطات ماهواره ای نیز فردا بخشی از راه حل های اتصال جهانی و فراگیر خواهد بود.”

در ESA، ما به دنبال توسعه راه‌حل‌هایی هستیم که کاربردهای آینده و راه‌حل‌های تجاری را امکان‌پذیر می‌سازد. ما معتقدیم که با حمایت از بخش خودروسازی اروپا برای به حداکثر رساندن تأثیرات مثبت اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی آن، به جامعه در کل خدمت می‌کنیم.»

او قرار است در یک سمپوزیوم جداگانه که توسط انجمن خودروی 5G، که نماینده بسیاری از خودروسازانی است که به دنبال توسعه پروتکل های استاندارد برای ارتباطات 5G هستند، در 16 می در برلین سخنرانی کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *